rbfoto.nl schreef:Indien deze flitsers gebruikt worden, zou ik geen omnibounce gebruiken. Het blokkeert het licht alleen maar aangezien het ook dóór het plastic heen moet

Geheel mee eens, sterker ik ben feitelijk helemaal geen voorstander van een omnibounce. Bij een SB400 ben ik er achter gekomen dat het hier iets anders ligt.
Deze strobe is te zwak om daar een afstand mee te overbruggen. Je moet dan al snel dichter op je onderwerp kruipen. Hierdoor wordt je meteen gedwongen om de flitskop 90 graden te draaien. Doe je dit niet, of in mindere maten, krijg je last van je zonnenkap of wordt bijv. het voorhoofd feller belicht. Hier biedt een omnibounce dan wel een voordeel. Ondanks dat er licht wordt geabsorbeerd door het plastic, wordt er door de vorm van dit hulpmiddeletje zwak licht naar voren verspreid ook al heb je de kop 90 graden naar boven hebt gericht. En dat kleine beetje licht is net genoeg om je foto perfect te belichten.
Zit er ook een nadeel aan een omnibounce voor de SB400 ? Ja, met het plastic op de flitster past het geheel niet meer in het draagtasje die wel makelijk aan je broekriem bevestigd kan worden. Moet je wel even langs de schoenmaker om een lus aan het tasje te laten naaien.
Cheers,
ALE