Reykjavik en omstreken

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
miesnert

Re: Reykjavik en omstreken

Bericht door miesnert » vr apr 03 2009 2:22 pm

Het laten spatten van kleuren heb ik gedaan, ik wil daar juist vanaf.
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil grimmiger uitziende foto's zoals dit:
Afbeelding

Met de laatste ben ik heel blij, met de eerste twee was ik ook heel blij, nu vind ik ze veel te vel (onrealistisch) gekleurd.
Ik denk eigenlijk dat een van mijn problemen op dit moment echter is dat ik nog niet zo goed met mijnn scanner kan omgaan en dat ik hopenlijk inderdaad iets scherpere resultaten krijg binnenkort.

yoyo

Bericht door yoyo » vr apr 03 2009 3:21 pm

Die felle kleurenprenten vind ik juist fijn om naar te kijken. Nacht alsof het dag is, echter met mooiere kleuren dan overdag. Beweging die zichtbaar wordt door de langere sluitertijden.

Die laatste prenten met viaducten enzo vind ik helemaal niet grimmig. Daarvoor mis ik teveel contrast. Ik vind ze een beetje saai. Doods.
Ze geven me ook het gevoel alsof er helemaal geen inspanning in is gegaan. Zet je sluiter open, sluiter dicht, scannen en klaar is Klara. Ik mis bezieling...

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr apr 03 2009 3:43 pm

Ik houd heel erg van verstilde foto's. Nummertjes 2, 4 en 6 vind ik daarom werkelijk prachtig. Op de plaats rust. Op 1,3 en vijf gebeurt al te veel naar mijn smaak.
Zelf maak ik de foto's die ik 's nacht neem wel donker om de sfeer van de nacht te benaderen voor zover mogelijk. Er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen maanlicht en kunstlicht. Soms is de maan zo krachtig dat het al overdag lijkt als je daar staat met je camera. Dan moet het in de opname ook zichtbaar zijn vind ik.
Succes met je scannerperikelen.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”