Toxotes, schutter geschoten

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.
Kroontje

Re: Toxotes, schutter geschoten

Bericht door Kroontje » za sep 18 2010 5:15 pm

a90 schreef:
Kroontje schreef:Dus val ik een beetje op deze tekst:
8. Het wat lompere werk met zwartkruit, vuur en rook

Zo lomp is het niet..doe niks liever dan met zwartkruit schieten ( wedstrijden ) 8)

Groet Kroontje
Ik begrijp het, het was ook niet mijn bedoeling om het zwart kruit schieten in zijn algemeen als lomp te betitelen, alleen het schieten met een schrootbuks geladen met hagelpatronen bestaande uit loodschroot kan ik toch ook weer niet de kwalificatie 'verfijnd' of 'subtiel' meegeven :lol:

Met name het onderdeel boomstam schieten (wie schiet als beste een paar gestapelde boomstammen omver) was hilarisch en in tegenstelling tot de 4.5mm luchtgeweren nogal minder precies. :mryellow:

Het was dan ook echt een demonstratie, de geweren waren tussen de 75 en 200 jaar oud, de patronen handgemaakt en richten ging als ouderwets wijzen. Zeker geen wedstrijd of sportwerk
Oke even offtopic :wink: Met schroot gevuld ..ja dat is wel lomp. En inderdaad heeft dat niks met wedstrijden te maken.
Als ze een demo geven hadden ze dat echt moeten doen.
Zal een keer een tip geven als er wel wedstrijden zijn...Dat gaat echt scoren :wink:

Groet Kroontje

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za sep 18 2010 6:11 pm

De vuurwapen demo was juist niet als wedstrijdelement of voorbeeld bedoeld maar om de historische geweren te demonstreren. Daar is trouwens geen wedstrijd mee te winnen daar het onder meer een buffelgeweer betrof van 1915 oid.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za sep 18 2010 9:13 pm

2, 3, 5, 7 vormen een sterke en erg aparte serie!
Ik zou ze gewoon bij elkaar houden en al eerste posten.
{die 200 lens.... :shock: }

De overige zijn gewoon leuke plaatjes! :-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za sep 18 2010 11:11 pm

Daar is trouwens geen wedstrijd mee te winnen daar het onder meer een buffelgeweer betrof van 1915 oid.
Leeftijd van een wapen zegt niet altijd alles. Heb met regelmaat een schutter met een geweer uit 1860 de sterren van de hemel zien schieten. Het is toch vooral de schutter die het 'm doet. Beetje hetzelfde als met fotograferen dus; het belangrijkste onderdeel van de camera is de 30 cm die erachter zit.

Plaats reactie

Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”