Say cheese schreef:Op dit moment gebruik ik een PC voor de archivering en bewerking van mijn foto's. Ik gebruik Bridge voor de archivering en PS voor de bewerking. Wat voegt een eventuele overstap naar MAC me op? Welke programma's kan ik dan het best gebruiken voor archivering en bewerking? Graag hoor ik de voor en tegens van beide systemen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben zelf overgestapt op de Macbook sinds eind December. Had ook net als Say Cheese op dit forum het ene en andere gevraagd over de Macbook.
Binnen een maand Aperture 2, iWorks09, Office 2008, Parallel Desktop, 160GB naar 320HB HDD, 2GB Mem naar 4GB Mem, Apple Keyboard, Converter Cable Mini Display Port naar VGA en DVI aangeschaft. Ik moet zeggen, ben er helemaal gek op me Mac.
Ik raad je zelf aan om 4GB te nemen. Werk veel lekkerder mee. Zelf gebruik ik me Macbook ook als me werk laptop en naast dat ik Mac OS X Mail gebruik, heb ik ook Parallel Desktop geinstalleerd met WinXP om bij me Outlook 2007 te komen (in Mac OS X) die ik vorige jaar gebruikte en waar al me vroegere emails en contacten erin zitten.
Als je ook ermee wil gamen, kan je met Bootcamp Windows of Vista installeren zodat je de keuze heb om of in Mac OS X op te starten of in Windows XP.
Voor Photo Editing gebruikte ik vroeger CaptureNX en Corel Paint Shop Pro X2, nu gebruik ik lekker Aperture 2 en het bijbehorende tools zoals NikSoftware's.
Zelf was ik vroeger als systeem/netwerk beheerder afgestudeerd, maar kom nu tot de conclusie waarom ik vroeger niet eerder was overgestapt op de Mac. Net als wat de andere forumleden zeggen: Eenmaal een Mac, Altijd een Mac