Ik heb zelf in een winkel gestaan en heb heel wat klachten afgehandeld. Ook ik heb al heel wat frustraties meegemaakt. En ik kan je vertellen dat de klant soms zo gefrustreerd is dat je niet eens weet of de schade de oorzaak van de klacht is of juist het gevolg van de frustratie van de klant.
Mijn ervaring is dat de klant die SERIEUS klaagt ook serieus geholpen wordt. De klant die alleen maar komt denigreren wordt vaak met een kluitje in het riet gestuurd.
Is niet helemaal waar, kijk ik bleef rustig want toen ik terug ging met mijn camera ging ik er vanuit dat het opgelost zou worden, maar nee dus, daarna nog rustig Nikon gebeld, die zeiden ja KE zijn service is slecht dat is bekend, maar Nikon stuurde me dus mooi weer terug naar de winkel, puntje bij paaltje kon ik de reparatie mooi zelf betalen en ik had het echt niet zelf stuk gemaakt. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing voordat ik iets gebruik, ik weet dat er mensen zijn die gelijk aan iets beginnen zonder de gebruiksaanwijzing te lezen, maar zo iemand ben ik dus niet, ik vind het leuk om gebruiksaanwijzingen te lezen.
Natuurlijk zullen er klanten zijn die misschien gelijk boos worden, maar ik word pas boos als het niet opgelost word.ik vind het een beetje van de gekke dat ik dezelfde dag dat ik de camera kocht al voor reparatie kon opdraaien en het was niet iets wat je kon laten zitten dus moest ik hem wel laten repareren, anders had ik de D200 wel gelijk weg kunnen gooien.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.