Nikon D 200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
iJoost

Re: Nikon D 200

Bericht door iJoost » vr sep 04 2009 9:30 am

vrije064 schreef:Het aantal kliks is niet duidelijk (moet een jaar oud zijn) ziet er verder goed uit de te overeen te komen prijs is € 525.
Hoezo niet duidelijk? Laat ze nu een foto nemen en die aan jou opsturen, dan haal je daar zelf het aantal kliks uit. Kleine moeite en heel duidelijk.

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr sep 04 2009 10:27 am

Patrick schreef:
vrije064 schreef:
Cees Laarman schreef:Tegenvraag, hoeveel kliks heeft 'ie nu en wat is de vraagprijs.
Het aantal kliks is niet duidelijk (moet een jaar oud zijn) ziet er verder goed uit de te overeen te komen prijs is € 525.
Een jaar oud? Dan is ie wel erg laat verkocht voor een D200...

Het bedrag vind ik aan de hoge kant.
Ik heb het niet goed voorgesteld, 3 jaar oud 1 jaar gebruikt.
Het is wel met batterijhouder. als ik kijk bij kamera express dan kosten zij tussen 600-700 euro zonder batterijhouder.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 04 2009 10:36 am

vrije064 schreef:Ik heb het niet goed voorgesteld, 3 jaar oud 1 jaar gebruikt.
Het is wel met batterijhouder. als ik kijk bij kamera express dan kosten zij tussen 600-700 euro zonder batterijhouder.
Met grip klopt het meer. Maar 1 jaar gebruikt maakt natuurlijk helemaal niets uit; hij is gewoon 3 jaar oud.

Vergelijken met een winkel is niet helemaal reëel natuurlijk. Maar je bent vast beter op de hoogte van wat ze tegenwoordig op martkplaats.nl doen dan ik.

Met de D200 krijg je in ieder geval een stuk "meer" camera in handen dan dat je krijgt als je iets nieuws koopt voor dit bedrag. Ik schiet er nog steeds met veel plezier mee in ieder geval... hoewel ik natuurlijk wel kijk naar wat er verder allemaal uitkomt. Zo'n D90 is bijvoorbeeld ook helemaal niet gek! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr sep 04 2009 12:18 pm

iJoost schreef:
vrije064 schreef:Het aantal kliks is niet duidelijk (moet een jaar oud zijn) ziet er verder goed uit de te overeen te komen prijs is € 525.
Hoezo niet duidelijk? Laat ze nu een foto nemen en die aan jou opsturen, dan haal je daar zelf het aantal kliks uit. Kleine moeite en heel duidelijk.
Heel goed idee van je, heb ik niet aan gedacht,bedankt

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr sep 04 2009 12:29 pm

Patrick schreef:
vrije064 schreef:Ik heb het niet goed voorgesteld, 3 jaar oud 1 jaar gebruikt.
Met grip klopt het meer. Maar 1 jaar gebruikt maakt natuurlijk helemaal niets uit; hij is gewoon 3 jaar oud.

Vergelijken met een winkel is niet helemaal reëel natuurlijk. Maar je bent vast beter op de hoogte van wat ze tegenwoordig op martkplaats.nl doen dan ik.

Met de D200 krijg je in ieder geval een stuk "meer" camera in handen dan dat je krijgt als je iets nieuws koopt voor dit bedrag. Ik schiet er nog steeds met veel plezier mee in ieder geval... hoewel ik natuurlijk wel kijk naar wat er verder allemaal uitkomt. Zo'n D90 is bijvoorbeeld ook helemaal niet gek! :wink:
Nou, het maak voor mij wel verschil of zo apparaat 3 jaar gebruikt is of 1 jaar.
Voor mij is het vergelijken met een winkel wel reeel want ik ben degene die moet betalen en als ik dan het internet afspeur
dan kom ik in veel gevallen uit op 600-700 euro
Daar ik al wat ouder ben, ben ik niet zo geintereseerd in wat er in de (verre) toekomst nog aan bod zal komen.

flitslicht

Bericht door flitslicht » vr sep 04 2009 12:41 pm

vrije064 schreef: Nou, het maak voor mij wel verschil of zo apparaat 3 jaar gebruikt is of 1 jaar.
Ervaring leert dat mensen een heleboel zeggen... Je kan het nooit controleren natuurlijk. Bovendien als het wel waar is en die camera is gebruikt voor sportfotografie dan heeft ie waarschijnlijk flink op z'n donder gekregen in dat ene jaar, dus het zegt niet zoveel. Het is altijd verstandig die shuttercount te checken. Dat is naast het uiterlijk en proefopnames eigenlijk het enige waar je wat aan kan zien.

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr sep 04 2009 1:51 pm

vrije064 schreef:Aantal kliks is ook via photoshop na te kijken.
Kun je me vertellen hoe? Ik zie in Photoshop CS4 wel exif-gegevens, maar geen clicks.
Kan dat zijn omdat ik maar een D60 heb? Volgens de lijst van Camera Raw wordt dat model wel ondersteund, maar ik kan me voorstellen dat het niet het soort camera is waar je het aantal clicks van telt.

iJoost

Bericht door iJoost » vr sep 04 2009 2:31 pm

Het verschilt een beetje welke velden de diverse tools wel/niet begrijpen. Ik weet bijna zeker dat het er ook bij een D60 wel gewoon in zit. Pak anders even exiftool die begrijpt echt zo ongeveer alles.

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr sep 04 2009 3:16 pm

iJoost schreef:Het verschilt een beetje welke velden de diverse tools wel/niet begrijpen. Ik weet bijna zeker dat het er ook bij een D60 wel gewoon in zit. Pak anders even exiftool die begrijpt echt zo ongeveer alles.
Wow! Dat exiftool is indrukwekkend. Niet dat ik iets met al die data wil, maar het is geweldig dat ze allemaal uitgelezen kunnen worden.

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr sep 04 2009 6:42 pm

vrije064 schreef:
iJoost schreef:
Heel goed idee van je, heb ik niet aan gedacht,bedankt
Helaas, lensgegevens etc, maar niet het aantal kliks

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 04 2009 6:44 pm

vrije064 schreef:Helaas, lensgegevens etc, maar niet het aantal kliks
Als je een originele, zo uit de camera foto krijgt, dan zit het er echt in hoor.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr sep 04 2009 6:55 pm

Patrick schreef:
vrije064 schreef:Helaas, lensgegevens etc, maar niet het aantal kliks
Als je een originele, zo uit de camera foto krijgt, dan zit het er echt in hoor.
Hij had hem net geschoten (zij hij), wat is jouw manier dan om het te controleren?
Want nou weet ik nog niks.
Gr, Ed.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr sep 04 2009 6:56 pm

Plaats foto maar eens op het forum, liefst via Photobucket.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » do sep 10 2009 9:24 pm

Cees Laarman schreef:Plaats foto maar eens op het forum, liefst via Photobucket.
Was al niet meer nodig, bij bezichtiging bleek het bagger te zijn.
Heb nu bij een ander een D 200 gekocht, uiterlijk nieuwstaat, klikken gecontroleerd: 2685 prima apperaat
en dat voor € 510.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do sep 10 2009 9:30 pm

En met MB-D200?

In ieder geval veel plezier, de D200 is een dijk van een camera.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”