Inderdaad, was al zeer helder.ReneG schreef:Ik had net mijn originele stukje iets aangepast omdat ik twijfelde over de exacte namen, maar goed het was blijkbaar toch al overgekomen.
Nu nog wachten op een geintegreerde inversiefunctie binnen NX2
Inderdaad, was al zeer helder.ReneG schreef:Ik had net mijn originele stukje iets aangepast omdat ik twijfelde over de exacte namen, maar goed het was blijkbaar toch al overgekomen.
We hadden al ergens een wensenlijstje voor NX3 op het forum...Arno P schreef:Inderdaad, was al zeer helder.ReneG schreef:Ik had net mijn originele stukje iets aangepast omdat ik twijfelde over de exacte namen, maar goed het was blijkbaar toch al overgekomen.
ReneG schreef:We hadden al ergens een wensenlijstje voor NX3 op het forum...Arno P schreef:Inderdaad, was al zeer helder.ReneG schreef:Ik had net mijn originele stukje iets aangepast omdat ik twijfelde over de exacte namen, maar goed het was blijkbaar toch al overgekomen.
Nou hoop ik niet daj je deze tekst 5x zo lang maakt om uit te leggen hoe je 5x een bewerking kunt copieren..... :mrgreen:Léon Obers schreef:Vorige reactie met invert was even kort als reactie op "invert".Arno P schreef:Bestaat er in NX2 zoiets als copy selection Zodat je aan een bepaalde selectie meerdere bewerkingen kan toevoegen zonder opnieuw te hoeven selecteren) of invert selection zodat je bijvoorbeeld het object kunt verscherpen, slectie inverterne en de achtergrond blurren/denoise-en?![]()
Verder het gewoon opnieuw kopiëren met dezelfde selectie en onder die selectie dan een andere tool of bewerking onderbrengen is ook geen probleem.
Zo gauw je iets doet met een selectie, bestaat de gereedschapsset uit twee delen: Het -selectiegedeelte- en het -gereedschap- of de bewerking.
Door simpel die instructieset als regel in zijn geheel te kopiëren (Contol C of rechtermuisknop), de regel daarna te de-selecteren (niet actief maken), kun je de zojuist gekopieerde instructieset eronder plakken (Control V of met rechter muisknop) als tweede instructieset. Dat is in dat geval dan weer dezelfde instructieset, met dezelfde selectie. Die staat er dan dus twee keer.
Door het tweede gedeelte van die 2e instructieset daar dan een andere bewerking of tool voor te kiezen, kun je met dezelfde selectie dus een andere bewerking eraan vastkoppelen die alleen geldig is voor diezelfde selectie die je eerder ook al had.
Met 5 keer plakken en 5x een andere tool of bewerking kiezen, heb je 5x dezelfde selectie maar met 5 andere bewerkingen.
Een en ander kun je ook combineren met die invert tool van mijn vorige reactie.
De problematiek zoals hier beschreven staat helemaal los van de stuurpunten tools zoals door andere beschreven.
Dus genoeg om te kunnen spelen met allerlei tools en settings.
Wat jij schrijft: "En dan overschrijf je dus de nieuwe selectie." daar begrijp ik iets anders uit dan wat ik doe.Matthieu schreef: Nou hoop ik niet daj je deze tekst 5x zo lang maakt om uit te leggen hoe je 5x een bewerking kunt copieren..... :mrgreen:
komt in t kort (voor jou lang) op hetzelfde neer als wat ik een aantal berichtjes erboven heb verteld :mrgreen:
Ik overschrijf niets Leon,Léon Obers schreef:Wat jij schrijft: "En dan overschrijf je dus de nieuwe selectie." daar begrijp ik iets anders uit dan wat ik doe.Matthieu schreef: Nou hoop ik niet daj je deze tekst 5x zo lang maakt om uit te leggen hoe je 5x een bewerking kunt copieren..... :mrgreen:
komt in t kort (voor jou lang) op hetzelfde neer als wat ik een aantal berichtjes erboven heb verteld :mrgreen:
Bij mij wordt er niks overschreven. Komt er enkel iets bij wat vervolgens binnen eenzelfde selectie met een nieuwe tool wordt veranderd.![]()
In ieder geval zijn mijn quotes minder lang :mrgreen:
Bij nader inzien schreef ik wat Patrick al schreef.![]()
Hoe kan dat nou; wat ik tikte was zo kort...Léon Obers schreef:Bij nader inzien schreef ik wat Patrick al schreef.![]()
Schermafbeelding van een gecombineerde Edit-stap door gebruik van de SHIFT-toets.Jur schreef:Er is een beter alternatief voor het toevoegen van een bewerking aan een selectie!
Na het uitvoeren van een selectie + bewerking, druk op de SHIFT-toets (Windows en Mac) en houdt deze ingedrukt.
Ga vervolgens naar de MENUBALK en kies AANPASSEN of FILTER en vervolgens de gewenste bewerking. De bewerking wordt dan uitgevoerd op het reeds geselecteerde gebied in dezelfde Edit-stap als de oorspronkelijke bewerking!