Nieuwe snelle/grote CompactFlash kaarten compatible?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Nieuwe snelle/grote CompactFlash kaarten compatible?

Bericht door wblink » wo jan 06 2010 9:07 pm

gongon schreef:We hebben het hier over geheugenkaarten, dus denk dat ik hier wel de vraag kan stellen.

Ik denk er over om een 32 gb kaart van sandisk te kopen, nu zag ik dat de kaart die ik wil hebben bij Saake shop het goedkoopst is. Heeft er hier iemand ervaring met die zaak?

Internetbestelling: kun je mi gewoon doen. De bescherming (terugbetaling bij annulering ed) is goed. Heb het meermalen moeten gebruiken en tot dusver niet meer dan ergernis over langere terugbetaaltijden gehad, die uiteindelijk ook zijn opgelost. Je staat als internetkoper aardig sterk.

Wat ik me alleen afvraag: hoever moet je met je opslagcapaciteit gaan. Ik heb een D3, dus 2 CF-kaarten. Nu 8 gB per stuk, dus 16 gB totaal: dat is minimaal 1600 RAW opnamen in 12 bit tot zo'n 16.000 JPG opnamen in lage resolutie, of allerlei combinaties daar tussen in.

Jazeker heb ik interesse de door jou genoemde kaartjes: de prijs is zonder meer aantrekkelijk (op dit moment, ze zullen dalen). Ik heb overigens geen goedkopere aanbieder kunnen vinden.

Mijn interesse gaat meer uit naar de snelheid (continue opnamen) dan naar de opslagcapaciteit. Dat laatste zullen andere CF-fabrikanten zeer snel ingehaald hebben.
Laatst gewijzigd door wblink op wo jan 06 2010 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo jan 06 2010 9:12 pm

wblink schreef:
Gobert schreef:
Léon Obers schreef:Voor de nieuwe firmware update voor de D700 wordt in ieder geval aangegeven dat er 64 Gb wordt ondersteund.

Getest! Hij doet het :D

64 gB? Welke fabrikant heeft die?

Cameranu verkoopt ze. dat is de sandisk 64gb extreme pro. Ze zijn daar 600 euro, heb hem ook gezien voor over de 700 euro.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » wo jan 06 2010 9:13 pm

wblink schreef:
Gobert schreef:
Léon Obers schreef:Voor de nieuwe firmware update voor de D700 wordt in ieder geval aangegeven dat er 64 Gb wordt ondersteund.

Getest! Hij doet het :D

64 gB? Welke fabrikant heeft die?

Zie OP.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Picard

Bericht door Picard » wo jan 06 2010 10:49 pm

Gobert schreef:Zie OP.
Tja... :wink:

Picard

Bericht door Picard » wo jan 06 2010 11:20 pm

Gobert schreef:Getest! Hij doet het :D
Wow, da's vlot zeg... Super, goed om te weten!

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » do jan 07 2010 1:18 pm

wblink schreef:
gongon schreef:We hebben het hier over geheugenkaarten, dus denk dat ik hier wel de vraag kan stellen.

Ik denk er over om een 32 gb kaart van sandisk te kopen, nu zag ik dat de kaart die ik wil hebben bij Saake shop het goedkoopst is. Heeft er hier iemand ervaring met die zaak?

Internetbestelling: kun je mi gewoon doen. De bescherming (terugbetaling bij annulering ed) is goed. Heb het meermalen moeten gebruiken en tot dusver niet meer dan ergernis over langere terugbetaaltijden gehad, die uiteindelijk ook zijn opgelost. Je staat als internetkoper aardig sterk.

Wat ik me alleen afvraag: hoever moet je met je opslagcapaciteit gaan. Ik heb een D3, dus 2 CF-kaarten. Nu 8 gB per stuk, dus 16 gB totaal: dat is minimaal 1600 RAW opnamen in 12 bit tot zo'n 16.000 JPG opnamen in lage resolutie, of allerlei combinaties daar tussen in.

Jazeker heb ik interesse de door jou genoemde kaartjes: de prijs is zonder meer aantrekkelijk (op dit moment, ze zullen dalen). Ik heb overigens geen goedkopere aanbieder kunnen vinden.

Mijn interesse gaat meer uit naar de snelheid (continue opnamen) dan naar de opslagcapaciteit. Dat laatste zullen andere CF-fabrikanten zeer snel ingehaald hebben.

Ik heb een 16gB en een 8gB kaart in mijn D3 maar ik kan maar 606 foto`s maken hoor, dat is dan wel in 14bit, maar als ik 12 bit instel dan zijn het er 728. en ik fotografeer in RAW. Dus het is wel vreemd dat jij dan 1600 foto`s kan maken.
Kijk op zich is de capaciteit die ik heb wel genoeg, maar ik houd er niet van om geheugenkaarten te wisselen (waarom niet is een lang verhaal en ga ik nu niet vertellen, heeft in ieder geval te maken met dat ik niet wil dat de pinnetjes verbuigen) en ik moet binnenkort een bruiloft fotograferen en wil dan dus meer geheugencapaciteit hebben, kan ik wel in JPG gaan fotograferen, maar dat doe ik liever niet.
Vandaar dat ik er een 32gB kaart bij wil kopen. Het liefst eigenlijk twee 32gB kaarten, maar dat word me te gortig, de bruiloft doe ik fotograferen als vriendendienst, heb geen zin om grote kosten te gaan maken.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do jan 07 2010 4:22 pm

De nummering van het aantal weg te schrijven bestanden is altijd aan de lage voorzichtige kant bij Nikon. Mijn ervaring is dat ik ongeveer het dubbele aantal foto's kwijt kan op een kaartje dan de nummering aanvankelijk in het begin is.

Overigens zijn er door Nikon nu net wat firmware upgrades voor verschillende camera's (D3X, D3, D700 & D300S) ter beschikking gesteld waarbij de capaciteit van geheugenkaartjes officieel tot 64 Gb wordt gewaarborgd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”