Goedkope studio setjes

Discussies over flitsers
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Goedkope studio setjes

Bericht door Léon Obers » zo nov 23 2008 8:33 pm

pierewiet schreef: Er zijn diverse bedrijven welke meerdere merken aanbieden en een goed bedrijf moet dan ook de verschillen kunnen vermelden tussen de merken.
Noem dan eens een bedrijf wat zowel het eerder genoemde Linkstar heeft als Jinbei en nog wat andere Chinese merken?
Want dat is natuurlijk wel handig dan om daar langs te gaan.

Overigens Falcon Eyes heb ik mijn bedenkingen over. Heb eens een eenvoudig lampje gehad wat ik in een normale lampfitting kon draaien als "hulpflitsje". Na wat langere tijd in de kast wat gaan spelen. Meerdere flitsen achter elkaar was kennelijk teveel. De stop sprong en de elco in de flitser was opgeblazen. Stonk naar brandlucht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

pierewiet

Bericht door pierewiet » zo nov 23 2008 9:18 pm

Een bedrijf eerder genoemd in dit topic heeft 3 merken zoals Falcon Eyes, Linkstar en Excella daarnaast verkopen ze ook nog andere merken welke in budget hoger liggen. Ze hebben daar geen Qihe of Jinbei, Jinbei wordt maar op 1 plaats verkocht en Qihe vindt je tegenwoordig al in elke bouwmarkt en dat is toch niet goed. Zoals eerder genoemd dat zij enthousiast zijn over de verkoop wil niks zeggen over het product zelf. Ik heb eens gesproken met een medewerker van een office center waar ze ook werden verkocht en vroeg zich af wat ze er mee moesten. Ze wisten niet eens wat het was dus laat staan advies wat net zo is bij een bouwmarkt.

Falcon Eyes wordt als merk al vele jaren in nederland verkocht en wordt dan ook veel genoemd in forums. Ook zie positieve reactie over linkstar staan op diverse foras dus zal zeker ook niet slecht zijn. Excella kom je minder vaak tegen. Vele andere merken welke veel worden genoemd zijn dan toch bowens en elinchrom vaak net weer even wat duurder als de eerst genoemde merken. Profoto zie je dan ook steeds vaker maar zit weer een stap hoger in budget. Denk dat als je terug gaat naar de vraag falcon eyes en linkstar zeker goed zijn en na het zoeken linkstar ook veel mogelijkheden biedt met uitbreidingen.

Teun

Bericht door Teun » ma nov 24 2008 9:56 am

johan1967 schreef:Bij Kamera-express heb je nu diverse aanbiedingen van Falcon Eyes zoals:

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=12093
Waarom zijn die 450Ws sets even duur als die 600Ws sets?? :shock:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma nov 24 2008 10:22 am

pierewiet schreef:Een bedrijf eerder genoemd in dit topic heeft 3 merken zoals Falcon Eyes, Linkstar en Excella daarnaast verkopen ze ook nog andere merken welke in budget hoger liggen. Ze hebben daar geen Qihe of Jinbei, Jinbei wordt maar op 1 plaats verkocht en Qihe vindt je tegenwoordig al in elke bouwmarkt en dat is toch niet goed.
Dus wil je juist die paar merken vergelijken als bijv. Linkstar, Jinbei en Qihe in het goedkope segment moet je dus al naar 3 leveranciers. Dat je Qihe niet in een bouwmarkt wilt kopen, hoeft ook niet. Het product verandert er niet mee als je het bijv. van Holland Vision koopt ( http://www.rittz.com ). Met de vele nieuwe merken van allerlei Chinese studiosetjes die ik op de laatste Photokina heb gezien, kunnen we de komende jaren nog heel wat extra verwachten. Prima, houdt de prijzen scherp. Dat is nu al het geval. Nog nooit zijn studio flitssetjes zo goedkoop geweest.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma nov 24 2008 10:40 am

Teun schreef:
johan1967 schreef:Bij Kamera-express heb je nu diverse aanbiedingen van Falcon Eyes zoals:
Zou je Kamera-Express kunnen vragen. De 450Ws set heeft bovendien kleinere softboxen.
Beide sets hebben ze (nu) niet op voorraad.

