spyder2express

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: spyder2express

Bericht door woudew » ma sep 14 2009 11:46 am

Ik heb zojuist de foto bekeken op een beeldscherm gecalibreerd met Spyder2 en op een beeldscherm zonder calibratie.

Het valt mij dat (bij mij) op het ongecalibreerde beeldscherm de kleuren intenser zijn.
Op het gecalibreerde beeldscherm komen ze natuurlijker over.
Inderdaad een reden om het beeldscherm te calibreren.

mrktoet
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door mrktoet » ma sep 14 2009 1:23 pm

Ik bekijk de foto op een ongecalibreerde laptop, ik vind het een mooie foto. Ik denk er ook overna om de S2E aan te schaffen. Dit is er nog niet van gekomen doordat ik twijfel met de elite versie, iemand ervaring mee? Ben een amateur op calibratie gebeuren.

Een goede monitor met IPS of PVA panel doet ook wonderen, ook in je portomonee :lol:
D800 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 70-200 - SB600 en SB900

iJoost

Bericht door iJoost » ma sep 14 2009 1:30 pm

Een kleine opmerking dan.

Het gaat er bij kalibreren niet om dat de foto's er mooier van worden. Dat (mooier maken) moet je gewoon zelf doen door de foto's na te bewerken in Photoshop. De bedoeling van kalibreren is alleen maar dat de foto's er op alle andere gekalibreerde beeldschermen, printers, etc. zo goed mogelijk hetzelfde uitzien als op jouw beeldscherm.

Met andere woorden, dus eigenlijk dat je het mooier maken niet telkens hoeft over te doen als je dezelfde foto ergens anders vertoont.

Tobias

Bericht door Tobias » za sep 19 2009 10:58 pm

voorbeelden verwijderd.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”