Ik heb zojuist de foto bekeken op een beeldscherm gecalibreerd met Spyder2 en op een beeldscherm zonder calibratie.
Het valt mij dat (bij mij) op het ongecalibreerde beeldscherm de kleuren intenser zijn.
Op het gecalibreerde beeldscherm komen ze natuurlijker over.
Inderdaad een reden om het beeldscherm te calibreren.
spyder2express
- mrktoet
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: spyder2express
Ik bekijk de foto op een ongecalibreerde laptop, ik vind het een mooie foto. Ik denk er ook overna om de S2E aan te schaffen. Dit is er nog niet van gekomen doordat ik twijfel met de elite versie, iemand ervaring mee? Ben een amateur op calibratie gebeuren.
Een goede monitor met IPS of PVA panel doet ook wonderen, ook in je portomonee
Een goede monitor met IPS of PVA panel doet ook wonderen, ook in je portomonee

D800 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 70-200 - SB600 en SB900
Re: spyder2express
Een kleine opmerking dan.
Het gaat er bij kalibreren niet om dat de foto's er mooier van worden. Dat (mooier maken) moet je gewoon zelf doen door de foto's na te bewerken in Photoshop. De bedoeling van kalibreren is alleen maar dat de foto's er op alle andere gekalibreerde beeldschermen, printers, etc. zo goed mogelijk hetzelfde uitzien als op jouw beeldscherm.
Met andere woorden, dus eigenlijk dat je het mooier maken niet telkens hoeft over te doen als je dezelfde foto ergens anders vertoont.
Het gaat er bij kalibreren niet om dat de foto's er mooier van worden. Dat (mooier maken) moet je gewoon zelf doen door de foto's na te bewerken in Photoshop. De bedoeling van kalibreren is alleen maar dat de foto's er op alle andere gekalibreerde beeldschermen, printers, etc. zo goed mogelijk hetzelfde uitzien als op jouw beeldscherm.
Met andere woorden, dus eigenlijk dat je het mooier maken niet telkens hoeft over te doen als je dezelfde foto ergens anders vertoont.