Primes; op welke wachten we?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Primes; op welke wachten we?
Kunnen we ons verder beperken tot gewenste primes?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Na het zien van de bokeh foto's, zou ik wel een upgraded versie van de de 85mm 1.8D. Liefst zelfde lichtsterkte, maar met meer diafragmalamellen. Als ik het bokeh van de 85 1.4D erbij zie, is dat toch wel een heel stuk fraaier...
Natuurlijk liefst met AF-S en als G type uitgevoerd, met een nano sausje wellicht? En niet (veel) duurder dan de huidige 85 1.8D.
Kortom: een AF-S 85 1.8 ED G of zo...
Natuurlijk liefst met AF-S en als G type uitgevoerd, met een nano sausje wellicht? En niet (veel) duurder dan de huidige 85 1.8D.
Kortom: een AF-S 85 1.8 ED G of zo...
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik had al wel een nieuwe 85mm 1.4 verwacht.
Veel folders van Nikon laten een body zien met de oude 85mm.
Dus vewachte eigenlijk wel een nieuwe versie met NANO.
Veel folders van Nikon laten een body zien met de oude 85mm.
Dus vewachte eigenlijk wel een nieuwe versie met NANO.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- gongon
- Clublid
mikemix schreef:Vergeet ook de "nieuwe" AFS 60/2.8 niet.
Ik zie wel een AFS 28/1.4 of/en een AFS 35/1.4 zitten en dan graag met ED en Nano glas elementen.
Zou ik ook wel willen.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Léon Obers
- Forumlid
Eentje vanuit een heel andere "hoek".
Opnieuw her-introductie van de Cosina/Voigtländer 125mm/2.5....
http://www.photozone.de/canon-eos/267-v ... rt--review
....maar dan met ingebouwde chip zoals ook de her geïntroduceerde Voigtländer Ultron 40mm/2.0 en Nokton 58mm/1.4
http://www.cosina.co.jp/seihin/voigt/english/sl2-e.html
Opnieuw her-introductie van de Cosina/Voigtländer 125mm/2.5....
http://www.photozone.de/canon-eos/267-v ... rt--review
....maar dan met ingebouwde chip zoals ook de her geïntroduceerde Voigtländer Ultron 40mm/2.0 en Nokton 58mm/1.4
http://www.cosina.co.jp/seihin/voigt/english/sl2-e.html
Vriendelijke groet, Léon Obers
Even voor de duidelijkheid.
De topic-starter gaf het volgende aan:
"Welke nieuwe primes mogen er wat jullie betreft komen?
Het moet wel realistisch zijn. Graag met vermelding van diafragmabereik en evt. andere wensen (bouw, AF-S, G, Nano, etc.), prijs."
Als dan netjes wordt aangegeven dat iemand geen behoeft heeft aan een G-objectief zonder diafragmaring en ook graag het vorkje gemonteerd wenst te zien, verwacht ik zeker van een beheerder/moderator niet dat deze dit aangrijpt tot "opjutten". Waar deze zelfs spreekt van "stokpaardjes", "onhandig zo'n diafrafmaring" "die tijd hebben we gehad", kan ik alleen maar constateren dat de Nikon-materie deze persoon kennelijk ver boven de pet gaat.
Als ik dan verder lees over die diafragmaringen: "maar ook bij wat er kapot kan gaan", dan kan ik melden dat ik in 34 jaar werken met vele verschillende Nikon-objectieven nog nooit een diafragmaring zelfs maar heb zien haperen. Mijn oudste objectief is een 1,4/58mm uit 1960, is dus 48 jaar oud, en werkt nog uitstekend. Ik ben zeer benieuwd of de VR, de AF, de AF-s en de electronische diafragma-aansturing vanuit de body het ook 48 jaar uithouden.
Wat mij betreft kan Nikon volstaan met de oude volformaat MF-objectieven waar nodig aan te passen aan digitale sensors en verder ongewijzigd weer in productie te nemen.
