D300s of D7000
D300s of D7000
Ik ben in het bezit van een fuji s5 (d200 variant). Ik fotografeer daar prettig mee. Heb een 3-tal lenzen. Ik ben me echter aan het orienteren op beter. Ik ga niet naar FX. Ik dacht een d300s aan te gaan schaffen. Nu is er net een D7000 uit. Die komt qua specificaties redelijk in de buurt van de d300s, is op punten zelfs beter. Qua prijs in dezelfde categorie. Vermoedelijk zal de prijs van de d300s zelfs wat gaan zakken met deze concurrent in de buurt. Ik had gehoopt dat nikon een d400 uit zou gaan brengen, maar dat zie ik nu niet direct meer gebeuren. Ik neig niet naar de d7000 over te stappen. Wie heeft er advies? ( ik heb http://www.dpreview.com/previews/nikond7000/" onclick="window.open(this.href);return false; gelezen, zie daar een aardig tabelletje met vergelijking van specs. Maar dat helpt me onvoldoende.) Alvast dank voor het meedenken.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D300s of D7000
Als je nog geduld hebt, dan zou ik de testen afwachten van de D7000. Thom Hogan is nu bezig met de D7000 te testen; de D7000 is niet D700 kwaliteit qua iso waarden (behoud van kleur, detail en weinig ruis), maar wel beter als de D90. De D300s is ongeveer gelijk aan de D90 qua iso waarden.
Mijn verwachting is dat de D7000 de D300s evenaart qua autofocus snelheid en nauwkeurigheid, maar dat is nog maar de vraag.
Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor de D7000 ipv een D300s.
Mijn verwachting is dat de D7000 de D300s evenaart qua autofocus snelheid en nauwkeurigheid, maar dat is nog maar de vraag.
Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor de D7000 ipv een D300s.
Moeilijke keuze nu Nikon met de D7000 de D300s onder druk heeft gezet. Heeft ook te maken met wat je voorkeur heeft. Wil je er ook een filmpje mee maken dan zou ik zeker voor de d7000 gaan omdat die full HD kan opnemen. De D300s blijft steken bij 720p. Mede daardoor hebben veel gebruikers die ook filmpjes in elkaar knutselen gekozen voor Canon toen er nog geen d7000 was.
Nu is het niet zo dat je met de D300s geen leuke dingen kunt maken en als je dit filmpje bekijkt dan is er genoeg mogelijk. Wel even in de gaten houden dat dit door profs is gemaakt.
Hecht je minder aan de deze extra mogelijkheid dan zou ik voor de D300s gaan. Deze camera heeft zich al bewezen en biedt alles wat een fotograaf die op dx werkt zich kan wensen. Werk zelf met twee d300dertjes tot volle tevredenheid.
Nu is het niet zo dat je met de D300s geen leuke dingen kunt maken en als je dit filmpje bekijkt dan is er genoeg mogelijk. Wel even in de gaten houden dat dit door profs is gemaakt.
Hecht je minder aan de deze extra mogelijkheid dan zou ik voor de D300s gaan. Deze camera heeft zich al bewezen en biedt alles wat een fotograaf die op dx werkt zich kan wensen. Werk zelf met twee d300dertjes tot volle tevredenheid.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ja ik had dat dilemma ook.
Er zijn nog steeds geen echte reviews van de D7000, de D300s heeft zich bewezen en is een geweldig stuk gereedschap.
Nu lijkt het er wel op dat het dynamische bereik en het ISO bereik van de D7000 de D300s overtreft.
Persoonlijk vind ik de komst van de D300s een slechte zet van Nikon. De D300 is meer dan goed.
Het wordt dus tijd voor een D400 of hoe dat ook moge gaan heten.
Verder komt de D7000 qua specs wel heel dicht in de buurt van de D300s en soms er net even overheen.
Moeilijke keuze, maar ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en ben toch blind voor de D7000 gegaan.
Nieuwste techniek etc.
FF heb ik nog steeds geen behoefte aan
En aanstaande vrijdag wordt de Camera door Nikon persoonlijk aan mij overhandigd.
Er zijn nog steeds geen echte reviews van de D7000, de D300s heeft zich bewezen en is een geweldig stuk gereedschap.
Nu lijkt het er wel op dat het dynamische bereik en het ISO bereik van de D7000 de D300s overtreft.
Persoonlijk vind ik de komst van de D300s een slechte zet van Nikon. De D300 is meer dan goed.
Het wordt dus tijd voor een D400 of hoe dat ook moge gaan heten.
Verder komt de D7000 qua specs wel heel dicht in de buurt van de D300s en soms er net even overheen.
Moeilijke keuze, maar ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en ben toch blind voor de D7000 gegaan.
Nieuwste techniek etc.
FF heb ik nog steeds geen behoefte aan
En aanstaande vrijdag wordt de Camera door Nikon persoonlijk aan mij overhandigd.
Heren, alvast dank voor jullie reactie. Ik heb nog even geduld en wacht de test van Thom af. Als de camera's elkaar weinig toegeven, opteer ik voor de d300s vanwege het geroemde af-meetsysteem. De kwaliteit van de video is afdoende voor mij.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
tja,
blijft lastig op voorhand. Echte tests met een productiemodel kunnen meer duidelijkheid bieden. De D300S heeft zich natuurlijk al uitgebreid bewezen.
Ken Rockwell heeft al een idee welke richting het op gaat:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000.htm
blijft lastig op voorhand. Echte tests met een productiemodel kunnen meer duidelijkheid bieden. De D300S heeft zich natuurlijk al uitgebreid bewezen.
groeten Robert
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ken is wel weer heel stellig. Quote:Erpeewee schreef:tja,
Typisch. "I expect". Hij weet dus nog helemaal niets. Wat niet wil zeggen dat hij ongelijk zal krijgen...As said above, I expect that the Nikon D7000 is superior to both the D90 and D300s, making the D7000 the new top amateur camera, right below the D700.
- Cees
- Forumlid
Patrick schreef:Ken is wel weer heel stellig. Quote:Erpeewee schreef:tja,
Typisch. "I expect". Hij weet dus nog helemaal niets. Wat niet wil zeggen dat hij ongelijk zal krijgen...As said above, I expect that the Nikon D7000 is superior to both the D90 and D300s, making the D7000 the new top amateur camera, right below the D700.
Hieruit blijkt dat Ome Ken het toestel ook nog niet in zijn vingers gehad heeft.....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Ken schrijft letterlijk:
I'll have to wait until I get a shipping production model to see what this really means.
Dat wijst in de richting van een papieren analyse en hineininterpretieren.
I'll have to wait until I get a shipping production model to see what this really means.
De D7000 zal ongetwijfeld weer een top product zijn van Nikon en zeker weer een stap vooruit ten opzichte van de D90. Ik denk dat de D7000 voor een korte periode op een aantal punten de D300s zal overtreffen, maar op het moment dat de opvolger van de D300s uitkomt, zal de D7000 een opvolger van de D90 blijken te zijn en zal de D400? opnieuw de koning in het DX gamma zijn. Althans dit is mijn idee. kortom; ik ben heel tevreden met mijn D90 en wacht rustig op de D400? 
Als ik nu zou moeten kiezen tussen de D7000 en de D300s, zou ik en denk ik, toch voor de D7000 gaan, hoewel een hele moeilijke keuze.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen de D7000 en de D300s, zou ik en denk ik, toch voor de D7000 gaan, hoewel een hele moeilijke keuze.

