Windows of Mac

Discussies over fotobewerking en archivering

Wat heb ik / wil ik?

Peiling eindigde op za mar 31 2007 9:45 am

Ik heb alleen een Apple.
3
6%
Ik heb alleen Windows.
27
56%
Ik heb Apple en Windows.
11
23%
Ik heb nog geen Apple maar ben wel van plan er één aan te schaffen.
3
6%
Ik heb nog geen Windows maar ben wel van pla er éém aan te schaffen
0
Geen stemmen
Apple? Wat moet ik daar mee? Windows is the best!
1
2%
Windows? Wat moet ik daar mee? Apple is the best!
3
6%

Totaal aantal stemmen: 48

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Windows of Mac

Bericht door foto-ed » do mar 01 2007 8:45 am

Naar aanleiding van een vraag van RRC wil ik deze poll opzetten.
De vraag luidt; Bezitten jullie een MAC en/of een Windows machine en zijn jullie van plan er één aan te schaffen.

Laat maar horen, ik ben benieuwd.

Poll blijft 30 dagen aktief.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do mar 01 2007 9:50 am

Hoi,

Ik heb een iMac G5 20" en een HP laptop 17" breedbeeld.
Ik werkt het meest en het liefst op men Mac, de laptop heb ik om dingen op te doen die alleen via windows werken.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

dragon2

Bericht door dragon2 » do mar 01 2007 10:23 am

Je vergeet Linux :evil: :wink:

Ubuntu etc werken ook best lekker :)

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » do mar 01 2007 10:29 am

dragon2 schreef:Je vergeet Linux :evil: :wink:

Ubuntu etc werken ook best lekker :)
Excuses Dragon 2.. :oops: Hier had ik even niet aan gedacht.
Ik zie zo 1-2-3 niet hoe ik de poll kan aanpassen...

alfa156

Bericht door alfa156 » do mar 01 2007 10:33 am

Ik heb net Vista aangeschaft dus het spreekt vanzelf dat ik Windows gebruik :D . Overigens naar volle tevredenheid. Wat moet ik met een Apple.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » do mar 01 2007 11:51 am

Ik heb een geheel windows-vrij huishouden. Heerlijk. 8-)

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do mar 01 2007 12:05 pm

onno schreef:Ik heb een geheel windows-vrij huishouden. Heerlijk. 8-)
Zal knap donker bij jou zijn..... :P
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do mar 01 2007 12:19 pm

Ik draai eigenlijk van alles van XP sp2 tot Vista tot win 98 ... OSX 10.4.... Maar heb ook een bakje met ubuntu linux.

ik heb mijn oude G4's opgeruimd en draai momenteel OSX op een AMD 64 PC waarover ik redelijk tevreden ben.

Misschien dat ik in de toekomst wel een powerbook aan wil gaan schaffen maar dat kan ook een G5 worden. Mijn huidige notebook is eigenlijk wel eerst aan vervanging toe.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do mar 01 2007 1:38 pm

Ik zie me voorlopig nog niet op een mac overstappen. Niet zolang er geen echt goede mail-client voor de mac is.

Op het ogenlik draai ik alleen nog maar windows xp op mijn verschillende computers.

Mijn laatste systeem dat onder OS/2 draaide heb ik vorig jaar weggegeven. Al met al is dat momenteel nog wel het besturingssysteem waar ik het langste mee gedraaid heb (langer dan met dos3 tm 6 of win95 tm xp)

En Linux heeft het voor mij nooit echt goed gedaan. Is wel jaren geleden dat ik dat voor het laatst uitgeprobeerd heb.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Macosx

Bericht door Macosx » do mar 01 2007 1:56 pm

Ik heb allbei XP, Vista + Barco SGI (HighEnd Grafisch systeem)
Werk uiteraard, toch met de Mac 8)

hjanssen

Bericht door hjanssen » do mar 01 2007 3:52 pm

Waarom wel Windows en niet MacOS? Ik heb wel MacOs maar geen Apple.

yoyo

Bericht door yoyo » do mar 01 2007 4:10 pm

Ik ben altijd Microsoft (MS-DOS/Win95/Win98/XP) gewend. Op school, op mijn werk, thuis. En de door mij meest gebruikte software draaide alleen daaronder. Op school kreeg je MS software ter beschikking en in die tijd waren de Apple machines een stuk duurder.

Soms ben ik wel nieuwsgierig of Apple iets voor mij is. De huidige powerbooks met intel processor kunnen nu ook Windows draaien, begreep ik. Dat zou een mogelijke overstap vergemakkelijken. Ik heb vorig jaar zo'n Macbook gezien, met zowel MacOs als Windows XP erop. Mooie machines, maar voor mijn gevoel zat ik met MacOS voor het eerst achter een computer. Ik liep me een breuk te zoeken. Ik ben gewoon teveel gewend geraakt aan MicroSof Windhoos. Alhoewel ik liever MS-DOS had.

