Overzetten foto's van camera naar PC
Re: Overzetten foto's van camera naar PC
Jessica, ik zou eens naar het configuratiescherm gaan en dan (ik heb de Engelse versie van Windows) 'AutoPlay' openen. Dit heet in het Nederlands waarschijnlijk anders. Daar kan je instellen wat er moet gebeuren als je 'Media' (=kaartjes etc.) of 'Devices' (=camera's etc.) aansluit. Mogelijk dat als je daar wat rommelt het weer goed gaat.
Eens. Ik werk al jaren met een losse cardreader omdat dat gewoon een stuk sneller is dan met een kabeltje aan de camera. En zó voorzichtig ben ik niet.Léon Obers schreef:Alles kan kapot, maar ik denk dat er meer problemen voortkomen uit die gammele mini-USB stekkertjes en kabeltjes dan met een CF-kaart.
zelfs het kaartje werkt niet! Ik ben radeloos.Léon Obers schreef:- Te weinig spanning in je camera?
- Kabeltje niet ver genoeg in de contacten gedrukt?
- Kabelbreuk (intern)
- Afhankelijk van het cameramodel, de ronde instelring links boven naast het pentaprisma, niet in de juiste stand?
Haal het kaartje anders uit de camera en stop die in een cardreader. Een accessoire wat je altijd als reserve erbij zou moeten hebben.
Misschien wel een geruststellende conclusie, het probleem zit mogelijk in het kaartje en niet in de camera. Probeer eens een ander kaartje . . .jessica schreef:zelfs het kaartje werkt niet! Ik ben radeloos.Léon Obers schreef:- Te weinig spanning in je camera?
- Kabeltje niet ver genoeg in de contacten gedrukt?
- Kabelbreuk (intern)
- Afhankelijk van het cameramodel, de ronde instelring links boven naast het pentaprisma, niet in de juiste stand?
Haal het kaartje anders uit de camera en stop die in een cardreader. Een accessoire wat je altijd als reserve erbij zou moeten hebben.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Of een andere USB-poort.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Of een andere PCCees Laarman schreef:Of een andere USB-poort.