Een van de weinige keren dat ik Ken Rockwell gelijk kon geven was toen hij schreef dat de G staat voor Gelded = gecastreerd.
E.M. de Klerk
De topic-starter gaf het volgende aan:
"Welke nieuwe primes mogen er wat jullie betreft komen?
Het moet wel realistisch zijn. Graag met vermelding van diafragmabereik en evt. andere wensen (bouw, AF-S, G, Nano, etc.), prijs."
Als dan netjes wordt aangegeven dat iemand geen behoeft heeft aan een G-objectief zonder diafragmaring en ook graag het vorkje gemonteerd wenst te zien, verwacht ik zeker van een beheerder/moderator niet dat deze dit aangrijpt tot "opjutten". Waar deze zelfs spreekt van "stokpaardjes", "onhandig zo'n diafrafmaring" "die tijd hebben we gehad", kan ik alleen maar constateren dat de Nikon-materie deze persoon kennelijk ver boven de pet gaat.
Als ik dan verder lees over die diafragmaringen: "maar ook bij wat er kapot kan gaan", dan kan ik melden dat ik in 34 jaar werken met vele verschillende Nikon-objectieven nog nooit een diafragmaring zelfs maar heb zien haperen. Mijn oudste objectief is een 1,4/58mm uit 1960, is dus 48 jaar oud, en werkt nog uitstekend. Ik ben zeer benieuwd of de VR, de AF, de AF-s en de electronische diafragma-aansturing vanuit de body het ook 48 jaar uithouden.
Wat mij betreft kan Nikon volstaan met de oude volformaat MF-objectieven waar nodig aan te passen aan digitale sensors en verder ongewijzigd weer in productie te nemen.
Een van de weinige keren dat ik Ken Rockwell gelijk kon geven was toen hij schreef dat de G staat voor Gelded = gecastreerd.
E.M. de Klerk
Dat dacht ik ook direct. Wat al niet wordt aangewend om het gebrek aan diafragmaring te rechtvaardigen! Vandaar mijn eerdere commentaar. Maar goed onze nieuwe mod kan nu vluchten in mod-praat.emdeklerk schreef: Als ik dan verder lees over die diafragmaringen: "maar ook bij wat er kapot kan gaan", dan kan ik melden dat ik in 34 jaar werken met vele verschillende Nikon-objectieven nog nooit een diafragmaring zelfs maar heb zien haperen. Mijn oudste objectief is een 1,4/58mm uit 1960, is dus 48 jaar oud, en werkt nog uitstekend. Ik ben zeer benieuwd of de VR, de AF, de AF-s en de electronische diafragma-aansturing vanuit de body het ook 48 jaar uithouden.
AF-S Nikkor 85mm f/1.4G IF
En nu met de D3X zit dit er aan te komen :
AF-S Nikkor 85mm f/1.8G
AF-S VR Nikkor 105mm f/2G
AF-S VR Nikkor 135mm f/2G
AF-S VR Nikkor 180mm f/2.8G IF-ED
AF-S VR Micro-Nikkor 200mm f/4G IF-ED

En nu met de D3X zit dit er aan te komen :
AF-S Nikkor 85mm f/1.8G
AF-S VR Nikkor 105mm f/2G
AF-S VR Nikkor 135mm f/2G
AF-S VR Nikkor 180mm f/2.8G IF-ED
AF-S VR Micro-Nikkor 200mm f/4G IF-ED

Laatst gewijzigd door yoyo op ma dec 08 2008 11:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*
Laatst gewijzigd door eddar op za aug 29 2009 1:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
emdeklerk schreef:Als dan netjes wordt aangegeven dat iemand geen behoeft heeft aan een G-objectief zonder diafragmaring en ook graag het vorkje gemonteerd wenst te zien, verwacht ik zeker van een beheerder/moderator niet dat deze dit aangrijpt tot "opjutten". Waar deze zelfs spreekt van "stokpaardjes", "onhandig zo'n diafrafmaring" "die tijd hebben we gehad", kan ik alleen maar constateren dat de Nikon-materie deze persoon kennelijk ver boven de pet gaat.
