Hier ben ik het geheel mee eens. Ik heb zowel de D90 als de D300s, beide fantastische camera's met dezelfde sensor, maar de D300s verslaat de D90 op alle punten als het aankomt op de bovengenoemde onderwerpen (sport, snel bewegend etc.). Verder is het bedieningsgemak van de D300s een stuk groter dan de D90. Maar je moet die extra knoppen wel leren gebruiken...JanR schreef:In de eerste plaats de D90 is een uitstekende camera. Maar staat toch echt een treetje lager als de D300 of de s variant.
Ik heb zelf de D90 2 jaar in mijn bezit gehad, totdat ik de fotografische onderwerpen ging verleggen naar snelle bewegende objecten, sport en dieren.
En dan komt de D90 gwoon te kort, de AF is niet snel genoeg om alles bij te kunnen houden.
Voorstellen plus vra(a)g(en)
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Voorstellen plus vra(a)g(en)
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Bob.
Naar mijn mening hoef je niet bang te zijn voor nep Nikon spullen.
Heb er nog nooit over gehoord.
Voor eventuele nog geldende garantie is het wel van belang dat het product geen buitenlandse import is.
Dus vragen naar de rekening.
Veelal heeft de verkopende partij nog de originele verpakking en rekening.
Als je in de buurt van Wageningen woont mag je mijn D300 en 15-55 Nikon 2.8 lens wel eens proberen.
Beiden 2e hands gekocht en in uitstekende staat.
Jaap
Naar mijn mening hoef je niet bang te zijn voor nep Nikon spullen.
Heb er nog nooit over gehoord.
Voor eventuele nog geldende garantie is het wel van belang dat het product geen buitenlandse import is.
Dus vragen naar de rekening.
Veelal heeft de verkopende partij nog de originele verpakking en rekening.
Als je in de buurt van Wageningen woont mag je mijn D300 en 15-55 Nikon 2.8 lens wel eens proberen.
Beiden 2e hands gekocht en in uitstekende staat.
Jaap
Beste mede forummers,
DE KOGEL IS DOOR DE KERK!!!
Ik ben vandaag bij cameraNU geweest om even te kijken(ja eheh...) en ben de toko uitgelopen met een Nikon D300s en een Tokina 11-16 2,8.
Mooie spullen allemaal, ik ben er erg blij mee(het hoeft geen betoog dat dit een understatement is...). Hoelang duurt dat voor die accu eindelijk vol is??? Ik wil schieten!!!
Bedankt voor jullie hulp en advies, het was common sense wat me ertoe bracht voor de 300s te gaan de 700 is teveel voor mij die kwaliteit haal ik er nooit uit want ik druk niet veel af.
grtzbob
DE KOGEL IS DOOR DE KERK!!!
Ik ben vandaag bij cameraNU geweest om even te kijken(ja eheh...) en ben de toko uitgelopen met een Nikon D300s en een Tokina 11-16 2,8.
Mooie spullen allemaal, ik ben er erg blij mee(het hoeft geen betoog dat dit een understatement is...). Hoelang duurt dat voor die accu eindelijk vol is??? Ik wil schieten!!!
Bedankt voor jullie hulp en advies, het was common sense wat me ertoe bracht voor de 300s te gaan de 700 is teveel voor mij die kwaliteit haal ik er nooit uit want ik druk niet veel af.
grtzbob
Gefeliciteerd man, maar een fish eye lens gekocht terwijl je portret, landschap en wild wil fotograferen? Aardige vertekening geeft die lens en voor alledrie m.i. niet geschikt. Voor portretten kan je beter een 50mm f1.8 of f1.4 kopen. Fish eye is leuk voor erbij en een extreme groothoek alleen best wat vertekening.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Laat je niet gekmaken. De Tokina is natuurlijk geen fisheye, maar een geweldige groothoek-zoom.Rick S. schreef:Gefeliciteerd man, maar een fish eye lens gekocht terwijl je portret, landschap en wild wil fotograferen? Aardige vertekening geeft die lens en voor alledrie m.i. niet geschikt. Voor portretten kan je beter een 50mm f1.8 of f1.4 kopen. Fish eye is leuk voor erbij en een extreme groothoek alleen best wat vertekening.
