Wat zegt FOKA van het hele verhaal tot nu toe?
Ik heb werkelijk geen idee wat een AE-print is. Misschien dat er sprake is van een handgeschreven rapport (al dan niet later omgezet naar print) en dat de "F" voor een "E" is aangezien.
Lijkt eigenlijk van minder belang.
Eerlijk gezegd was ik niet op de hoogte van de 'nieuwe' wet, wat wil je ook? de wet stamt uit 2003, ik ben nog druk bezig de grondwet van 1880 te begrijpen...
Maar wat ik lees en begrijp van de wet uit 2003 heb je wel een sterk punt, en zouden Foka en, indirect, INCA, er eigenlijk niet omheen kunnen om de reparatie te vergoeden. Ergens vindt ik dat wel een kleine steek voor de detailhandel, maar dat terzijde.
Het grootste probleem is dat de huidige generatie ("prosumer" )camera's minder duurzaam zijn, dat potentiele kopers dat niet meenemen in de overweging een dergelijke camera aan te schaffen, ofwel dat je beter een 'oude' manual focus camera kunt kopen die naar de hel en terug is geweest en waar je nog jarenlang redelijk probleemloos mee kunt fotograferen...
(geldt natuurlijk ook voor camera's als de F5)
Dat gezegd hebbend, en de in dit draadje aangehaalde wet in ogenschouw nemend, kun je eigenlijk ook niet verwachten dat een D70 langer dan een jaar meegaat...