Problemen die te denken geven?

Discussies over ons favoriete merk
gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo sep 24 2008 4:22 pm

jpauwels schreef:
Eeuw schreef:Ik geef geen enkele garantie! :wink:
[font=Arial][highlight=yellow]Nikon[/highlight][/font] gelukkig wel :mrgreen:
Niet altijd, als ze denken dat je het zelf gedaan hebt niet. Ook al heb je het niet zelf gedaan, als de fotozaak je in de kou laat staan doet Nikon dat evengoed, maar zoals hier al eerder werd gezegd dat kan bij ieder merk voorkomen.
Maar evengoed voel je je dan wel bedonderd.
Maar ik zal niet zeggen dat Nikon geen goed merk is omdat het wat de garantie betreft af en toe een beetje tegenvalt.
ik ben verder heel tevreden over de camera.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » wo sep 24 2008 4:47 pm

F80 (analoog) werkt nog steeds nooit kapot geweest. D70s, werkt nog steeds en is nog nooit stuk gegaan. D200 werkt nog steeds is ook nog nooit stuk gegaan. D3 werkt nog steeds en is nog nooit stuk gegaan. Alle lenzen die ik heb van Nikon zijn nog nooit stuk gegaan en werken nog steeds. Moet ik verder gaan???

M.a.w. De producten van Nikon werken gewoon goed. Je kunt pech hebben, maar dat geldt voor alles!!!

Gr. Hans
Laatst gewijzigd door hans1956 op wo sep 24 2008 7:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Marco

Bericht door Marco » wo sep 24 2008 5:38 pm

Marianne w schreef:Nou, nee. Voor mij geen Canon forum.
Is al verslavend genoeg om jullie berichten een beetje bij te houden! Het gaat heus wel Nikon worden maar ik zit niet echt te wachten op ritjes naar Beverwijk. Het is natuurlijk waar dat de slechte berichten eerder vermeld worden, ik vond het alleen opvallend veel slecht nieuws binnen een week. Gelukkig zie ik hier ook veel mooie, inspirerende foto's en een grote groep tevreden Nikon-gebruikers.
Groetjes,
Marianne
Leuke club hier hè ?
Ik moet er ook niet aan denken een 5D MkII te kopen en dit hier te moeten missen........ :mrgreen:

Morkie

Bericht door Morkie » wo sep 24 2008 6:25 pm

Is Nikon een goed merk....??

Ik heb een heel heftig gebruikte F5 met meer dan 120.000 klick's op de teller. Nog nooit iets aan gehad.
Ik heb een F4 die al 20 jaar in gebruik is, in regen, wind en zonneschijn, nog nooit iets mee aan de hand geweest.

Tsja... wat zal ik zeggen, ik zou niet anders willen

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo sep 24 2008 6:31 pm

Hier dan nog maar een: destijds analoog, nu digitaal, 2 D-body's, diverse objectieven....
nog nooit één defect gehad.
Tsja.... van hetzelfde laken een pak!

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo sep 24 2008 8:39 pm

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers! Er kàn altijd iets kapotgaan, maar dat kan bij een Rolls Royce ook!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Marianne w

Bericht door Marianne w » wo sep 24 2008 9:32 pm

Leuke club hier hè ?
Zeker! Wel mooi om te zien hoe jullie vol overgave Nikon verdedigen 8)

iJoost

Bericht door iJoost » wo sep 24 2008 10:47 pm

Nou eigenlijk niet echt, in mijn geval. Ik geloof namelijk dat Nikon zichzelf heel goed kan verdedigen.

Maar wat me wel eens stoort is de manier waarop iemand die een probleem heeft (soms nog zelf veroorzaakt ook) dan op een forum moord en brand komt schreeuwen. "Het kan toch niet waar zijn dat... blah, blah, blah!"

Meestal reageer ik op zoiets bewust maar liever even niet. Ik ken mezelf. Dat zou toch niets bijdragen. ;-)

Maar echt eerlijk vind ik het nou ook weer niet dat luidkeelse klagers op die manier de (negatieve) toon kunnen zetten. Ik begrijp wel dat ze teleurgesteld zijn maar in mijn beleving kan dat ook wel op een andere manier.

Anyway, om een lang verhaal niet nog langer te maken... Dat maakte dat ik nu we het er toch over hebben meteen dacht laat ik op mijn manier maar eens wat positiefs laten horen dan. Ter compensatie. ;-)

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » do sep 25 2008 10:25 am

o ja iJoost, ben jij er bij geweest, bij die mensen die volgens jou vaak zelf de schade veroorzaken aan hun camera o.i.d.?
Nogal makkelijk gezegd, en ik dacht dat dit een forum was waar je over verschillende onderwerpen over Nikon kon praten. Maar ja er zullen altijd mensen zijn die er niet tegen kunnen als de waarheid gezegd word, ook bij Nikon kunnen ze fouten maken hoor net als wij allemaal. Niks op de wereld is perfect. En het is natuurlijk zo dat Nikon wel graag (net als wij allemaal) geld willen verdienen en als ze dan af en toe een klant het riet in kunnen sturen waarom dan niet, houden ze toch meer op hun bankrekening staan. Het gaat tegenwoordig tenslotte om de poen.
en service is af en toe ver te zoeken.

voordat je mensen beschuldigd dat ze soms zelf de schade veroorzaken moet je eerst maar eens nadenken. Het is makkelijk om tevreden te zijn als je zelf niet met garantie gevallen of kapotte spullen te maken krijgt.

