Hans Braakhuis schreef:Nikon Service in Beverwijk is ervaren in het afzagen van de zonnekap van de 10,5 mm DX

Groetjes Eelco
Hans Braakhuis schreef:Nikon Service in Beverwijk is ervaren in het afzagen van de zonnekap van de 10,5 mm DX
Nou ja, dat zou ik dan liever uitgeven dan dat ik het objectief kapot zaag. Heb zelf het objectief niet, maar wat niet is kan nog komen.M.Oorthuis schreef:Heb even navraag gedaan en de kosten hiervan zullen rond de € 120,- ex BTW liggen.
1) Een FX body kan een DX lens herkennen en maar een DX crop oopnemen, maar dat kan uitgeschakeld worden.Veneboer schreef:Begrijp het niet helemaal.. Het is toch zo dat een FX body deze lens blijft herkennen als DX lens? Dan zou de foto toch automatisch terug gaan naar DX stand en zou een foto genomen met een FX body er (met minder MP) net zo uit moeten zijn alsof hij met een DX body is geschoten. Of kun je de DX stand overrulen? En wanneer je dit kunt overrulen, wat krijg je dan voor foto's? Dit zou er dan net zo uit zien als het combineren van een DX body met een 7 mm lens ? (als je de cropfactor terug rekent). Volgens mij ziet dat er niet uit door de vertekening omdat het nog steeds een DX lens is.
Begrijp het niet helemaal...
Speciaal voor jou even geGoogled...Gert Wagelaar schreef:Iemand al voorbeeld foto's gezien die genomen zijn met de afgezaagde 10.5mm?