Bericht
door Diana Sinclair » di mei 19 2009 9:30 pm
Miranda,
Ik ben sinds vorige week overgestapt van de Pentax K100D naar een Nikon D90. Ik had dezelfde kitlenzen en de Sigma
17-70 mm als jij had.
De Nikon D90 vind ik een veel uitgebreidere camera als de Pentax. Ik was zeker blij met de Pentax en heb daar ook veel en mooie foto's mee gemaakt.
Ik bezit nu de lens 18-105 mm van Nikon. Ook ik vond het lenzenaanbod voor Pentax nogal beperkt. Nu vond ik dat ik, voor een beginneling, al aardige lenzen bezat. Het meest gebruikte ik de Sigma 17-70 ook omdat daar een macrostand op zat. Die zal ik nu met de 18-105 mm wel gaan missen.
Het vervelende vond ik dat er bij de K100D vaak stof op de sensor zat dat zichtbaar was op de foto's. Ik kan niet oordelen over de Pentax K20D maar als je daar meer over wilt weten zou je kunnen kijken op Het Nederlandse Pentax Forum. Daar ben ik ook nog lid van en heb ik ook aardig wat foto's opgezet. Ik kan daar nu geen foto's meer op posten en zal mijn account te zijner tijd opzeggen.
Ik heb begrepen van de discussie op dat forum dat er een nieuwe Pentax binnenkort uitkomt en dat de K100D en de K200D er uitgaan. Dus als je nog wilt inruilen voor een Nikon moet je snel zijn.
Ik heb nog weinig ervaring met de D90 op dit moment, maar ben zeer enthousiast over het snelle scherpstellen en wegschrijven van de foto's. Dat ging nogal traag met de Pentax. Ook kan in de Nikon zo'n snelle SD-kaart die niet in de Pentax K100D kan, maar kennelijk weer wel in de K20D.
Over anderhalve week ga ik met vakantie en dan kan ik me hopelijk helemaal uitleven met de D90 en veel ervaring op doen.
Jij beslist natuurlijk zelf welke camera je koopt, maar met de Nikon ben ik erg blij.
Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900