Teun

Bericht door Teun » wo nov 26 2008 3:54 am

Léon Obers schreef:
Teun schreef:
Zou je Kamera-Express kunnen vragen. De 450Ws set heeft bovendien kleinere softboxen.
Beide sets hebben ze (nu) niet op voorraad.
kamera-express heeft het doorgehad:

De 450Ws set is nu van €495,- naar €549,- gegaan. :evil:
En de 600Ws set is nu van €495,- naar 649,- gegaan. :evil:

Dat terwijl de aanbiedingen van kamera-express nog tot 30 november geldig waren.
Daar gaan de 'goedkope' studio setjes... :evil:

TGIF

Bericht door TGIF » wo nov 26 2008 6:21 pm

Teun schreef: kamera-express heeft het doorgehad:

De 450Ws set is nu van €495,- naar €549,- gegaan. :evil:
En de 600Ws set is nu van €495,- naar 649,- gegaan. :evil:

Dat terwijl de aanbiedingen van kamera-express nog tot 30 november geldig waren.
Daar gaan de 'goedkope' studio setjes... :evil:

Dat had je natuurlijk kunnen nagaan :idea:

pierewiet

Bericht door pierewiet » wo nov 26 2008 7:46 pm

Fotosg heeft ze dan toch goedkoper staan.

Falcon Eyes 450watt €529
http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=5382

Falcon Eyes 600watt €640
http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=5381

Zowel de 450 als de 600 hebben ze daar gewoon op voorraad.

pierewiet

Bericht door pierewiet » wo nov 26 2008 8:03 pm

Léon Obers schreef:Dus wil je juist die paar merken vergelijken als bijv. Linkstar, Jinbei en Qihe in het goedkope segment moet je dus al naar 3 leveranciers.
Als je naar Fotosg gaat http://www.Fotosg.nl heb je volgens mij diverse sets ook voor lage prijzen, Linkstar, Excella, Falcon Eyes, Elinchrom, Bowens. Zowel de Elinchrom en Bowens hebben ook instap sets en kun je volgens mij hier al om een vergelijk vragen van 5 merken. Niet alleen de instap sets zijn dan vergelijkbaar maar je kan dan ook tevens vragen om de wat duurdere sets in vergelijking met de goedkopere.
Léon Obers schreef:Met de vele nieuwe merken van allerlei Chinese studiosetjes die ik op de laatste Photokina heb gezien, kunnen we de komende jaren nog heel wat extra verwachten. Prima, houdt de prijzen scherp. Dat is nu al het geval. Nog nooit zijn studio flitssetjes zo goedkoop geweest.
Misschien wel maar je kan je ook afvragen hoe lang deze blijven? Vele merken maken al gebruik van onze chinese vrienden en zijn er nog weinig merken die alles in eigen land of beheer hebben. Ook zal een scherpe prijs niet alles blijken te zijn zoals vaak ook weer te zien is. Voor de betere merken betaal dan je dan nog steeds meer geld.
Léon Obers schreef:Maar in de praktijk denk ik niet dat de verkoper die merk X in de aanbieding heeft en helemaal niks van merk Y in zijn arsortiment, iets zinnigs kan zeggen over de verschillen van die twee. De andere leverancier met merk Y, idem voor merk X. Daarvoor moet je ze naast elkaar geprobeerd hebben.
Een hoop verkopers weten denk ik niet eens wat hun eigen materiaal kan en welk bereik ze hiermee hebben. Velen die meerdere merken aanbieden zullen hoogst waarschijnlijk ook niet weten wat de verschillen zijn en kijken ze ook alleen maar naar wat er op papier staat en zullen dit zelf al niet testen of vergelijken mee kunnen maken. Dit zal dan ook steeds meer gaan gebeuren en wordt het zoals algemeen bekend gewoon dozen schuiven en ze hebben weer een paar pegels verdiend. Merken zoals b.v. Profoto, Elinchrom, Bowens, Broncolor, Visatek, Hensel worden ook niet op elke hoek van de straat aangeboden omdat deze merken graag ook willen dat het verkocht wordt waar mensen weren wat het is en kan.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do nov 27 2008 12:30 am

