Volgens mij zet het wieltje bovenop op zelfonspanner en ga naar je "Shootingmenu" en scroll helemaal naar beneden daar staat ergens "Multiple Exposure" en vul daar het aantal shots in. Volgens mij moet het nu doen.
mvg
Robert
[D300] Twee instellingsvraagjes
Re: [D300] Twee instellingsvraagjes
Jawel hoor, dat kan ook bij Nikon. Je kan hier de optie "Intervalopnamen" voor gebruiken.Stormbringer schreef:Voorzover ik zie kun je geen bracketing-sequentie doen middels een enkele keer op de ontspanknop drukken?
Hoe?
- Bracketing functie zoals normaal activeren, in dit voorbeeld voor 5 opnamen
Intervalopnamen instellen op:
- Interval: 00:00:01 (1 seconden)
- aantal intervallen en het aantal opnamen per interval: 001 x 1 = 0001 (aantal intervallen x aantal opname per interval = totaal aantal opname)
- Markeer Start en druk op OK
De 5 foto's worden na 1 seconden automatisch achter elkaar gemaakt zonder dat je nog aan de camera hoeft te komen. Om nu een volgende bracketing cyclus te starten kan je heel gemakkelijk het Intervalopnamen menu kiezen, multi selector pijl naar links en omhoog drukken. Zodra je weer op OK drukt worden de opnames naar 1 seconden weer automatisch gemaakt. Voeg de optie Intervalopnamen toe aan je persoonlijk menu en je hoeft minder te zoeken.
Have fun,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Stormbringer
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: [D300] Twee instellingsvraagjes
Sorry voor de late reactie.
@Nikonshooter: Ok, thanks!
@Ale: Ok, bedankt voor de uitleg. Wel jammer dat 1 seconde de minimum-tijd is, dat is niet handig als je uit de hand wilt fotograferen. En daar ging het me voornamelijk om.
@Nikonshooter: Ok, thanks!
@Ale: Ok, bedankt voor de uitleg. Wel jammer dat 1 seconde de minimum-tijd is, dat is niet handig als je uit de hand wilt fotograferen. En daar ging het me voornamelijk om.