d300 piept bij het aanzetten !

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: d300 piept bij het aanzetten !

Bericht door Jan en Yuul » za aug 08 2009 3:46 pm

Heb net mijn oor op de D700 van Yuul te luisteren gelegd en daar hoor je wel iets, maar lang niet zo "hard" als bij mijn D300. Het verschil in frequentie kan als reden hebben dat de sensor van de D700 groter is dan die van de D300.
Groet,

Jan
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Shortie

Bericht door Shortie » za aug 08 2009 4:11 pm

Ook Leon bedankt voor de aanvulling.

Voor alle zekerheid en om de theorie van Leon te toetsen. Ervaren mensen met de D700 net als Jan hetzelfde geluid ?

lock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door lock » za aug 08 2009 7:40 pm

Shortie, op flickr is er een draadje over. Door de bank genomen hoort men het bij de d700 niet. Dat kan aan de demping van het geluid in de body liggen.

De d300 beweegt zijn low pass filter (vibreert). Maar de piepjes die je hoort hebben denk ik niet veel met het fibreren zelf te maken. Eerder met het het mechaniek dat de low pass filter vibreert. Dat is ook het verschil met mij k10d/k20d of mijn a700: daar hoor je echt de trilling.

lock

Shortie

Bericht door Shortie » za aug 08 2009 10:49 pm

Ik kan het draadje niet vinden maar beter .... ik hoor het geluidje ook niet meer, het geluidje is er gewoonweg niet meer.

M'n splinternieuwe body heeft een keer of 4 dat geluidje gemaakt maar nu is het weg. Verder krijg ik wel de juiste boodschappen op het scherm. Ook weer opgelost :P

Shortie

Bericht door Shortie » di aug 11 2009 7:36 pm

De reaktie van Nikon (no worries dus) :

Geachte dames en heren,

Afgelopen zaterdag een D700 aangeschaft. De eerste 5 tot 6 x dat de sensorreiniging werd ingeschakeld (bij het inschakelen van de camera) was er kortstondig een mechanisch hoog piep/schraap geluidje te horen.

Een dag later hier geen last meer van.

Is dit normaal ?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten,
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Geachte heer,

Dit is een normaal geluid. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken.

Met vriendelijke groet,

NIKON SERVICE POINT
De Jong & Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW BEVERWIJK
______________________________________________________________________________________________________________________________________

Geachte dames en heren,

Dank u voor het snelle geruststellende antwoord. Ik vraag mij alleen af waarom dit geluid zich slechts de eerst 5 tot 6 keer presenteerde. Nu is er niets te horen. Tijdens het proces krijg ik op het lcd scherm overigens wel te zien "sensor reinigen" en vervolgens "gereed". Met de werking lijkt dus niets mis.

Wederom bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Geachte heer,

Het geluid wat u heeft gehoord is een ultrasonisch geluid wat maar weinig mensen kunnen waarnemen. U dus enkele keren wel. Wellicht dat u het nu niet meer kunt waarnemen.
Het geluid heeft echter geen enkele invloed op het goed functioneren van de camera dus nogmaals, u hoeft zich geen zorgen te maken.

Met vriendelijke groet,

NIKON SERVICE POINT
De Jong & Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW BEVERWIJK

flitslicht

Bericht door flitslicht » di aug 11 2009 7:52 pm

Shortie schreef: Geachte heer,

Het geluid wat u heeft gehoord is een ultrasonisch geluid wat maar weinig mensen kunnen waarnemen. U dus enkele keren wel. Wellicht dat u het nu niet meer kunt waarnemen.
Zeker in de tussentijd een paar keer naar een concert van ACDC geweest? :lol:

Shortie

Bericht door Shortie » di aug 11 2009 8:01 pm

Whohahahahaha tja m'n gehoor is niet gewijzigd, maar goed ze geven duidelijk aan dat het geen kwaad kan :P

Shortie

Bericht door Shortie » zo aug 16 2009 10:15 am

Heb by the weg een mp3 spelertje gekocht .... komen veel lekkerdere geluidjes uit :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”