Laatst gewijzigd door Barts27 op ma nov 01 2010 2:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat Nikon nog een paar maanden wacht tot ze een ''D400'' zullen uitbrengen.
Hopelijk niet te lang, kan wellicht nog een paar maanden wachten mits er een D400 komt.

Ik heb "geruchten"gelezen dat de opvolger van de D300s in het voorjaar gepresenteerd zal worden. Het zou me zeker verbazen als er geen opvolger van de D300s het komende jaar wordt aangekondigd.
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Hoe lang zou het dan weer duren voordat ' ome Ken' daarover weer zijn (gelukkig eigen...) oordeel gaat vellen?
Rinus

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Op dit moment, althans wat mij betreft, wint de D7000 het van de D300s
Als je kunt wachten dan loont het wellicht voor de opvolger van de D300s.
Je zou zeggen dat die er gaat komen, maar je weet het nooit.
Maar vooralsnog ben je met een D7000 voorzien van een uitstekend stuk foto gereedschap.
Als je vanaf D90 of minder komt dan ga je echt een paar treden omhoog Qua handling, mogelijkheden en kwaliteit.
Heb nu 1 week de D7000 en ben er meer tevreden over als twee weken D300s. Hiervoor had ik een D90
Als je kunt wachten dan loont het wellicht voor de opvolger van de D300s.
Je zou zeggen dat die er gaat komen, maar je weet het nooit.
Maar vooralsnog ben je met een D7000 voorzien van een uitstekend stuk foto gereedschap.
Als je vanaf D90 of minder komt dan ga je echt een paar treden omhoog Qua handling, mogelijkheden en kwaliteit.
Heb nu 1 week de D7000 en ben er meer tevreden over als twee weken D300s. Hiervoor had ik een D90
-
- Forumlid
Ome Ken heeft de D7000 inmiddels wel grondig getest en is nog steeds enthousiast.Zico schreef:Ken schrijft letterlijk:
Maar ik wacht toch nog maar even