Een update van mijn kant.
Op 07 Aug, 2005 is mijn D70 stuk gegaan (zie dit topic)
Na onderzoek blijkt dat het een productie fout was.
Lang verhaal maar ik zal wel de eerste zijn geweest toen.
Uiteindelijk heb ik mijn reparatie geld terug gekregen van Nikon Nederland voor heen Inca.
En dat na een week nadat ik mijn brief naar Nikon Nederland heb gestuurd, en wel op 1 aug van dit jaar.
Hier bij wil ik mijn dank uitspreken naar Nikon Nederland voor de snelle afhandeling.
Nog steeds een gelukkige bezitter van een Nikon D70
D70 kapot!!
Re: D70 kapot!!
[quote="camman"]Sinds 20-04-2004 ben ik in bezit van een mooie D70.
Maar nadat ik hem een maand aan mijn broer heb uitgeleend is hij stuk.
Het groene toegangslampje knippert als er een CompactFlash kaart in zit, de camera doet dan ook niks meer.
Niks op het scherm boven op de camera en als ik op menu druk zie ik heel kort het menu scherm en weg is het weer.
Ik heb een sandisk ultra 1 GB en een sandisk 512mb en een sandisk 128mb geprobeerd.
Ook een reset onder de camera werkt niet en een soft reset op de camera met de knopjes bkt en belichtings knop mocht ook niet helpen.
Iemand meer van dit probleem gehoord?
:([/quote]
Doe een Google search onder "BGLOD" i.e. Blinking Green Light of Death", dit is een probleem met D70 cameras die in 2004 gebouwd zijn, waarbij Nikon een gratis reparatie doet, zelf wanneer het buiten de garantie periode valt. Er was een probleem met een PCB verbinding die gekrimpt was ipv gesoldeert en los liet. Althans in de USA word dit gratis gerepareert...
Maar nadat ik hem een maand aan mijn broer heb uitgeleend is hij stuk.
Het groene toegangslampje knippert als er een CompactFlash kaart in zit, de camera doet dan ook niks meer.
Niks op het scherm boven op de camera en als ik op menu druk zie ik heel kort het menu scherm en weg is het weer.
Ik heb een sandisk ultra 1 GB en een sandisk 512mb en een sandisk 128mb geprobeerd.
Ook een reset onder de camera werkt niet en een soft reset op de camera met de knopjes bkt en belichtings knop mocht ook niet helpen.
:([/quote]
Doe een Google search onder "BGLOD" i.e. Blinking Green Light of Death", dit is een probleem met D70 cameras die in 2004 gebouwd zijn, waarbij Nikon een gratis reparatie doet, zelf wanneer het buiten de garantie periode valt. Er was een probleem met een PCB verbinding die gekrimpt was ipv gesoldeert en los liet. Althans in de USA word dit gratis gerepareert...
Re: D70 kapot!!
[/quote]
Ja, de mijne heeft het ook, ik was al helemaal in zak en as totdat ik las op de Inca site dat het een productiefout is. Straks gaat hij op de post naar de reparatieafdeling, en komt het allemaal weer goed
Mijn camera is inderdaad ook uit 2004, ik was een van de eerste gelukkige bezitters. Ik heb er nu nog een jonkie bij, dat is een S, dus hopelijk gaat die niet deze ellende vertonen.
groet Hannie

Ja, de mijne heeft het ook, ik was al helemaal in zak en as totdat ik las op de Inca site dat het een productiefout is. Straks gaat hij op de post naar de reparatieafdeling, en komt het allemaal weer goed

Mijn camera is inderdaad ook uit 2004, ik was een van de eerste gelukkige bezitters. Ik heb er nu nog een jonkie bij, dat is een S, dus hopelijk gaat die niet deze ellende vertonen.
groet Hannie
Onne-Floris Broekema schreef:Volgens mij moet je aardig veel kracht zetten bij een D70 om het kaartje er verkeerd in te krijgen! Is er aardig tegen beveiligd.
Vriendje van me heeft ook net zijn D70 weg gebracht omdat deze kapot was en is gemaakt. Bij hem was het de belichtingsmeter....
Ja bij mij is ook de belichtingsmeter kapot, hij raast als een dolle heen en weer, de camera is wel op M te gebruiken, daaraan kan je zien dat het de belichtingsmeter is, want als die die niet hoeft te gebruiken gaat het goed.
Ik heb ook nog even gebeld naar Nikon, probleem is bekend.
groet Hannie
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
knipperende ledjes D70 (Ko Veldman)
Op het Nikon customer support staat hierover het volgende bericht.
It has come to our attention that electronic components related to exposure control in some D70 cameras may, on rare occasions, fail.
Should you experience this problem with your D70 camera, Nikon will replace the associated components free of charge even if the camera’s warranty has already expired. We sincerely apologize for any inconvenience you may have suffered because of this problem.
To check if your camera has failed due this reason, please read the symptom description, below.
How can I identify if my camera is faulty?
With a memory card inserted: The green memory card access lamp blinks continuously and camera does not respond to any controls.
With no memory card inserted: The camera will not turn on despite the battery indicator showing a fully charged battery.
My camera is faulty, where should I send it for repair?
Please contact your nearest Nikon Service Centre.
met dank aan Ko Veldman
It has come to our attention that electronic components related to exposure control in some D70 cameras may, on rare occasions, fail.
Should you experience this problem with your D70 camera, Nikon will replace the associated components free of charge even if the camera’s warranty has already expired. We sincerely apologize for any inconvenience you may have suffered because of this problem.
To check if your camera has failed due this reason, please read the symptom description, below.
How can I identify if my camera is faulty?
With a memory card inserted: The green memory card access lamp blinks continuously and camera does not respond to any controls.
With no memory card inserted: The camera will not turn on despite the battery indicator showing a fully charged battery.
My camera is faulty, where should I send it for repair?
Please contact your nearest Nikon Service Centre.
met dank aan Ko Veldman