pierewiet schreef:
pierewiet schreef:Een bedrijf eerder genoemd in dit topic heeft 3 merken zoals Falcon Eyes, Linkstar en Excella daarnaast verkopen ze ook nog andere merken welke in budget hoger liggen. Ze hebben daar geen Qihe of Jinbei,
Léon Obers schreef:Dus wil je juist die paar merken vergelijken als bijv. Linkstar, Jinbei en Qihe in het goedkope segment moet je dus al naar 3 leveranciers.
Als je naar Fotosg gaat http://www.Fotosg.nl heb je volgens mij diverse sets ook voor lage prijzen, Linkstar, Excella, Falcon Eyes, Elinchrom, Bowens. Zowel de Elinchrom en Bowens hebben ook instap sets en kun je volgens mij hier al om een vergelijk vragen van 5 merken.
Wat is het nu, eerst heb je het over 3 goedkope merken, later ineens over 5 merken die te vergelijken zouden zijn. Terwijl als ik naar de prijzen kijk, het bij Elinchrom en Bowens toch duidelijk om een ander prijssegment gaat voor vergelijkbare spullen (vergelijkbare sets in lichtvermogen), die je in een eerdere reactie ook zelf onder een niet te vergelijken ander prijssegment liet vallen. (Het onderwerp is "Goedkope studio setjes"). Bovendien blijven 2 van de reeds eerder genoemde merken (Jinbei en Qihe) daar bij Fotosg nog steeds niet leverbaar.
pierewiet schreef:
pierewiet schreef: Een goed bedrijf weet je meer te vertellen dan alleen de specificaties van een set of wat er in een doos zit maar kan ook verschillen uitleggen tussen sets (merken) en welke set waarom juist een betere aankoop zou zijn als de andere.
Een hoop verkopers weten denk ik niet eens wat hun eigen materiaal kan en welk bereik ze hiermee hebben. Velen die meerdere merken aanbieden zullen hoogst waarschijnlijk ook niet weten wat de verschillen zijn en kijken ze ook alleen maar naar wat er op papier staat en zullen dit zelf al niet testen of vergelijken mee kunnen maken.
???
Eerst propageer je dat bedrijven "als goed bedrijf" die meerdere merken hebben de verschillen onderling wellicht wel kennen, later dat ze hoogst waarschijnlijk niet eens hun eigen materiaal kennen en het gewoon dozenschuivers zijn.

Dus geld voor mij des te meer dat je het dus toch allemaal zelf moet gaan uitzoeken, wat ik in eerder reeds aanhaalde.

Hoe ga je dan te werk om dat zelf uit te zoeken?
Van tevoren de tips die jezelf al gaf om te kijken wat ze allemaal aan accessoires hebben.
Verder kijken naar reserve onderdelen zoals prijzen van flitsbuizen en halogeen instellampen.
Dan wellicht naar enkele leveranciers toe gaan en kijken hoe degelijk het spul is, en of lampkoppem niet makkelijk door hun fixatie heendraaien als er een iets zwaarder accessoire opzit zoals een paraplu of softbox.
Dan met een flitsbelichtingsmeter op een vaste afstand opmeten wat de netto lichtopbrengst is van die verschillende setjes van ongeveer gelijk vermogen. Want het rendement kan verschillend zijn ondanks gelijk vermogen op papier. Daarna heb je zodanig veel materiaal verzameld dat je wellicht daar een gedegen keus uit kunt maken.
pierewiet schreef:Vele merken maken al gebruik van onze chinese vrienden en zijn er nog weinig merken die alles in eigen land of beheer hebben. Ook zal een scherpe prijs niet alles blijken te zijn zoals vaak ook weer te zien is. Voor de betere merken betaal dan je dan nog steeds meer geld.
Nou, als Broncolor of ander duur merk zijn spullen in China laten maken, betaal je dus al helemaal teveel voor die merken, als het qua onderdelen toch al niks gaat uitmaken met de goedkope eigen Chinese merken. Dan kun je net zo goed voor "goedkoop" gaan.
Er is nog steeds "een gevoel" dat de "betere merken" betrouwbaarder zouden zijn. En natuurlijk zit er een bepaalde marge in kwaliteit. Hoewel ik de verschillen in prijsstelling inmiddels toch wel zodanig groot vind, dat het maar de vraag is of het die prijsverschillen wel waard zijn om voor de duurdere merken te gaan.
Het zit hem ook in het verschil wat iemand ermee doet. Iemand die beroepsmatig elke dag die flitser vele malen laat afgaan heeft wellicht andere eisen, dan de hobbyfotograaf die zo nu en dan een portretje schiet.

Dat heb je ook op andere vlakken. Een elektricien die dagelijks stroomnetwerken aanlegt stelt hogere eisen aan een boormachine dan de thuis klusjesman die 4 keer per jaar een gaatje in de muur boort om een schilderijtje op te hangen.

Teun

Bericht door Teun » di dec 02 2008 9:01 pm

Is er iets 'mis' met zo'n Falcon Eyes setje?