Verder ben ik ook heel tevreden hoor over mijn camera`s. Maar vind wel dat Nikon je af en toe in de kou laat staan.
Groetjes Gonnie.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do sep 25 2008 10:39 am

gongon schreef: Het gaat tegenwoordig tenslotte om de poen.
en service is af en toe ver te zoeken.

voordat je mensen beschuldigd dat ze soms zelf de schade veroorzaken moet je eerst maar eens nadenken. Het is makkelijk om tevreden te zijn als je zelf niet met garantie gevallen of kapotte spullen te maken krijgt.

Verder ben ik ook heel tevreden hoor over mijn camera`s. Maar vind wel dat Nikon je af en toe in de kou laat staan.
Ik vind dit niet symptomatisch voor Nikon, ik denk dat je hier de hele markt mee beschrijft. Zelfs zaken waar je verzekerd voor bent, moet je tegenwoordig uitgebreid bewijzen dat het je claim onder die verzekering valt. Overigens is dat wel vaak onze eigen schuld. kijk naar de reisverzekering; dit jaar zijn er bijna netzoveel TomTom's geclaimed als dat er in het voorjaar verkocht zijn. Ik kan me dus de scepsis heel goed voorstellen, maar praat die niet goed!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do sep 25 2008 10:45 am

gongon schreef: ......en als ze dan af en toe een klant het riet in kunnen sturen waarom dan niet, houden ze toch meer op hun bankrekening staan. Het gaat tegenwoordig tenslotte om de poen.
Hiermee suggereer je dat dat bewust gebeurt.

En daar geloof ik dus niets van.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do sep 25 2008 11:31 am

Wat wel weer waar is, hoe meer electronica en functies camera's bevatten, hoe meer er ook stuk kan gaan.

Als je een D40 of D60 koopt, zal die zeker niet het eeuwige leven hebben.
Verder zou ik me niet druk maken.Shit can happen. Maar daar hoef je niet op vooruit te lopen.

graaf35

Bericht door graaf35 » do sep 25 2008 11:58 am

Als iets stuk gaat raakt men snel gefrustreerd. Dat is een gegeven feit.
Vervolgens gaat een deel van de gefrustreerde mensen op hoge poten naar de winkelier. Er wordt een straffe klacht 'gedeponeerd'

Soms gebeurt dat op zo'n overdreven wijze dat de winkelier er eigenlijk al genoeg van heeft als de klant alleen maar binnenkomt en het produkt bijna letterlijk over de toonbank heengooit. Zo van "Ik heb een probleem, en jij lost het maar op"

Ik heb zelf in een winkel gestaan en heb heel wat klachten afgehandeld. Ook ik heb al heel wat frustraties meegemaakt. En ik kan je vertellen dat de klant soms zo gefrustreerd is dat je niet eens weet of de schade de oorzaak van de klacht is of juist het gevolg van de frustratie van de klant.

Mijn ervaring is dat de klant die SERIEUS klaagt ook serieus geholpen wordt. De klant die alleen maar komt denigreren wordt vaak met een kluitje in het riet gestuurd.

Overigens is het onzin om met je spullen naar Beverwijk te moeten rijden. Onder elke omstandigheid is de winkelier aansprakelijk voor de garantie. Hij heeft er voor te zorgen dat het produkt binnen redelijke termijn weer gemaakt is of vervangen is.

En het is dus niet verkoopbaar dat een professioneel fotograag (zeg maar) 6 weken moet wachten op reparatie. Dan dient er een vervangend toestel ter beschikking worden gesteld, totdat het toestel van de klant zelf weer gerepareerd is.

Wat ik soms ook een beetje raar vind, is de vraag:
"Ik heb een probleem met mijn gloednieuwe toestel. Wat moet ik doen?"

Zie bovenstaande verhaal: Terug naar de winkel.
Niet zelf gaan klooien. Want daarmee zou je zomaar het recht op garantie kunnen verspelen. En dan is er geen rechter of consumentenorganisatie die dat terug kan draaien.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do sep 25 2008 12:29 pm

In een andere thread kwam ik nog dit positieve verhaal tegen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ht=#195560

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » do sep 25 2008 12:44 pm

Ik heb zelf in een winkel gestaan en heb heel wat klachten afgehandeld. Ook ik heb al heel wat frustraties meegemaakt. En ik kan je vertellen dat de klant soms zo gefrustreerd is dat je niet eens weet of de schade de oorzaak van de klacht is of juist het gevolg van de frustratie van de klant.

Mijn ervaring is dat de klant die SERIEUS klaagt ook serieus geholpen wordt. De klant die alleen maar komt denigreren wordt vaak met een kluitje in het riet gestuurd.

Is niet helemaal waar, kijk ik bleef rustig want toen ik terug ging met mijn camera ging ik er vanuit dat het opgelost zou worden, maar nee dus, daarna nog rustig Nikon gebeld, die zeiden ja KE zijn service is slecht dat is bekend, maar Nikon stuurde me dus mooi weer terug naar de winkel, puntje bij paaltje kon ik de reparatie mooi zelf betalen en ik had het echt niet zelf stuk gemaakt. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing voordat ik iets gebruik, ik weet dat er mensen zijn die gelijk aan iets beginnen zonder de gebruiksaanwijzing te lezen, maar zo iemand ben ik dus niet, ik vind het leuk om gebruiksaanwijzingen te lezen.

Natuurlijk zullen er klanten zijn die misschien gelijk boos worden, maar ik word pas boos als het niet opgelost word.ik vind het een beetje van de gekke dat ik dezelfde dag dat ik de camera kocht al voor reparatie kon opdraaien en het was niet iets wat je kon laten zitten dus moest ik hem wel laten repareren, anders had ik de D200 wel gelijk weg kunnen gooien.
Groetjes Gonnie.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”