Supporters Update en knuppel in het hoenderhok

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Supporters Update en knuppel in het hoenderhok

Bericht door KvP » zo jul 12 2009 6:38 pm

George Fennes schreef: en de rest .............. kan het dak op :P
Praat voor jezelf zou ik zeggen :evil: niet namens mij
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » zo jul 12 2009 6:54 pm

KvP schreef:Ik heb een poging gedaan zoals ik het graag zie.

Afbeelding
Mooi Kees! Spreekt mij wel aan!

De foto oogt bruiner? Ik vind het zelfs een beetje 'HDR look' hebben gekregen. Hoe heb je dit gedaan?

Groet, Anja

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » zo jul 12 2009 6:57 pm

Beste Kees ik spreek ook voor mezelf :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo jul 12 2009 7:09 pm

ahhveurink schreef: Ik vind het zelfs een beetje 'HDR look' hebben gekregen. Hoe heb je dit gedaan?
Lichtjes ge-tonemapped :wink:
Groeten Kees

Fujifilm X100F

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » zo jul 12 2009 7:13 pm

KvP schreef:
ahhveurink schreef: Ik vind het zelfs een beetje 'HDR look' hebben gekregen. Hoe heb je dit gedaan?
Lichtjes ge-tonemapped :wink:
Oké thanx, die techniek ga ik eens nader bekijken. Het is je in ieder geval (ook) gelukt om de sproeten zichtbaarder te maken en dat was één van de aspecten die mij bij deze jongen zo aansprak.
Bedankt voor je moeite!

Groet, Anja
Laatst gewijzigd door ahhveurink op zo jul 12 2009 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo jul 12 2009 7:21 pm

ahhveurink schreef:Oké thanx, die techniek ga ik eens nader bekijken.
Kijk hier
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 393&hilit=
Groeten Kees

Fujifilm X100F

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo jul 12 2009 8:26 pm

Volgens mij zag ik een topic van "supporters" en even later was ie toen weg :?:
Nou, van mij ook de groeten

Tukkerbird

Bericht door Tukkerbird » zo jul 12 2009 9:18 pm

Prachtige serie,alleen al omdat het om de mooiste club van Nederland gaat :mrgreen:
Bij de laatste foto komt bij mij het gezicht wat bleek/glad over,komt dit door de bewerking.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » zo jul 12 2009 9:31 pm

Tukkerbird schreef:Prachtige serie,alleen al omdat het om de mooiste club van Nederland gaat :mrgreen:
Bij de laatste foto komt bij mij het gezicht wat bleek/glad over,komt dit door de bewerking.

Hey Tukkerbird!

Ja heerlijke club....en dan ook nog objectief blijven..... :lol: :lol:

Voor wat betreft de laatste drie foto`s, behalve een geringe verscherping heb ik ze niet nabewerkt. Daarbij vind ik het ook nog lastig om plaatselijk foto´s, zoals in dit geval het gezicht, op te krikken. Wellicht leer ik dat ook nog op dit forum. Ik heb in ieder geval een forum lid gevonden die me een beetje wil helpen! :D

Groet, Anja

pimmetje
Clublid
Clublid

Bericht door pimmetje » zo jul 12 2009 10:45 pm

Genoten van de foto's,weer eens wat anders.

Wat betreft de knuppel,herkenbaar en dapper dat je deze in het hoenderhok hebt gegooid.

Pim

Tukkerbird

Bericht door Tukkerbird » zo jul 12 2009 10:48 pm

ahhveurink schreef:
Tukkerbird schreef:Prachtige serie,alleen al omdat het om de mooiste club van Nederland gaat :mrgreen:

Hey Tukkerbird!

