Die lijken mij volledig vergelijkbaar (wel de 24"versie).wil schreef: Ik overweeg serieus om ook over te stappen naar een Mac. Is het display van een 24" iMac vergelijkbaar met het door jou genoemde Cinema display?
Als je al zou overwegen een Apple Cinema 24" display scherm te kopen, is de stap naar een complete 24" iMac eigenlijk maar klein en als systeem interessanter dan alleen een 24" scherm. (Die gedachte ging direct bij me op toen ik vorige week bij Saturn Mac schermen en iMacs zag). Bedenk wel dat de overstap de nodige extra software kost.
Bij glanzende schermen is vooral de werkomgeving bepalend hoe dat uitpakt met je zicht. Je moet beslist geen heldere onderwerpen achter je hebben. Een omgeving met getemperd licht en donker achter je is optimaal. Dan kijkt een glanzend scherm net wat prettiger dan mat, is nog strakker in zijn belijningen. Je hebt een groter contrast (door een dieper zwart).wil schreef: Dus ook mijn vraag, hoe groot is de overgang om te werken met een glanzend scherm als ik een mat scherm gewend ben. (Eizo CT19 en Eizo CT222W) Is scherm iMac gelijkwaardig aan een grafische Eizo monitor? Eizo kan ik kalibreren, hoe gaat dat met een iMac? Alleen softwarematig met een Colorspyder?
Op zichzelf zijn die schermen al erg goed op kleur, maar als je op dat niveau je beelden bewerkt is het voor een "verzekerde" optimale workflow toch een must je scherm te kalibreren met een tool liefst nog iets beter als de Color Spyder (Eye One / X-Rite).