Wat is dit nou ineens. Omdat ik een ander kleurtje heb op het forum en wat meer knopjes in kan drukken mag ik geen mening hebben? Of moet 'm in ieder geval voor me houden, want van een moderator verwachten we meer inzicht. Wat een onzin zeg!Pruimpit schreef:Dat dacht ik ook direct. Wat al niet wordt aangewend om het gebrek aan diafragmaring te rechtvaardigen! Vandaar mijn eerdere commentaar. Maar goed onze nieuwe mod kan nu vluchten in mod-praat.

Hij is weer fijn in ieder geval. Blijkbaar weten de heren het blijkbaar allemaal beter...
Hoe dan ook: ik zit niet te wachten op een ring die ik niet nodig heb. En een extra haakje dat ooit slim was, maar waarschijnlijk nooit op een objectief verschenen was als er een beter alternatief zou zijn geweest, dat kan ik ook wel missen!
Het word tijd voor nano pilletjes.
Het zou kunnen helpen tegen mijn flarende ego
Het zou kunnen helpen tegen mijn flarende ego
- Roelof
- Clublid
Heren,
Als sectiemoderator heb ik gevraagd of het topic wat beter vastgehouden kon worden.
Dat houdt in geen discussies over wie er wel en niet voor diafragmaringen zijn. Ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat Nikon ze herintroduceert, zeker niet met vorkje.
En ja, ik was degene met een barst in een diafragmaring dwars door een van de schroefgaten van het verwijderde vorkje (vraag me niet hoe het verwijderd was) in een niet nieuw verkregen niet Nikkor objectief. (Het ging me om de Nikon camera.)
Als sectiemoderator heb ik gevraagd of het topic wat beter vastgehouden kon worden.
Dat houdt in geen discussies over wie er wel en niet voor diafragmaringen zijn. Ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat Nikon ze herintroduceert, zeker niet met vorkje.
En ja, ik was degene met een barst in een diafragmaring dwars door een van de schroefgaten van het verwijderde vorkje (vraag me niet hoe het verwijderd was) in een niet nieuw verkregen niet Nikkor objectief. (Het ging me om de Nikon camera.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Wil jij nu beweren dat G-lenzen minder snel stuk gaan, dan lenzen met vorkje? OK dan ben ik stil.Roelof schreef:Heren,
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Even kijken of we uit de diafragmaring discussie kunnen komen
Is onderstaande de juiste bestelling ? dan zet ik hem even op de e-mail naar Nikkon of ze die volgende week willen leveren
21mm 2.0 AF-s
24mm 1.4 AF-s
28mm 1.4 AF-s N
35mm 1.4 AF-s N
50mm 1.4 AF-s inmiddels beschikbaar
85mm 1.4 AF-s N
85mm 1.8 AF-s
105mm 2.0 AF-s VR
135mm 1.8 AF-s VR
180mm 2.8 AF-s VR
200mm 4.0 AF-s VR Micro
Zooms
24-105 F4.0 AF-s
24-120 F2.8 AF-s VR
Ik zou zelf nog wel eens een nieuwe Noct willen zien. Iets van een 55 / 58 of 60mm 1.2
Is onderstaande de juiste bestelling ? dan zet ik hem even op de e-mail naar Nikkon of ze die volgende week willen leveren

21mm 2.0 AF-s
24mm 1.4 AF-s
28mm 1.4 AF-s N
35mm 1.4 AF-s N
50mm 1.4 AF-s inmiddels beschikbaar
85mm 1.4 AF-s N
85mm 1.8 AF-s
105mm 2.0 AF-s VR
135mm 1.8 AF-s VR
180mm 2.8 AF-s VR
200mm 4.0 AF-s VR Micro
Zooms
24-105 F4.0 AF-s
24-120 F2.8 AF-s VR
Ik zou zelf nog wel eens een nieuwe Noct willen zien. Iets van een 55 / 58 of 60mm 1.2
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"