Ja heerlijke club....en dan ook nog objectief blijven..... :lol: :lol:

Voor wat betreft de laatste drie foto`s, behalve een geringe verscherping heb ik ze niet nabewerkt. Daarbij vind ik het ook nog lastig om plaatselijk foto´s, zoals in dit geval het gezicht, op te krikken. Wellicht leer ik dat ook nog op dit forum. Ik heb in ieder geval een forum lid gevonden die me een beetje wil helpen! :D

Groet, Anja

Helaas ben ik in het bewerken ook geen ster anders had ik je graag geholpen met wat tips,de laatste foto leek iets teveel bewerkt door neat image, een programma wat de ruis uit de foto haalt. Van mij mogen er meer van dit soort foto,s komen :wink:

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » ma jul 13 2009 9:49 am

Anja,

Over de foto's is al het nodige gezegd ikzelf denk dat ze een beetje vet in kleur zijn aangezet maar dat kan zoals je al zei ook een specifiek doel dienen en wil je opdrachtgever dat enz. enz.. Maar dan komt eigenlijk m'n vraag waarom bewerkt met software van Picnik al dan niet gratis hoewel zelfs de betaalde versie per jaar maar maximaal 24.95 dollar kost. Ik vind - en zo ook enkele andere postings- de Picnik bewerkte fotos erg ingeblikt en kunstmatig van uiterlijk zoals ook bij de door jouw bewerkte foto's het geval is kijk o.a. maar naar de kunstmatige scherptediepte het ligt er (te?) dik bovenop.

Waarom specifiek met Picnik?

Groet Theo

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma jul 13 2009 7:21 pm

Brava schreef:Anja,

Over de foto's is al het nodige gezegd ikzelf denk dat ze een beetje vet in kleur zijn aangezet maar dat kan zoals je al zei ook een specifiek doel dienen en wil je opdrachtgever dat enz. enz.. Maar dan komt eigenlijk m'n vraag waarom bewerkt met software van Picnik al dan niet gratis hoewel zelfs de betaalde versie per jaar maar maximaal 24.95 dollar kost. Ik vind - en zo ook enkele andere postings- de Picnik bewerkte fotos erg ingeblikt en kunstmatig van uiterlijk zoals ook bij de door jouw bewerkte foto's het geval is kijk o.a. maar naar de kunstmatige scherptediepte het ligt er (te?) dik bovenop.

Waarom specifiek met Picnik?

Groet Theo
Hoi Theo

Ik vind Picnik een leuk en eenvoudig programma wat snel en op velerlei gebied toepasbaar is. Zo kun je op simpele wijze bijvoorbeeld ook kaders om foto's maken. Daarvoor gebruik ik overigens ook Bordermaker. Ben het wel met je eens dat de foto's vet van kleur uitkomen, anderzijds ben ik wel gek op primaire/velle kleuren en sprak mij dit juist daarom aan. Vandaar dat ik 'dit effect' gebruikt heb. Uiteraard zijn er veel fijnere en misschien betere toepassingen uit photoshop te halen maar ja, zover ben ik nog niet :oops: Ik wil me op dit moment voornamelijk op fotografie richten en later meer op de bewerking. Wel fotografeer ik nu alleen nog maar in RAW en dat biedt ook al heel veel mogelijkheden. Via dit forum heeft iemand uit mijn woonomgeving zich bereid gevonden om mij een aantal photoshop basis trucs te leren. Maar ook daar moet ik nog tijd voor maken. Doordat bv KVP reageerde heb ik weer iets over tone mapping geleerd, en daar ben ik dan erg blij mee. Ik bewonder fotografen met creatieve gedachten en hoop met hun kennis en creativiteit mijn kennis bij te spijkeren en een eigen stijl te ontwikkelen. Daarvoor is veel kijken en fotograferen nodig en last but not least feedback krijgen.

Groet, Anja

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » ma jul 13 2009 7:48 pm

Anja,

Bedankt voor je uitleg en inderdaad Picnik is echt simpel en goedkoop te gebruiken niks mis mee maar als je PS in de vingers hebt gekregen (zeker in Raw)worden je foto's hoewel nu al prima vast nog beter! Kijk b.v. eens op de site van www.lauravink.nl ook van de NCN

Groet Theo

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”