Wat niet wegneemt dat je wel behoefte zult krijgen aan een of meerdere extra objectieven.
hehe die 50mm F1.8 heb ik een tijdje gelden gekocht, hier op het gewaardeerde forum.
Ik ben nog even aan het stoeien geweest met die Tokina maar zolang je niet gaat tilten dan valt die vertekening reuze me IMHO.
jongejonge wat een apparaat die D300s, heerlijk. Alsof ie gesmeed is met mijn handen als uitgangspunt!
Ik ben nog even aan het stoeien geweest met die Tokina maar zolang je niet gaat tilten dan valt die vertekening reuze me IMHO.
jongejonge wat een apparaat die D300s, heerlijk. Alsof ie gesmeed is met mijn handen als uitgangspunt!
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Gefeliciteerd met je D300s. Het is echt fijn een beetje stevige body.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
de btw kan de oorzaak niet zijn want dat scheelt 2% hoeveel is dat op duizend euro, dat is 20euroHenk schreef:Beste Bob,
Allereerst natuurlijk van harte welkom op 't forum!
Een kleine aanvulling op de reactie van Willem. Mogelijk zelfs overbodig gezien je eigen woorden..., maar ookbob_z schreef:(anders dan dat je geen crop hebt?), toch nog even een reactie.bob_z schreef:- heeft full frame nare gevolgen voor je objectief keuze(lees dure objectieven en beperkt aanbod)?
Je noemt verschillende takken van fotografie, o.a. wild en landschap.
Over 't algemeen is 't bij wildfotografie wenselijk om (zo)veel (mogelijk) tele (=langere brandpuntsafstand te hebben).
Met een D300(s) heb je, door de door jou genoemde cropfactor, "1,5 keer zoveel tele". Dus om een gelijke (dan heb ik 't nu niet over de kwaliteit, daar is genoeg over te vinden op 't forum) afbeelding te krijgen met een D700 als dat je met een D300(s) + 300 mm zou krijgen heb je een 1,7 convertor, objectief met meer mm (=vaak veel duurder) nodig. Je kan natuurlijk ook nog een uitsnede van je afbeelding maken...
Andere kant op, bij landschapsfotografie word vaak gebruik gemaakt van een objectief met een korte brandpuntsafstand. Hier is de D700 dus in 't voordeel, aangezien de D300(s) nu 't resultaat heeft dat de beeldhoek 1,5 keer minder wordt. (Voorbeeldje).
Ik kan me dus 't volgende voorstellen:
- Focus op wildfotografie: D300(s)
- Focus op landschap: D700 + 't feit dat je dan gelijk, door de veel betere ISO-prestaties ook bij minder licht nog steeds portretten bij natuurlijk licht kan maken.
Staar je overigens niet helemaal blind op de hoge ISO van de D700 - afhankelijk van je doel - en d.m.v. correct belichten + eventuele softwarematige ruisreductie is ISO 1600 - 3200 ook nog best bruikbaar bij de D300(s).
Succes met je keuze.
Groet, Henk
P.s. Je woont helaas niet in de buurt, anders had je mijn D300s wel eens kunnen proberen. Ga gewoon eens naar een fotozaak anders. Eventueel naar de Saturn / Mediamarkt (weet niet of die bij jou in de buurt zitten), ondanks dat het niet de favoriete winkel van een ieder is hebben ze soms wel de mogelijkheid om in alle vrijheid diverse camera's eens uit te proberen.
is hier een beetje fout gegaan denk ik moest op een reactie zijn van iemand die zei dat de btw de oorzaak was dat het in nederland goedkoper is