Patrick,Patrick schreef:Ik heb altijd veel gedaan met LightRoom, en je moet inderdaad veel meer doen voordat je het resultaat hebt dat je wilt bereiken. Maar het programma zit zo in elkaar dat het toch heel snel werkt.
Ik gebruik LightRoom nog steeds voor de snelle klussen met veel foto's, maar steeds vaker Nikon Capture NX 2. Het is jammer dat het niet echt handig is om de twee te combineren. Vanuit Capture kan je wel heel behoorlijk door naar PhotoShop...
Ik vindt LR een geweldig prgm om te organiseren. Mi het beste dat er op dit gebied momenteel bestaat.
Daarnaast een prettige GUI en ditto bediening.
Er zijn veel bewerkingen mogelijk met LR, maar daar steekt de ADOBE manier de kop op: voor mij ondoenlijk om te behappen (te veel, te diep, niet wat ik zoek enz).
Ik heb kort geleden (te kort om een substantieel oordeel te kunnen geven) de NIK sofware bundle voor LR geïnstalleerd. Probleemloos vanuit LR naar NIK (auteurs van CNX!) software als "Define, Viveza, Sharpening (Raw of Jpeg naar keuze), ColorExef, Silver Exef (zwart-wit) staan ter beschikking. Uitwisseling in bestanden uiteraard via TIFF. Het zal een tijdje duren voor ik eea onder de knie heb, maar ik ben nu al overtuigd van de mogelijkheden, vooral ism de U-point technologie.