Ik zag pas op een Zoom DVD een man die werkte met een 300Ws Falcon Eyes set en daar hele mooie resultaten mee bereikte.
De specificaties klinken aantrekkelijk of zit er een addertje onder het gras?
Waarom is de 750Ws set slecht 30 euro duurder dan de 600Ws set?

Falcon Eyes GN600AD StartSet, 2x GN600AD FlitsKop / 2x Statief 2,6 mtr. / 2x SoftBox
Falcon Eyes GN750AD StartSet, 2x GN750AD FlitsKop / 2x Statief 2,6 mtr. / 2x SoftBox

Het vermogen is traploos regelaar tot 1/32, dan zit je bij een 600Ws set ongeveer op 19Ws en bij een 750Ws set ongeveer op 23Ws. Dit kleine verschil aan de onderkant doet er toch eigenlijk niet toe, of wel? Gebruik je dit uberhaupt wel eens?

TGIF

Bericht door TGIF » do dec 04 2008 1:31 am

Teun schreef:Is er iets 'mis' met zo'n Falcon Eyes setje?

Ik zag pas op een Zoom DVD een man die werkte met een 300Ws Falcon Eyes set en daar hele mooie resultaten mee bereikte.
De specificaties klinken aantrekkelijk of zit er een addertje onder het gras?
Waarom is de 750Ws set slecht 30 euro duurder dan de 600Ws set?

Falcon Eyes GN600AD StartSet, 2x GN600AD FlitsKop / 2x Statief 2,6 mtr. / 2x SoftBox
Falcon Eyes GN750AD StartSet, 2x GN750AD FlitsKop / 2x Statief 2,6 mtr. / 2x SoftBox

Het vermogen is traploos regelaar tot 1/32, dan zit je bij een 600Ws set ongeveer op 19Ws en bij een 750Ws set ongeveer op 23Ws. Dit kleine verschil aan de onderkant doet er toch eigenlijk niet toe, of wel? Gebruik je dit uberhaupt wel eens?
Heb je al gegoogeld?
Dat kan je beter aan de winkel vragen of andere winkels vergelijken voor de prijzen.

Teun

Bericht door Teun » do dec 04 2008 2:37 am

Heb inderdaad wat gegoogled, echte professionals werken niet met Falcon Eyes flitsers heb ik wel gelezen. Maarja je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

De Falcon Eyes flitssets schijnen wat minder te zijn als je wil doorbouwen aan je 'studio', nouja ik zie voorlopig genoeg mogelijkheden met zo'n setje. Ook schijnen de lampstatieven niet echt te deugen, maar die zijn natuurlijk ook in betere kwaliteit los verkrijgbaar.

Mijn gevoel over Falcon Eyes is redelijk goed, voor normaal thuisgebruik lijkt mij er niks mis mee. Voor professioneel veelvuldig gebruik zal het wel niks zijn. Maar daar ben ik nog lang niet aan toe.

TGIF

Bericht door TGIF » do dec 04 2008 4:10 pm

Teun schreef:Heb inderdaad wat gegoogled, echte professionals werken niet met Falcon Eyes flitsers heb ik wel gelezen. Maarja je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

De Falcon Eyes flitssets schijnen wat minder te zijn als je wil doorbouwen aan je 'studio', nouja ik zie voorlopig genoeg mogelijkheden met zo'n setje. Ook schijnen de lampstatieven niet echt te deugen, maar die zijn natuurlijk ook in betere kwaliteit los verkrijgbaar.

Mijn gevoel over Falcon Eyes is redelijk goed, voor normaal thuisgebruik lijkt mij er niks mis mee. Voor professioneel veelvuldig gebruik zal het wel niks zijn. Maar daar ben ik nog lang niet aan toe.
Ik heb bij twee mensen voor je geïnformeerd. Voor de hobbyist/amateur is Falcon Eyes goed genoeg. Ben je veeleisend dan kan je een ander merk overwegen maar daar betaal je dan ook voor.

Teun

Bericht door Teun » do dec 04 2008 7:13 pm

Jizzy schreef:
Teun schreef:Heb inderdaad wat gegoogled, echte professionals werken niet met Falcon Eyes flitsers heb ik wel gelezen. Maarja je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Ik heb bij twee mensen voor je geïnformeerd. Voor de hobbyist/amateur is Falcon Eyes goed genoeg. Ben je veeleisend dan kan je een ander merk overwegen maar daar betaal je dan ook voor.
Oke, bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”