Nieuwe digitale camera: D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Amadeus Gould

Nieuwe digitale camera: D200

Bericht door Amadeus Gould » di nov 01 2005 10:39 am

Dag Nikonvrienden,

De Nikon website maakt melding van een nieuwe digitale camera: de D200

Enkele van de meest in het oog springende eigenschappen:
- metalen body
- ingebouwde opspringflitser
- 10.2 megapixel (CCD DX-formaat)
- oude AI objectieven zijn te gebruiken in A en M mode, als brandpunt en max diafragma worden opgegeven laat display diafragma stand zien (ben benieuwd hoe dit werkt)
- flitssynchro (x-contact) 1/250 sec
- op de Duitstalige site wordt een prijs van ca. 1700 Euro genoemd (kaum zu glauben)

Er is een complete PDF in het Nederlands te downloaden vanafdeze site

Verder nieuws is een 18-200 AFS VR G DX Nikkor zoom, klik hier, en een nieuw draadloos flitsysteem voor macro fotografie, klik hier.

Toch nog een leuke dag ondanks mijn grieperigheid :-)

AG
Laatst gewijzigd door Amadeus Gould op di nov 01 2005 10:57 am, 4 keer totaal gewijzigd.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

D200 pdf's

Bericht door gijs sandberg » di nov 01 2005 10:47 am

Ik heb stukken van de PDF's bekeken; o.a. de Nederlandstalige 24 pg brochure.

De PDF van de handleiding heb ik nog niet kunnen vinden.

Onduidelijks is, hoe de mirror-up stand werkt.
Eveneens: is scherptedieptecontrole mogelijk met AI en AI-S objectieven?

Sterkte met je griep...

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » di nov 01 2005 3:37 pm

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » wo nov 02 2005 11:56 am

Dag Nikonvrienden,

Ik lees op de internet site van Bjørn Rørslett (die aankondigt een review te gaan schrijven over de nieuwe D200 maar dat in alle rust wil doen), dat de zoeker van de D200 zelfs een iets groter beeld laat zien dan de D2X.

Het maakt me erg nieuwsgierig naar deze camera.

AG

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » do nov 03 2005 9:27 am

Dag Nikonvrienden,

Terugkomend op mijn bericht hierboven over het beeld door de zoeker.

Kijkend naar dit plaatje, dat de D200 en D2X naast elkaar laat zien, zie ik, dat het kijkglaasje in ieder geval kleiner is bij de D200, en krijg ik zelf een tegenovergestelde indruk dan Rørslett.

Afwachten hoe het in het echt is :-).

AG

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

D200

Bericht door Hans Braakhuis » wo nov 09 2005 12:37 pm

De D200 camera komt in Japan leverbaar op 16 december (na Sinterklaas dus) en gaat in groepjes van 40.000 stuks per maand de deur uit. Meer kunnen ze er niet maken per maand.

vanson

Re: D200

Bericht door vanson » ma nov 28 2005 10:23 am

Hans Braakhuis schreef:De D200 camera komt in Japan leverbaar op 16 december (na Sinterklaas dus) en gaat in groepjes van 40.000 stuks per maand de deur uit. Meer kunnen ze er niet maken per maand.
afgelopen zaterdag kreeg ik van twee verschillende mensen met ver uiteenliggende geografische standplaatsen te horen dat een camera-grootgrutter in Capelle a/d Ijssel een pallet heeft staan met een flink aantal D200 camera's...het verhaal ging verder dat ze deze nog niet mogen verkopen totdat INCA het groene licht geeft...de D200 staat al op de website van de eerder genoemde grootgrutter (1849 euro), daarbij expliciet aangegeven dat het 'Nederlandse' modellen zijn...

nikon-nl

Verkoop D200

Bericht door nikon-nl » ma nov 28 2005 2:19 pm

Heden van die handelaar uit Kapelle vernomen dat de D200 medio januari 2006 leverbaar wordt, tegen een prijs die hoger ligt dan de Duitse Nikon-site als 'Unverbindliche Preisempfehlung' noemt (E 1799,--). Over de uiteindelijke leverdatum en prijs zwijgt men als het graf. Inmiddels staat de zaak vol met gebruikte (ingeruilde?) D100's, D1's en D1X's. Ik heb wel een pallet nieuwe Canon digireflexen zien staan.
nikon-nl

everkaik

Bericht door everkaik » di dec 06 2005 12:07 am

Ik weet er inmiddels 1 te koop staan :wink:

Nikon-Jack

Bericht door Nikon-Jack » zo dec 11 2005 7:38 pm

Afgelopen week was ik in Duesseldorf. In twee gerenomeerde fotozaken (Koch en Leistenschneider) staat de D200 al in de zaak. Men heeft 1 model dat volledig functioneel is. Verkoop verwacht men pas vanaf tweede helft van deze maand. Reeds behoorlijk wat mensen hebben vooraf ingetekend. Dat zal vast inhouden dat het net zoals bij de D70 weer tot behoorlijke levertermijnen zal leiden.

De camera ligt erg goed in de hand, knoppen zijn zoals je deze verwacht. Hij voelt inderdaad iets solider aan dan de D70. Helaas was er nog geen handgreep voorradig. Wel wordt deze veel goedkoper als de handgreep van de D100.

De prijs die men voor de body zal gaan vragen is 1699 euro, de handgreep gaat ongeveer 180 euro kosten.

Mijn verwachtingen zijn hooggespannen!

Overigens:
Er was geen D70 meer te koop, alles uitverkocht! D50 sets waren wel in ruime mate voorradig.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » vr dec 16 2005 8:37 am

Volgens de adfo in de AD is de camara NU leverbaar bij die grootgrutter in Capelle......... :?:

nikon-nl

D200

Bericht door nikon-nl » vr dec 16 2005 8:40 am

Inderdaad!! Peter Mercey en misschien ook Inca hebben de kluit dus belazerd door te stellen dat de camera pas half januari leverbaar wordt. Er wordt geadverteerd met een in Nederland geïmporteerde camera voor 1849 euro, ietsje meer dan de richtpirjs van de Duitse importeur. Binnenkort even in Duitsland kijken.
Nico

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » vr dec 16 2005 2:25 pm

Volgens de leverancier heeft deze er GISTEREN 25 over de toonbank getoverd, volgende lading over 2 weken......

Raar dat de importeur niet eens duidelijkheid kan geven, zo ga je toch niet met je product om....... :shock:

nikon-nl

D-200

Bericht door nikon-nl » zo dec 18 2005 2:04 pm

Inmiddels zegt een bekende handelaar uit Den Haag de camera binnen één week te kunnen leveren voor 1785 eurootjes incl. btw. Wat een gehannes met de introductie van een nieuw product!
Wordt hier de huidige importeur misschien omzeilt? En is dit de aanloop naar de vestiging van Nikon Nederland, waardoor de dames en heren in Haarlem de import kwijt raken - gelijk De Beukelaer in Antwerpen?
nico

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: D200

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 19 2005 11:22 am

nikon-nl schreef:Inderdaad!! Peter Mercey en misschien ook Inca hebben de kluit dus belazerd door te stellen dat de camera pas half januari leverbaar wordt. Er wordt geadverteerd met een in Nederland geïmporteerde camera voor 1849 euro, ietsje meer dan de richtpirjs van de Duitse importeur. Binnenkort even in Duitsland kijken.
Nico
Daar is de goedkoopste prijs nu (19 december) 1615, zonder verzendkosten e.d. Maar ook daar, de camera is er wel, maar de meeste winkels hebben leverings problemen. Zie: http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=372581

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”