gongon schreef:We hebben het hier over geheugenkaarten, dus denk dat ik hier wel de vraag kan stellen.
Ik denk er over om een 32 gb kaart van sandisk te kopen, nu zag ik dat de kaart die ik wil hebben bij Saake shop het goedkoopst is. Heeft er hier iemand ervaring met die zaak?
Internetbestelling: kun je mi gewoon doen. De bescherming (terugbetaling bij annulering ed) is goed. Heb het meermalen moeten gebruiken en tot dusver niet meer dan ergernis over langere terugbetaaltijden gehad, die uiteindelijk ook zijn opgelost. Je staat als internetkoper aardig sterk.
Wat ik me alleen afvraag: hoever moet je met je opslagcapaciteit gaan. Ik heb een D3, dus 2 CF-kaarten. Nu 8 gB per stuk, dus 16 gB totaal: dat is minimaal 1600 RAW opnamen in 12 bit tot zo'n 16.000 JPG opnamen in lage resolutie, of allerlei combinaties daar tussen in.
Jazeker heb ik interesse de door jou genoemde kaartjes: de prijs is zonder meer aantrekkelijk (op dit moment, ze zullen dalen). Ik heb overigens geen goedkopere aanbieder kunnen vinden.
Mijn interesse gaat meer uit naar de snelheid (continue opnamen) dan naar de opslagcapaciteit. Dat laatste zullen andere CF-fabrikanten zeer snel ingehaald hebben.