Robin schreef:Geen nieuw nieuws voor mij eerlijk gezegd.Patrick schreef:Ik heb de afgelopen tijd best veel objectieven getest zien worden in diverse bladen. Wat me opvalt is dat onze stokpaardjes het vaak helemaal niet zo goed doen. Sterker nog: ze presteren vaak gewoon niet goed als je ze vergelijkt met andere soortgelijke objectieven.
Sinds ik begonnen ben met op http://www.photozone.de/ te lezen, zag ik veel tegenspraak met wat hier op het forum vaak beweerd wordt.
Niets mis mee, ik begrijp de passie. Maar persoonlijk vind ik deze site vrij objectief en uniform in hun wijze van review en zie ik third parties vaak toch beter uit de bus komen.
Heb ooit gespaard voor een AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G omdat deze er bij photozone goed uitkwam.
Maar iemand in het bestuur van nikon club nederland is juist vel tegen en anti G objectieven en heb maar besloten niet over te gaan op dit objectief.
Voor elke pro recentie is wel een anti te vinden. BLijft zeer persoonlijk allemaal.
Mijn laatste aanschaf was een tokina 50-135 en was hier uitermate tevreden mee, terwijl andere mensen in het bestuur third party de grond in boren.
Ik heb deze hobby reeds opgegeven en al maanden geleden voor het laats een camera aangeraakt. Nog even een compact (lx3) geprobeerd, maar dat helemaal tragisch.
Dus kan alleen als tip meegeven, koop gewoon waar je zelf achter staat en tevreden mee bent. Laat de rest maar lekker praten.
Als jij blij bent met je tokina 12-24, waaom je dan iets aantrekken van al die verhalen over een nikor 12-24 ??
Kwaliteit voor jou voldonede waarom dan iets duurders kopen

En de tienduizenden tevreden gebruikers dan, en de fraaie foto's die er mee gemaakt worden, telt dat dan niet? Laat je niet gek maken door de (afwijkende) mening van anderen.
Robin, ik lees in een ander bericht dat je afscheid neemt van deze club. Heel jammer, het ga je goed!!!