Het grappige is dat ik het op het scherm altijd direct zie. Als ik dat nou ook had als ik sta te fotograferen...Fanman schreef:@ PatrickP - Foto 2 rechtgezet.
Stond schever dan ik dacht.

Denk je dat dat op digitaal anders is? Waarom dan?Frederix schreef: Ik meet nooit geen licht bij avondopnamen, maar gebruik bijna altijd de volgende instelling:
Camera (Nikon F100) op "M", film van 400 asa in de camera (jazeker, film en wel de Fuji Superia 400), diafragma 8 en belichting van 15 seconden. Eigenlijk altijd goed (op film tenminste)
Ik denk dat film veel meer speelruimte heeft qua belichting dan chip in een digitale camera. Kijk maar naar mijn Agfa Clickje. Ik heb maar één sluitertijd en 2 diafragma's (zonnig en bewolktEeuw schreef:Denk je dat dat op digitaal anders is? Waarom dan?Frederix schreef: Ik meet nooit geen licht bij avondopnamen, maar gebruik bijna altijd de volgende instelling:
Camera (Nikon F100) op "M", film van 400 asa in de camera (jazeker, film en wel de Fuji Superia 400), diafragma 8 en belichting van 15 seconden. Eigenlijk altijd goed (op film tenminste)