Nikon D 200
Nikon D 200
Ik kan een tweede hands Nikon D 200 + MB 200 kopen wat zou een aanvaarbare prijs zijn?
en hoeveel klikken mag hij uiterlijk hebben?
en hoeveel klikken mag hij uiterlijk hebben?
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon D 200
Tegenvraag, hoeveel kliks heeft 'ie nu en wat is de vraagprijs.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste V,
Over kliks is niet veel te zeggen, het is geen ingebouwde tijdbom.
Er zijn kamera's bekend die tienmaal het door Nikon ontwerpers bedoelde aantal foto's hebben gemaakt.
Daarentegen kent ook Nikon het (zeldzame) verschijnsel Dead on Arrival (DOA).
Het echte aantal kliks is alleen door Nikon Service uit te lezen.
Sommigen noemen de EXIF variabele Shuttercount of Actuations: dat kan wellicht gemanuipuleerd worden.
Groeten, GIjs
Er zijn kamera's bekend die tienmaal het door Nikon ontwerpers bedoelde aantal foto's hebben gemaakt.
Sommigen noemen de EXIF variabele Shuttercount of Actuations: dat kan wellicht gemanuipuleerd worden.
Groeten, GIjs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op do sep 03 2009 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Aantal kliks is ook via photoshop na te kijken.gijs sandberg schreef:Beste V,
Groeten, GIjs
Of door welke ander EXIF-lezende tool dan ook. "Number of actuations" heet het bewuste veld.
(Als je een Mac hebt een foto openen in voorvertoning en dan Appeltje-I.)
Ik heb een mac, maar wat je nu met appeltje-I. bedoeld?iJoost schreef:Of door welke ander EXIF-lezende tool dan ook. "Number of actuations" heet het bewuste veld.
ROFL.vrije064 schreef:Ik heb een mac, maar wat je nu met appeltje-I. bedoeld?iJoost schreef:Of door welke ander EXIF-lezende tool dan ook. "Number of actuations" heet het bewuste veld.
Dat je op de command toets drukt en vasthoudt en tegelijk de i-toets.vrije064 schreef: Ik heb een mac, maar wat je nu met appeltje-I. bedoeld?
Ja, dank... 
En wat betreft dat manipuleren. Tuurlijk de EXIF in een foto kan achteraf gewijzigd worden. Maar als je dan weer een foto met de camera neemt en die dan bekijkt zit het juist aantal kliks er weer in. Dus dat bedrog zou je dan toch minimaal meteen na de aankoop al in de gaten hebben.

En wat betreft dat manipuleren. Tuurlijk de EXIF in een foto kan achteraf gewijzigd worden. Maar als je dan weer een foto met de camera neemt en die dan bekijkt zit het juist aantal kliks er weer in. Dus dat bedrog zou je dan toch minimaal meteen na de aankoop al in de gaten hebben.
Uhhh?rocksoff schreef:ROFL.vrije064 schreef:Ik heb een mac, maar wat je nu met appeltje-I. bedoeld?iJoost schreef:Of door welke ander EXIF-lezende tool dan ook. "Number of actuations" heet het bewuste veld.
Duidelijk, bedankt.flitslicht schreef:Dat je op de command toets drukt en vasthoudt en tegelijk de i-toets.vrije064 schreef: Ik heb een mac, maar wat je nu met appeltje-I. bedoeld?
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Uhhh?[/quote]vrije064 schreef:ROFL.
Standaard internet afkorting: rolling on the floor laughing. Moet te vonden zijn met Google...

Het aantal kliks is niet duidelijk (moet een jaar oud zijn) ziet er verder goed uit de te overeen te komen prijs is € 525.Cees Laarman schreef:Tegenvraag, hoeveel kliks heeft 'ie nu en wat is de vraagprijs.
Standaard internet afkorting: rolling on the floor laughing. Moet te vonden zijn met Google...Patrick schreef:Uhhh?vrije064 schreef:ROFL.

Wat ben ik toch een dommerd he.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een jaar oud? Dan is ie wel erg laat verkocht voor een D200...vrije064 schreef:Het aantal kliks is niet duidelijk (moet een jaar oud zijn) ziet er verder goed uit de te overeen te komen prijs is € 525.Cees Laarman schreef:Tegenvraag, hoeveel kliks heeft 'ie nu en wat is de vraagprijs.
Het bedrag vind ik aan de hoge kant.