welk virus programma voor een MacBook
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: welk virus programma voor een MacBook
Onno schreef:Gaat zeker lukken!
Denk ik ook wel.

Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Ik wil de discussie over wel/geen virussen/trojans op de Mac niet aangaan, want ik weet er te weinig van af. Het is wel zo dat je van een goed gemaakt virus/trojan helemaal niets merkt. Het is dus niet zo dat als je niets merkt je zeker weet dat er geen rare programma's op je computer draaien, ongeacht welk besturingssysteem je hebt. Tenzij je nooit programma's installeert of alleen van volledig betrouwbare bronnen.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het kost inderdaad geld, maar de computer vertragen doet VirusBarrier van Intego zéker niet. In ieder geval niet de real-time scanner (processorbelasting van < 1%); een volledige scan van de opstartschijf geeft wel vertraging. Gelukkig beschikt VirusBarrier over een Turbo-modus waarbij eerder gescande en daarna niet meer gewijzigde bestanden niet meegescand worden. Bespaart veel tijd.Onno schreef:>...het kost geld en je computer wordt trager door de bestandscontroles.
...<
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik volg deze discussie en nu heb ik wel de volgende vraag:
Hoe zit 't met virussen etc. op je Mac als je er met behulp van Wine of andere simulatieprogramma's Windows-OS op draait en windowssoftware gebruikt? Ben je dan wel gevoelig?
Hoe zit 't met virussen etc. op je Mac als je er met behulp van Wine of andere simulatieprogramma's Windows-OS op draait en windowssoftware gebruikt? Ben je dan wel gevoelig?