Nikon 18-200mm VR II tegenover 18-105mm VR
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon 18-200mm VR II tegenover 18-105mm VR
@ Maaikiehhh ik heb nog een 18-200 f/3.5-5.6 G IF-ED te koop, waarom doe ik hem weg? Ik gebruik hem bijna niet.
Interesse, stuur maar een mailtje.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Stuur alsjeblieft een PB als je iemand wat wilt aanbieden. Of zet een advertentie in de "te koop" sectie. Het wordt zo rommelig als we onze spullen overal te koop aan gaan bieden.reneo57 schreef:@ Maaikiehhh ik heb nog een 18-200 f/3.5-5.6 G IF-ED te koop waarom doe ik hem weg? Ik gebruik hem bijna niet.
Sorry Maaikiehhh...
Ik wilde toch even wat vragen nu je toch een topic hebt gestart...
Bij voorbaat m'n excuses als je bezwaar hebt
Maar kan iemand wat meer info geven over de lichtsterkte van deze 18-200VR?
Is deze geschikt voor binnenopnames tijdens events e.d.?
MVG,
Vikash
Ik wilde toch even wat vragen nu je toch een topic hebt gestart...
Bij voorbaat m'n excuses als je bezwaar hebt

Maar kan iemand wat meer info geven over de lichtsterkte van deze 18-200VR?
MVG,
Vikash
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Oude versie: http://europe-nikon.com/nl_NL/products/ ... =l2&ID=392Vikash schreef:Maar kan iemand wat meer info geven over de lichtsterkte van deze 18-200VR?
Nieuwe versie: http://europe-nikon.com/nl_NL/products/ ... l2&ID=1824
f/3.5-5.6, dus lichtsterker in het groothoekbereik dan in het telebereik.
Echt geschikt voor binnen is het objectief niet, in ieder geval niet bij bewegende onderwerpen. Tenzij je gaat flitsen of er gewoon heel veel licht is.
Hallo allemaal. Ik zit met hetzelfde dilemma en lees dit topic met veel interesse. Waar m.i. aan voorbij gegaan wordt is de vraag of het 18-200 objectief zich in meer onderscheid dan zoombereik alleen t.o.v. het 18-105 objectief. Momenteel kan het prijsverschil oplopen tot ca. Euro 400,--. Als je dan de beschikking hebt over een 70-300 mm is het de moeite van het af en toe wisselen waard denk ik. Dat wordt natuurlijk anders als je voor de meerprijs en mer zoombereik krijgt en ook nog eens een kwalitatief beter objectief.........
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
Welkom Peter,pertermir schreef:Hallo allemaal. Ik zit met hetzelfde dilemma en lees dit topic met veel interesse. Waar m.i. aan voorbij gegaan wordt is de vraag of het 18-200 objectief zich in meer onderscheid dan zoombereik alleen t.o.v. het 18-105 objectief. Momenteel kan het prijsverschil oplopen tot ca. Euro 400,--. Als je dan de beschikking hebt over een 70-300 mm is het de moeite van het af en toe wisselen waard denk ik. Dat wordt natuurlijk anders als je voor de meerprijs en mer zoombereik krijgt en ook nog eens een kwalitatief beter objectief.........
Het 18-200 objectief moet het hebben van zijn groot zoom vermogen. Niet van zijn beeld kwaliteit.
Het is maar net wat je wil hebben...... dus als je naar kwaliteit kijkt is die 400 euro veel geld.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Helemaal niet mee eens Mike, glaswerk is 18-200 prima,maar er is al zoveel slap ge........ over dit objectief dat we maar stoppen .Mike-Nikon schreef:Welkom Peter,pertermir schreef:Hallo allemaal. Ik zit met hetzelfde dilemma en lees dit topic met veel interesse. Waar m.i. aan voorbij gegaan wordt is de vraag of het 18-200 objectief zich in meer onderscheid dan zoombereik alleen t.o.v. het 18-105 objectief. Momenteel kan het prijsverschil oplopen tot ca. Euro 400,--. Als je dan de beschikking hebt over een 70-300 mm is het de moeite van het af en toe wisselen waard denk ik. Dat wordt natuurlijk anders als je voor de meerprijs en mer zoombereik krijgt en ook nog eens een kwalitatief beter objectief.........
Het 18-200 objectief moet het hebben van zijn groot zoom vermogen. Niet van zijn beeld kwaliteit.
Het is maar net wat je wil hebben...... dus als je naar kwaliteit kijkt is die 400 euro veel geld.
M.v.g René
Mike en Reneo beide dank voor jullie input, natuurlijk is een discussie over kwaliteit van een objectief niet altijd ' objectief'.........Wat ik slechts weten wil is de kwaliteitsverschillen tussen de 18-105 (een zogenaamd ' kitobjectief' heb ik begrepen) en de hier bediscuseerde 18-200 versie.
Dank alvast voor jullie mening
Peter
Dank alvast voor jullie mening
Peter
Heb zelf ook zitten te dubben tussen deze lensen, op mijn D7o body merkte ik dat de vr mijn handtrillingen niet honderd procent kon compenseren, toen ook de 18-105 vr uitgeprobeerd, dat ging al een stuk beter , ik schoot meestal met de 18-70 lens maar liep af en toe aan tegen het beperkte tele bereik, de 18-55 vr die ik al had was en is prima maar ook daar kwam ik bereik te kort.
de 18-105 vr is voor mij een ideale walk around lens , met bijna 490 gram geen lichte jongen maar vooral het vr en het grotere bereik (t.o.v de 18-55vr en de 18-70) hebben mij doen besluiten om de 18-105 vr te doen aanschaffen.
op al mijn bodies werkt deze lens super .
de 18-105 vr is voor mij een ideale walk around lens , met bijna 490 gram geen lichte jongen maar vooral het vr en het grotere bereik (t.o.v de 18-55vr en de 18-70) hebben mij doen besluiten om de 18-105 vr te doen aanschaffen.
op al mijn bodies werkt deze lens super .
De 18-200mm gebruik ik nu een jaar, en ben er zeer tevreden over. Natuurlijk lever je wat kwaliteit in, er is bijvoorbeeld op 18mm wat vervorming, zoals scheve deurposten. Maar overall zijn de foto's die ik met deze lens maak haarscherp en hebben een mooi contrast, ook op 200mm. Je levert wat kwaliteit in, maar dat is behalve de vervorming nauwelijks merkbaar voor de amateurfotograaf. Het is gewoon erg fijn dat je ergens heen kan met één enkele lens.
Succes met je keuze!
Succes met je keuze!
ik had een 18-105, als kit lens op mijn D90, was daar eigenlijk tevreden over, maar door de aanschaf van respectievelijk
een sigma 70-200 en een sigma 150 macro, deed ik weinig met de 18-105. Nu heb ik als aanvulling op de rest een 18-200 vrII aangeschaft,
en de 18-105 verkocht. Deze lens heb ik aangeschft als vakantie lens, en ben daar heel erg tevreden over.
een sigma 70-200 en een sigma 150 macro, deed ik weinig met de 18-105. Nu heb ik als aanvulling op de rest een 18-200 vrII aangeschaft,
en de 18-105 verkocht. Deze lens heb ik aangeschft als vakantie lens, en ben daar heel erg tevreden over.