Misschien is er hier iemand die mij kan overtuigen dat MacOS veel handiger is...?
8)

Macosx

Bericht door Macosx » do mar 01 2007 4:18 pm

yoyo schreef:Ik ben altijd Microsoft (MS-DOS/Win95/Win98/XP) gewend. Op school, op mijn werk, thuis. En de door mij meest gebruikte software draaide alleen daaronder.

Soms ben ik wel nieuwsgierig of Apple iets voor mij is. De huidige powerbooks met intel processor kunnen nu ook Windows draaien, begreep ik. Dat zou een mogelijke overstap vergemakkelijken. Ik heb vorig jaar zo'n Macbook gezien, met zowel MacOs als Windows XP erop. Mooie machines, maar voor mijn gevoel zat ik met MacOS voor het eerst achter een computer. Ik liep me een breuk te zoeken. Ik ben gewoon teveel gewend geraakt aan MicroSof Windhoos. Alhoewel ik liever MS-DOS had.

Misschien is er hier iemand die mij kan overtuigen dat MacOS veel handiger is...?
8)
Hat handigst is wat je gewend bent, simpel zat :D
Het natuurlijk om meer dan dat.
Kom eens langs zou ik zeggen, kun je eens rustig ermee stoeien en wat uitleg krijgen 8) Het is niet zo simpel uit te leggen waarom nu en mac.
Ik ga vooraf al niet in een discussie mengen wat beter is etc.
Ik werk met allebei en dan begrijp je het wat beter.
Ik heb ook Vista op de Mac draaien dus wat wil je nog meer :D

8)

yoyo

Bericht door yoyo » do mar 01 2007 4:35 pm

Macosx schreef:Hat handigst is wat je gewend bent, simpel zat :D
Kom eens langs zou ik zeggen, kun je eens rustig ermee stoeien en wat uitleg krijgen 8) Het is niet zo simpel uit te leggen waarom nu en mac.

8)
Maar wat doe je dan liever met Vista en wat liever met MacOS...?

Wat ik met de overgang naar windows een nadeel vond t.o.v. MS-DOS is dat je minder controle had over wat er op de achtergrond gebeurde. Je kon voor mijn gevoel toen met bat bestanden veel meer handelingen automatiseren. Ik ben ook niet zo'n plaatjes/icoontjes man. Ik heb liever sneltoetsen.
En het Windows principe (aanklikken van plaatjes met een muis) is door MS gewoon gejat van Apple. En voor mijn gevoel was dat MacOS nog meer plaatjes/icoontjes klikken. Of heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken...?

Net als dat ik met Word het onderwaterscherm uit WordPerfect mis. Ik wil code zien. Zien wat er gebeurt. Met een website wil ik ook de HTML-code zien.

Kun je toch proberen uit te leggen wat je als plussen en minnen ziet in de beide OS varianten...?

Macosx

Bericht door Macosx » do mar 01 2007 5:14 pm

yoyo schreef:
Macosx schreef:Hat handigst is wat je gewend bent, simpel zat :D

8)
Maar wat doe je dan liever met Vista en wat liever met MacOS...?

Wat ik met de overgang naar windows een nadeel vond t.o.v. MS-DOS is dat je minder controle had over wat er op de achtergrond gebeurde. Je kon voor mijn gevoel toen met bat bestanden veel meer handelingen automatiseren. Ik ben ook niet zo'n plaatjes/icoontjes man. Ik heb liever sneltoetsen.
En het Windows principe (aanklikken van plaatjes met een muis) is door MS gewoon gejat van Apple. En voor mijn gevoel was dat MacOS nog meer plaatjes/icoontjes klikken. Of heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken...?

Net als dat ik met Word het onderwaterscherm uit WordPerfect mis. Ik wil code zien. Zien wat er gebeurt. Met een website wil ik ook de HTML-code zien.

Kun je toch proberen uit te leggen wat je als plussen en minnen ziet in de beide OS varianten...?
Ik doe ALLES vele malen liever op de Mac.
Plussen en minnen is geen beginnen aan :D nou één dan het draait onder UNIX en dat zegt al genoeg en dan heb ik het verder maar niet over dat er nog geen virussen zijn op de mac etc, etc.
O ja ik werk in de grafische sector, en wat moet je dan met Win ???
Of je niet goed hebt gekeken ? geen idee je moet er ook eens rustig de tijd voornemen.

En zoals je onder DOS was gewend te werken (zit trouwens nog steeds in xp en vista) kijk dan eens naar OSX (UNIX) daar kun je je lol op wat betreft scripting enz. Het OS bij uitstek om naar je hand te zetten als je je tenminste wilt verdiepen in Unix.

:D

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”