spyder2express

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Tobias

spyder2express

Bericht door Tobias » za aug 29 2009 11:19 am

Om mijn beeldscherm in te stellen gebruik ik altijd adobe gamma en natural color.

Gisteren heb ik me laten verleiden om de spyder2express aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Daar kwam toch iets heel anders uit dan mijn eigen instellingen. Hoewel het even wennen is vind ik de weergave neutraler en rustiger. De grijs -trap wordt prima weergegeven. Ben er tevreden over.

Vanochtend even naar buiten en daar heb ik het onderstaande koolwitje op snijbiet gefotografeerd met de 300 mm en twee tussenringen. Op mijn scherm komt het neutraal en goed overeen met de originele omstandigheden. Heb er niets aan gefilterd alleen het contrast/licht heb ik wat aangepast en verscherpt.

Nieuwsgierig hoe het over komt op andere monitoren en met name kleur, schaduwen en hoge lichten.

Afbeelding

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: spyder2express

Bericht door JerryBig » za aug 29 2009 12:14 pm

Op mijn met spyder2express gecalibreerde scherm :) komt hij perfect over. Mooie rustige kleuren. Deze vlinder is natuurlijk niet de meest kleurrijke, maar de kleur die erin zit wordt goed weergegeven.
Nu ben ik geen vlinderkenner, dus misschien is deze in het echt wel knalgeel met een rood randje :lol:

Geen storende schaduwen of hoge lichten waarneembaar. Wat mij betreft een prachtige foto.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 30 2009 8:57 am

@JerryBig

Bedankt voor het reageren. :D

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo aug 30 2009 9:48 am

Hier ook prima kleuren op mijn met S2E gekalibreerde scherm.

Weef

Bericht door Weef » zo aug 30 2009 10:04 am

Ook hier prima met mijn SE2 gecalibreerde scherm.

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 30 2009 12:47 pm

Dit had ik dus veel eerder moeten doen :oops:

Ben wel nieuwsgierig naar de mening van de andere kijkers die geen mening hebben gegeven. Wellicht overwegen ze nu om ook een s2e aan te schaffen :)
Laatst gewijzigd door Tobias op zo aug 30 2009 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo aug 30 2009 12:49 pm

Tobias schreef:Dit had ik dus veel eerder moeten doen :oops:
:lol: :lol: :lol: Geweldig, je bent zeker niet de eerste die dit roept.... :lol: :lol:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 30 2009 12:51 pm

D-90s schreef:
:lol: :lol: :lol: Geweldig, je bent zeker niet de eerste die dit roept.... :lol: :lol:
Met als gevolg dat ik veel minder zweemmoet corrigeren tijdens het bewerken :shock: :lol:

george013

Bericht door george013 » zo aug 30 2009 1:01 pm

Hoe kan iemand hier iets over zeggen? Je moet weten hoe een koolwitje eruit ziet, hoe een snijbiet eruit ziet en hoe de foto er op jouw scherm uit ziet. Ik weet het van geen van drieen. Alleen dat het wel een mooie foto is.
Neemt niet weg dat ik hem ook aanschaf, al zal het alleen maar zijn om de verschillende monitoren gelijk te laten zijn.
George

tomklerks

Bericht door tomklerks » do sep 03 2009 7:00 pm

Tobias schreef:
Gisteren heb ik me laten verleiden om de spyder2express aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Als ik de spyder2express nochtans zoek vind ik hem steeds voor meer dan 110 euro... Hoeveel heb jij er voorbetaald? en waar heb je hem gekocht? voor een euro of 30 is het nog interessant maar daarboven vind ik het toch wel duur, haal je een nieuw scherm voor...

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » do sep 03 2009 7:10 pm

Een nieuw scherm voor 110 euro? Die dan overigens ook weer niet gecalibreerd is.

mikemix

Bericht door mikemix » do sep 03 2009 7:20 pm

Tobias schreef:
D-90s schreef:
Met als gevolg dat ik veel minder zweemmoet corrigeren tijdens het bewerken :shock: :lol:

Ja lekker dan.....wel altijd "kritisch" onze foto's besproken met dat crappie ingesteld scherm....
Wellicht zijn ze nu nog mooier :D

Kroontje

Bericht door Kroontje » za sep 05 2009 4:46 pm

Hallo

Inmiddels aangeschaft en laten draaien..
Ik ben er blij mee dat ik het gedaan heb :wink:

Kroontje

joeybrooks

Bericht door joeybrooks » wo sep 09 2009 11:39 am

Ik ben blij dat ik de SE2 heb aangeschaft!
Was wel even wennen in het begin, maar eindelijk kan ik mijn foto's met de perfecte kleuren bewerken!

Tobias

Bericht door Tobias » ma sep 14 2009 11:30 am

mikemix schreef: Ja lekker dan.....wel altijd "kritisch" onze foto's besproken met dat crappie ingesteld scherm....
Wellicht zijn ze nu nog mooier :D
Hahahaha. Nou crappie viel wel mee.

Met de tools die ik gebruikte kreeg ik de grijstrap ook prima van zwart naar wit en met half toegeknepen ogen ook rood,groen,blauw prima te doen. Echter is het een hele klus en met een zekere mate van kleurenblindheid krijg je een 'eigen' profiel.

Na wat onderzoek is het voornamelijk de kleurtemperatuur waar de spyder een behoorlijke duit in het zakje doet.

Nu heb ik niet echt veel op of aanmerkingen op jouw werk. Zelfs op een crappie beeldscherm doen ze het nog goed :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”