Calibratie TV

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Calibratie TV

Bericht door Gobert » za aug 29 2009 4:10 pm

emiel schreef:
yoyo schreef:
gijs sandberg schreef:Sterker nog: zelfs het scherm van jouw laptop zou je na iedere verplaatsing moeten her-ijken als je echt de beste kwaliteit wilt hebben. Het omgevingslicht is namelijk van invloed op de weergave van iedere monitor.
Noem jij mij eens een kalibratieset die rekening houdt met de omgevingskleurtemperatuur...
spider, xrite.

en ik ga vandaag nog mijn tv calibreren proberen, want ik geloof nooit dat een tv van een crappy vga signaal een goed vga signaal kan maken. Dus andersom kan het volgens mij ook.

ajuus
emiel

Ik ben heel nieuwsgierig
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 29 2009 6:10 pm

yoyo schreef: Noem jij mij eens een kalibratieset die rekening houdt met de omgevingskleurtemperatuur...

Vroeger....Barco.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » za aug 29 2009 6:28 pm

emiel schreef:
yoyo schreef:
gijs sandberg schreef:Sterker nog: zelfs het scherm van jouw laptop zou je na iedere verplaatsing moeten her-ijken als je echt de beste kwaliteit wilt hebben. Het omgevingslicht is namelijk van invloed op de weergave van iedere monitor.
Noem jij mij eens een kalibratieset die rekening houdt met de omgevingskleurtemperatuur...
spider, xrite.
emiel
Voor de Datacolor Spyder geldt wel dat de functie afhankelijk is van de versie van de geburikte software, als ik me goed herinner is die niet beschikbaar bij de instapversie.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za aug 29 2009 6:33 pm

mikemix schreef:
yoyo schreef: Noem jij mij eens een kalibratieset die rekening houdt met de omgevingskleurtemperatuur...

Vroeger....Barco.

Ah, dat was ik ook in m'n studententijd

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gobert op za aug 29 2009 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Eroe Nazionale

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » za aug 29 2009 8:34 pm

Gobert schreef:
emiel schreef: en ik ga vandaag nog mijn tv calibreren proberen, want ik geloof nooit dat een tv van een crappy vga signaal een goed vga signaal kan maken. Dus andersom kan het volgens mij ook.

ajuus
emiel

Ik ben heel nieuwsgierig
ik ben flabbergasted.... het maakt niet uit welk profiel ik instel in mijn netbookje, het tv beeld blijft hetzelfde... Het calibreren verloopt normaal en er wordt een profiel aangemaakt maar het tv beeld blijft hetzelfde. De video kaart van de pc bepaald welke vga signalen (en dus welke kleur samenstelling) er verstuurd wordt? Wat doet de tv er dan nog mee?

ik ga nog even een keer opnieuw calibreren, maar vermoed dat de tv een eigen willetje heeft....

ajuus
emiel

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za aug 29 2009 8:39 pm

Wat ik eerder schreef. De instellingen op de TV overrulen alles. je moet een methode zien te vinden om die helemaal uit te schakelen. "Monitor modus" of zoiets
Eroe Nazionale

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 29 2009 8:54 pm

Gobert schreef:
mikemix schreef:

Vroeger....Barco.

Afbeelding

Google eens op Barco...

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za aug 29 2009 8:58 pm

Dat heb ik gedaan. Maar de associaties met veel bier zijn bij mij toch sterker :D
Eroe Nazionale

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 29 2009 9:01 pm

Gobert schreef:Dat heb ik gedaan. Maar de associaties met veel bier zijn bij mij toch sterker :D

Dat is Baco

http://www.barco.com/corporate/en/produ ... ?catid=182

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za aug 29 2009 9:06 pm

mikemix schreef:
Gobert schreef:Dat heb ik gedaan. Maar de associaties met veel bier zijn bij mij toch sterker :D

Dat is Baco

http://www.barco.com/corporate/en/produ ... ?catid=182

Barco: bar commissaris
Baco: Bacardi Cola

mss even een foto'tje plaatsen om weer wat meer richting on-topic te geraken :lol:
Eroe Nazionale

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za aug 29 2009 11:42 pm

Gobert schreef:mss even een foto'tje plaatsen om weer wat meer richting on-topic te geraken :lol:
Foto's zijn in deze sectie eigenlijk nooit on-topic.... :twisted:

Maar op zich is dat inderdaad geen gek idee. Over calibratie dus weer.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » vr sep 11 2009 1:33 pm

Ik heb mijn TV (42" Toshiba Full-HD) ISF laten calibreren, omdat ik een filmfreak ben en dit echt een must is. Het was wel duur maar voor mij de moeite waard. Het ISF calibreren gebeurt ook door een sensor die ze op het scherm plaatsen en via de laptop de grafiek opmaken. In het fabrieksmenu worden dan de instellingen (grijswaarden, gamma, RGB ed.) veranderd en daarna word er nogmaals gemeten om de puntjes op de i te zetten. Al met al is de beste man een uurtje bezig geweest. Ik vind het de moeite waard en ook mijn foto's (die ik via de PS3 bekijk) zien er net zo uit als op mijn gecalibreerde monitor van mijn pc.

Veel mensen vinden het onzin om de TV te calibreren maar een ieder die hier film komt kijken zegt versteld te staan van het mooie beeld :wink:

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » vr sep 11 2009 4:43 pm

Madhouse schreef:Ik heb mijn TV (42" Toshiba Full-HD) ISF laten calibreren, omdat ik een filmfreak ben en dit echt een must is. Het was wel duur maar voor mij de moeite waard. Het ISF calibreren gebeurt ook door een sensor die ze op het scherm plaatsen en via de laptop de grafiek opmaken. In het fabrieksmenu worden dan de instellingen (grijswaarden, gamma, RGB ed.) veranderd en daarna word er nogmaals gemeten om de puntjes op de i te zetten. Al met al is de beste man een uurtje bezig geweest. Ik vind het de moeite waard en ook mijn foto's (die ik via de PS3 bekijk) zien er net zo uit als op mijn gecalibreerde monitor van mijn pc.

Veel mensen vinden het onzin om de TV te calibreren maar een ieder die hier film komt kijken zegt versteld te staan van het mooie beeld :wink:

De calibratie van de monitor moet je eens in de X weken verversen. Hoe zit dat met de TV dan?
Eroe Nazionale

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » vr sep 11 2009 5:31 pm

Gobert schreef:
Madhouse schreef:Ik heb mijn TV (42" Toshiba Full-HD) ISF laten calibreren, omdat ik een filmfreak ben en dit echt een must is. Het was wel duur maar voor mij de moeite waard. Het ISF calibreren gebeurt ook door een sensor die ze op het scherm plaatsen en via de laptop de grafiek opmaken. In het fabrieksmenu worden dan de instellingen (grijswaarden, gamma, RGB ed.) veranderd en daarna word er nogmaals gemeten om de puntjes op de i te zetten. Al met al is de beste man een uurtje bezig geweest. Ik vind het de moeite waard en ook mijn foto's (die ik via de PS3 bekijk) zien er net zo uit als op mijn gecalibreerde monitor van mijn pc.

De calibratie van de monitor moet je eens in de X weken verversen. Hoe zit dat met de TV dan?
Dat is bij TV's niet persé nodig, het mag natuurlijk wel (vraag me niet waarom niet). Bij beamers weer wel, die moeten bij 0, 100, 500, 1000 branduren volgens mij. Dit omdat de lamp zijn lichtopbrengst verliest.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr sep 11 2009 6:02 pm

Gobert schreef:
mikemix schreef:

Vroeger....Barco.

Afbeelding
'Vo!

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”