Hmm,
Ik kan uiteraard niet oordelen over of adviseren voor anderen, maar wel verhalen uit eigen ervaringen:
Ik werk sinds 1988 zakelijk met DOS/Windows en prive alweer sinds 1994 met Mac OS (vanaf Systeem 6) op diverse Apple computers. Op dit moment een iMac met OSX.
Sinds een jaar of 10 heb ik ook een kantoor aan huis en heb van de zaak de zoveelste Windows laptop (nu een Acer, dual processor, 17") daartoe in gebruik.
Een praktijkvoorbeeld:
Vanmiddag nog een mailtje met een bijlage op de Windows ontvangen, waarvan de bijlage niet kon worden geopend ivm een te groot bestand. Mail geforwarded naar m'n Mac et du voila: Bestandje geopend, 90* gedraaid, bewerkt & van commentaar voorzien en binnen een minuut retour gestuurd!
Deze oefening zou op een Windows een ramp zijn geweest die veel tijd zou vreten aan hulp en lap-middelen om de weigerachtige bijlage tot openen over te halen, om uiteindelijk niet meer (vaak minder) te bereiken als wat ik met de Mac in een jiffy heb gedaan.
Dan zwijg ik nog maar van de bekende Windows irritaties die iedereen kennelijk bij gebrek aan vergelijk heeft geleerd voor lief te nemen:
Traag afsluiten en zeer traag weer opstarten (dat moet nogal eens met een Windows systeem) en ook virussen, vastlopers, crashes, geen lopende processen kunnen onderbreken en povere multitasking op de Windows.... Ze worden door de verstokte Window gebruiker allemaal klakkeloos geslikt als ware het zoete koek
Het enige echte nadeel van mijn Mac is dat ik hem niet de schuld kan geven als ik een deadline niet haal...
Voor mij een Mac!
Groetingen van Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...