@macpriest
Je bent nieuw hier, probeer je aan wat simpele regels te houden. Quote alleen iets uit het vorige bericht als het relevant is.
Bij een antwoord direct onder een vorige reactie geplaatst, is een quote meestal niet eens nodig. Het volgt eruit.
Callibreren van mijn Imac 27"
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Callibreren van mijn Imac 27"
Vriendelijke groet, Léon Obers
Wat er volgens mij aan de hand is, is dat het iMac scherm niet hardwarematig te calibreren is, dus dat je niet zoals bij de betere NEC en Eizo schermen de LUT tabel in het scherm kan aanpassen. Je kan natuurlijk wel het kleurprofiel veranderen in de computer, dat is iets anders. Overigens heb ik hier zelf geen ervaring mee want ik gebruik nog analoge beeldschermen.
Juist,macpriest schreef:Ja, dat is inmiddels opgelost, maar de eerste serie had een aantal schermen, die gingen flikkeren en en geel-zweem hadden. Niet echt iets om trots op te zijn voor de heren uit Cupertino, maar ze hebben het gelukkig goed opgelost.GdP schreef:macpriest schreef:
................ tenzij je zo onfortuinlijk bent en een foutief scherm in je iMac hebt. ..............
![]()
![]()
Mooi beeld he, die Imac.
Als je bij " systeemvoorkeuren" naar " beeldscherm" gaat en je op de <tab> " kleur" klikt zie je aan de rechterzijde een kalibreertoets. Je komt dan in het kalibreer programma van de Mac!
Mooi he!

groet