Overzetten foto's van camera naar PC
Overzetten foto's van camera naar PC
Dringend jullie advies nodig!
Heel vreemd, maar normaal gezien sluit ik de camera aan met de pc via kabeltje en dan herkent pc meteen het toestel, zodat je de foto's kunt overzetten.
Ik weet niet wat ik fout gedaan heb of verkeerd heb ingesteld, maar nu wil ik weer foto's overzetten, maar herkent de pc het toestel niet.
Wat doe ik fout?
Groetjes
Jessica
Heel vreemd, maar normaal gezien sluit ik de camera aan met de pc via kabeltje en dan herkent pc meteen het toestel, zodat je de foto's kunt overzetten.
Ik weet niet wat ik fout gedaan heb of verkeerd heb ingesteld, maar nu wil ik weer foto's overzetten, maar herkent de pc het toestel niet.
Wat doe ik fout?
Groetjes
Jessica
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Overzetten foto's van camera naar PC
- Te weinig spanning in je camera?
- Kabeltje niet ver genoeg in de contacten gedrukt?
- Kabelbreuk (intern)
- Afhankelijk van het cameramodel, de ronde instelring links boven naast het pentaprisma, niet in de juiste stand?
Haal het kaartje anders uit de camera en stop die in een cardreader. Een accessoire wat je altijd als reserve erbij zou moeten hebben.
- Kabeltje niet ver genoeg in de contacten gedrukt?
- Kabelbreuk (intern)
- Afhankelijk van het cameramodel, de ronde instelring links boven naast het pentaprisma, niet in de juiste stand?
Haal het kaartje anders uit de camera en stop die in een cardreader. Een accessoire wat je altijd als reserve erbij zou moeten hebben.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Kan een samenhang zijn van dingen.
Met onderstaande punten helemaal mee eens.
Probeer ook is om de zoveel tijd je geheugen te legen via Schijfopruiming. Kan ook een hoop schelen.
Heb je misschien wel is de kabel eruit getrokken terwijl je camera nog aanstond?
Probeer ook is om de zoveel tijd je geheugen te legen via Schijfopruiming. Kan ook een hoop schelen.
Heb je misschien wel is de kabel eruit getrokken terwijl je camera nog aanstond?
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Even Daniël plagen...
Staat je camera wel in de goede modus? Sommige modellen moet je op PTP of zoiets zetten. Een aparte kaartlezer zou ook ik adviseren.
Je eigen punten?Daniël schreef:Met onderstaande punten helemaal mee eens.

Ik neem aan dat je dan het hardeschijf "geheugen" bedoelt. Ik weet niet wat je verwacht van dat opruimen, want er worden dan zaken opgeruimd die je niet gebruikt/nodig hebt.Daniël schreef:Probeer ook is om de zoveel tijd je geheugen te legen via Schijfopruiming. Kan ook een hoop schelen.
Ik gok dat ze dat zelf wel herkend zou hebben.Daniël schreef:Heb je misschien wel is de kabel eruit getrokken terwijl je camera nog aanstond?

Staat je camera wel in de goede modus? Sommige modellen moet je op PTP of zoiets zetten. Een aparte kaartlezer zou ook ik adviseren.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Patrick schreef: Een aparte kaartlezer zou ook ik adviseren.
Dat hangt wel van het type kaart af. Een CF-kaart kun je het beste via het kabeltje uitlezen, duurt wat langer maar is wel veiliger.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn D90 en Aperture. Voorheen werd de camera meteen na het stekkeren herkend en kon ik beginnen met importeren. Nu chter niet meer. Ik gebruik op dit moment een kaartlezer, maar zou het liefst weer via de kabel willen verbinden.
Groet,
JJ
Groet,
JJ
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hoe oud is je PC? Nieuw misschien, met Windows7 64-bits?
Ik heb er namelijk zo een, sinds twee weken. Ben er nu erg happy mee, maar tijdens de eerste paar dagen werkte Nikon Transfer niet goed. Windows herkende mijn D90 wel, maar N.Tr. deed dat niet. Ik kon er ook de primaire en reservedoelmappen niet op instellen. N.Tr. gedeïnstalleerd, systeem herstart, opnieuw N.Tr. geïnstalleerd. Werkt weer als een zonnetje!
Ik heb er namelijk zo een, sinds twee weken. Ben er nu erg happy mee, maar tijdens de eerste paar dagen werkte Nikon Transfer niet goed. Windows herkende mijn D90 wel, maar N.Tr. deed dat niet. Ik kon er ook de primaire en reservedoelmappen niet op instellen. N.Tr. gedeïnstalleerd, systeem herstart, opnieuw N.Tr. geïnstalleerd. Werkt weer als een zonnetje!

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Het is een IMac en voorheen werkte het wel en nu niet meer. Aan de Mac is er niets verandert. Ik zal eens kijken of IPhoto hem wel herkend.
JJK
JJK
Patrick schreef:Even Daniël plagen...
Daniël schreef:Met onderstaande punten helemaal mee eens.
Je eigen punten?![]()

Daniël schreef:Probeer ook is om de zoveel tijd je geheugen te legen via Schijfopruiming. Kan ook een hoop schelen.
Ik heb wel meldingen gehad met ViewNX dat ie een foto niet kon openen. Bleek dat mijn cash vol was. Dit hielp enorm.Ik neem aan dat je dan het hardeschijf "geheugen" bedoelt. Ik weet niet wat je verwacht van dat opruimen, want er worden dan zaken opgeruimd die je niet gebruikt/nodig hebt.
Daniël schreef:Heb je misschien wel is de kabel eruit getrokken terwijl je camera nog aanstond?
Beter vragen dan flink wat later erachter komenIk gok dat ze dat zelf wel herkend zou hebben.![]()
JJ,jjk schreef:Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn D90 en Aperture. Voorheen werd de camera meteen na het stekkeren herkend en kon ik beginnen met importeren. Nu chter niet meer. Ik gebruik op dit moment een kaartlezer, maar zou het liefst weer via de kabel willen verbinden.
Groet,
JJ
1. Start Aperture
2. Ga met de muiswijzer naar Aperture > Preferences...
3. Selecteer dan het tabblad Import
4. Na de regel "When a camera is connected, open:" kan je een keuze maken tussen bijvoorbeeld
- Aperture
- iPhoto
- Fotolader
- No application
- Other...
5. Vergeet niet de juiste keuzes te maken voor de Default Import Location en de Autosplit into Projects.
Normaal gesproken zou dit moeten werken.
- Léon Obers
- Forumlid
Waarom dat zo, wat is er mis of "onveiliger" met het leeghalen via een cardreader, en dan van een CF-kaart tegenover andere kaarten?Cees Laarman schreef:Dat hangt wel van het type kaart af. Een CF-kaart kun je het beste via het kabeltje uitlezen, duurt wat langer maar is wel veiliger.Patrick schreef: Een aparte kaartlezer zou ook ik adviseren.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Er schijnen wat mensen te zijn geweest die de pennetjes in de camera hebben weten te verbuigen...
- Léon Obers
- Forumlid
Alles kan kapot, maar ik denk dat er meer problemen voortkomen uit die gammele mini-USB stekkertjes en kabeltjes dan met een CF-kaart.
Ik kan mij niet herinneren of ik de kabel eruit heb getrokken terwijl mijn camera nog aanstond, zoja, is dit dan het gevolg hiervan? En hoe dit verder op te lossen dan?Daniël schreef:Kan een samenhang zijn van dingen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.