Een voorbeeld van wat wél met een D700 lukt en niet met een D300 (geschoten met alleen de stadionverlichting van het veld):

Dezelfde foto had veel meer ruis gehad als ik dit met een D300 had geschoten.
Afhankelijk van de hoeveelheid licht in de kamer en de ingestelde ISO waarde. Wanneer er zoveel licht is dat met ISO 1600 geschoten kan worden uit de hand zul je niet zo veel verschil zien met een D700. Echter in het geval je een ping-pong wedstrijd in die zelfde kamer wilt fotograferen heb je snellere sluitertijden (en daarmee hogere ISO waardes) nodig. Dan kom je met de D700 wel uit waar je tegen de beperkingen van een D300 aan loopt. In het geval iedereen echter stil zit en je geen actie hoeft te fotograferen heb je aan een D300 dus ook voldoende.ErikDrenthe schreef:
Als ik in de huiskamer bij duister een foto maak, kan de D300 dan net zulke goeie resultaten geven?
ErikDrenthe
Heb beide camera's en dezelfde ervaringRozemarijn schreef:Zelf merk ik een groot verschil tussen de D80 en D90 in de hoge iso's, met de D80 ging ik het liefst niet boven de 1000 iso. Met de D90 durf ik met 3200 iso foto's te nemen. Wanneer je bv een combinatie hebt D300 of D90 met een licht sterke lens dan kan je in zeer moeilijke licht omstandigheden foto's nemen. Volgens de DXO Mark lab tests doet de D90 het iets beter in de hoge iso's dan de D300
Wanneer je twijfelt over de ISO prestaties van de sensor van de D700 / D3 en verondersteld dat die min of meer gelijk zijn aan de D300 ben je eigenlijk nog niet aan deze body's toe.Arjandemeijer schreef:Maar als de ISO-waardes van de D300 en D700 bijna gelijkwaardig zijn en je hebt de toplenzen 14/24, 24-70 & 70-200; kan je dan beter voor de D700 gaanMaar ben dan wel bij een D700, voor bijvoorbeeld voetbal- & hockeyfotografie mijn cropfactor kwijt! Dus net als ErikDrenthe, twijfel ik ook tussen D300/D700.
Dat is juist. Maar hij is deze discussie niet begonnen. Dat is ondergetekende.Wanneer je twijfelt over de ISO prestaties van de sensor van de D700 / D3 en verondersteld dat die min of meer gelijk zijn aan de D300 ben je eigenlijk nog niet aan deze body's toe.
Als je zó lang moet wachten op die camera om de foto's te kunnen maken die je wilt, koop dan nu die D90 met een paar goede objectieven en ga lekker fotograferen.ErikDrenthe schreef:Twee jaar geleden zou ik de D300 hebben gekocht. Maar nu weet ik het zo niet. Ik denk dat de D700 wel een grote kansmaker is voor mij. Ik denk over 1,5 jaar of 2, als ik goed heb gespaard, dan zou een D700 wel kunnen. Ik denk dat een opvolger voor een D700 weer meer pixels gaat hebben. Dat hoeft niet altijd zaligmakend te zijn.
ErikDrenthe