Nieuwe digitale camera: D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
everkaik

Bericht door everkaik » ma dec 19 2005 11:09 pm

Ik ben als een kind zo blij, kon hem vandaag ophalen hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma dec 19 2005 11:36 pm

Gefeliciteerd!!

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » di dec 20 2005 8:32 am

Uiteraard van harte gefeliciteerd met de JACKPOT!!!! :D

Toch vreemd dat er een goedgekeurde sticker van Incabv op zit en dat juist deze mensen hun eigen achterban qua informatie in de kou laten staan :oops:

Beetje teleurgesteld word je er wel van.

Nu maar hopen dat de rest van de gegadigden ook snel aan hun trekken kunnen komen!!! :!:

everkaik

Nikon D200 te koop

Bericht door everkaik » di dec 20 2005 8:49 pm

Ik weet er nog 1 te koop voor €1849,- ook een Nederlandse, dus via Inca.
Blijkbaar heeft heel zoekend Nederland die nog niet gevonden :wink:

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » wo dec 28 2005 5:21 pm

.... de grote D200 speurtocht geeft vooralsnog de goedkoopste variant in Rotterdam: Foto Klein. 1429,00 Euro excl. BTW voor een Inca improved model. :lol:

Nikon-Jack

Bericht door Nikon-Jack » wo dec 28 2005 6:29 pm

In Maastricht is de D200 bij Foto Rembrandt voor euro 1699,- incl. BTW normaal in de zaak te koop. (zie ook http://www.foto-rembrandt.nl/).
Er is een wachtlijst. Men verwacht echter, bij inschrijving nu, rond half januari te kunnen leveren. Uiteraard een Nederlands model!! Handgreep gaat euro 199,- kosten. Aanvoer is wekelijks ongeveer 5 stuks vanuit Nikon Nederland.
Foto Rembrandt is een zeer gerenommeerde fotozaak in hartje Maastricht, vlak bij het Vrijthof. Ze verzenden ook eventueel.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » wo dec 28 2005 6:45 pm

Klasse, idem dito geldt voor Foto Klein. Incl is dat ook 1699,00 en in de winkel af te halen met vooraf inschrijving, etc etc etc....

D200 is top!

everkaik

Nikon D200

Bericht door everkaik » wo dec 28 2005 11:18 pm

Kijk, dat zijn tenminste normale prijzen :D
Dat heb ik er trouwens ook gewoon voor betaald.

Hier kost ie zelfs maar €1669,- maar je zal er ook op een wachtlijst komen :cry:

Goedkoopste D200

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » za dec 31 2005 2:58 pm

YES....
Net voor de jaarwisseling nieuw speeltje! Wat een feest! :P :D

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » za dec 31 2005 3:27 pm

Zijn er al eerste ervaringen van de D200 met MF Nikkors? :shock:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Edje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

d200

Bericht door Edje » ma jan 02 2006 4:41 pm

Ik heb een vraagje, ik heb vorige week een D200 besteld bij klein, ik heb de af-s dx vr 18-200 ed opgehaald en moet nu wachten op de camera. Hoe weet ik nu of ik een nederlands model heb? Bij de lens zat geen nederlandse beschrijving wel een certificaat van nikon europe. Ik mag dus denk aannemen dat de lens niet nederlands is. Geeft dit problemen mbt het gebruik met een nederlands model camera? En wat werkt er beter met een d200 een 2gb xtr 3 cf kaart van sandisk of een 2 gb prof 80x cf kaart van lexar? Ben benieuwd wie mij kan helpen, groettt ed

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

nld

Bericht door roel » ma jan 02 2006 6:04 pm

Dag Ed,
Zie de link hieronder wat betreft je eerste vraag. Ook als de lens niet Nederlands is, zal hij erg goed werken met de camera. Zover ik weet is de Nikon apparatuur over de hele wereld universeel. Bij de D200 kun je zelfs de oude mf-lenzen gebruiken, dus veel meer universeel is niet mogelijk... Hoe het met de garantie geregeld is bij een defect, is waarschijnlijk anders. Je zult waarschijnlijk niet direct gebruik kunnen maken van Inca. Je kunt je enkel richten tot de verkoper van de lens.

http://www.europe-nikon.com/newsdetail. ... ialId=1697

Je tweede vraag over de geheugenkaarten heb ik geen antwoord op. Geen idee. Ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die verschil tussen de kaarten merken.

everkaik

Bericht door everkaik » ma jan 02 2006 11:09 pm

De snelheid van Compact Flash in D200 staat er nog niet bij, maar wel andere bodies:

Compact Flash in Nikon D70

Dryade

Re: d200

Bericht door Dryade » di jan 24 2006 8:22 pm

Edje schreef:Ik heb een vraagje, ik heb vorige week een D200 besteld bij klein, ik heb de af-s dx vr 18-200 ed opgehaald en moet nu wachten op de camera. Hoe weet ik nu of ik een nederlands model heb? Bij de lens zat geen nederlandse beschrijving wel een certificaat van nikon europe. Ik mag dus denk aannemen dat de lens niet nederlands is. Geeft dit problemen mbt het gebruik met een nederlands model camera? En wat werkt er beter met een d200 een 2gb xtr 3 cf kaart van sandisk of een 2 gb prof 80x cf kaart van lexar? Ben benieuwd wie mij kan helpen, groettt ed
Hoi

Ik heb mijn (wel een D70 kit met 18-70 lens ) vorig jaar in Herzogenrath (Duitsland ) gekocht. De doos was verzegeld, De body kwam van Nikon GMBH en de lens van INCA :twisted:

Totaal geen probleem. Wel het prijsverschil. Het scheelde op de complete kit € 300,=. Wat nog het leukste is Nikon GMBH heeft me zelfs de nederlandse gebruiksaanwijzing gestuurd. Deutsche Gründlichkeit :D

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di jan 24 2006 9:39 pm

Dag Forumvrienden en Nikonvrienden,

Wat betreft de camera's (lenzen) met Nikon GmbH op het garantiebewijs verwijs ik naar het eerdere bericht van rgroe daarover.

In het hierbovengenoemde geval, bij problemen met de camera went je je dan tot de leverancier die zich op zijn/haar buurt weer went tot zijn leverancier, in dit geval dus Nikon GmbH.
Reken er niet op dat INCA dat repareert als je in NL woont.
In het bovengenoemde geval voor de lens, geldt het omgekeerde...die gaat dan voor reparatie naar INCA.

Het is maar wat de leverancier makkelijk vindt. Ook voor zogenaamde prisjvechters, die de camera uit de US/Canada halen via een truck op de NL Antillen hier naar toe halen. ...geldt dat je voor garantie alleen maar bij die leverancier terecht kan. En die moet maar zien of ie de camera dan helemaal terugstuurt naar de US of zelf voor de reparatie op wil draaien.

De koper heeft ten allen tijden volgens EU regels twee jaar garantie bij de leverancier op het gekochte product.

Tot slot voor NL garantie gaat dus om welke naam erop het garantiebewijs staat (INCA bv) en eveneens de stikker met duim NL op de verpakking.

Ik hoop dat dit iets verheldert.

AG

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”