JanR schreef:Dus blijft alleen de circa 170gr zwaardere body over als argument. En steviger zou het?
Dan is het puur een gewichtskwestie, ik geloof nu niet dat de body van de D300s zoveel superieurder is dan die van de D700.
Ik zag vandaag een testresultaat van de D700 in CHIP Foto-Video.
Mocht je daar waarde aan hechten hij blaast echt de D300s echt helemaal weg, qua beeld en mogelijkheden.
Ik neem aan dat je het over de D7000 hebt en niet over de D700. Het verschil zit erin dat de D300 een geheel magnesium kooi heeft en de lenzen dus ook aan die kooi vastzitten. De D7000 heeft een plastic frame waar een magnesium voor- en achterkant aangemaakt zijn. De lensmount zit aan een stuk plastic vast. Dit is vooral belangrijk als je vaak met lange en zware zooms rondloopt.
JanR schreef:
Ik zag vandaag een testresultaat van de D700 in CHIP Foto-Video.
Mocht je daar waarde aan hechten hij blaast echt de D300s echt helemaal weg, qua beeld en mogelijkheden.
...
En ja het schijnt zelfs de D3s te overstijgen.
Ik begrijp best dat je blij bent met je nieuwe camera maar dit is gewoon onzin. Je ziet iets meer detail met die 16MP als je alles goed doet, dus heel goede techniek gebruikt in combinatie met de beste lenzen. Zodra je lenzen gaat gebruiken die mensen meestal op dat soort camera's zetten, dus de goedkopere zooms, en met wat langere tijden uit de hand gaat schieten verdwijnt die winst weer als sneeuw voor de zon. Naar wat ik lees is met name bij tracking de AF van de D300 wel wat nauwkeuriger en sneller.
Al met al gaat het volgens mij in praktijk allemaal weinig uitmaken voor de meeste mensen. Dus de D300 'wegblazen' en de D3s overstijgen m'n hoela