Nieuwe haven Volendam bij nacht

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma sep 29 2008 11:09 pm

Fanman schreef:@ PatrickP - Foto 2 rechtgezet.
Stond schever dan ik dacht. :|
Het grappige is dat ik het op het scherm altijd direct zie. Als ik dat nou ook had als ik sta te fotograferen... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe haven Volendam bij nacht

Bericht door Eeuw » di sep 30 2008 12:27 am

Frederix schreef: Ik meet nooit geen licht bij avondopnamen, maar gebruik bijna altijd de volgende instelling:
Camera (Nikon F100) op "M", film van 400 asa in de camera (jazeker, film en wel de Fuji Superia 400), diafragma 8 en belichting van 15 seconden. Eigenlijk altijd goed (op film tenminste)
Denk je dat dat op digitaal anders is? Waarom dan?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Frederix

Re: Nieuwe haven Volendam bij nacht

Bericht door Frederix » di sep 30 2008 12:45 am

Eeuw schreef:
Frederix schreef: Ik meet nooit geen licht bij avondopnamen, maar gebruik bijna altijd de volgende instelling:
Camera (Nikon F100) op "M", film van 400 asa in de camera (jazeker, film en wel de Fuji Superia 400), diafragma 8 en belichting van 15 seconden. Eigenlijk altijd goed (op film tenminste)
Denk je dat dat op digitaal anders is? Waarom dan?
Ik denk dat film veel meer speelruimte heeft qua belichting dan chip in een digitale camera. Kijk maar naar mijn Agfa Clickje. Ik heb maar één sluitertijd en 2 diafragma's (zonnig en bewolkt :D ) Toch krijg ik er best wel redelijke foto's uit. Dat geeft volgens mij aan dat film erg flexibel is.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”