Welke camera ?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
tomthijs

Re: Welke camera ?

Bericht door tomthijs » vr jan 14 2011 10:45 pm

xscream schreef:Tsja, dat is wel een bijzondere behandeling van je klanten. Juist in deze tijd van internet-verkoop moeten de winkels het hebben van advies en op die manier hun klanten aan zich bieden.
Het voordeel van de D90 boven de D3100 is dat je wat verder door kan groeien in je fotografie, aangezien de D90 wat meer opties geeft. Dat is met name dat je sneller en makkelijker instellingen kan wijzigen, zonder dat je in het menu van de camera hoeft te duiken. Verder kan je met de D90 sneller foto's achter elkaar maken (4.5/sec vs 3/sec), AF is beter, de zoeker is wat prettiger en heeft het LCD volgens mij een hogere resolutie. Voordeel van de D3100 dat 'ie goedkoper is, lichter is en een basis-ISO van 100 heeft.

Zullen de vrachtwagens rijden, of fotografeer je ze in stilstand?
Ze zijn meestal in beweging :huh:

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr jan 14 2011 11:04 pm

tomthijs schreef: Ze zijn meestal in beweging :huh:
Maar aan de foto's te zien zijn het "zakelijke" foto's, weliswaar even snel geschoten, maar bedoeld om de samenstelling van deze vrachtwagencombinaties vast te leggen, voor het geval dat... Klopt dat? En ook dat ze (nog) niet echt snel rijden?

Dat alles zou dan betekenen dat mijn eerdere idee over een dubbele flitseropstelling niet gaat werken. Het zou ook betekenen dat je in het donker puur afhankelijk bent van de aanwezige verlichting, zodat je aangewezen bent op hoge ISO-waarden en de kwaliteit daarvan.

Onder die omstandigheden lijkt het mij dat je niet voor een D90 maar voor een D7000 (nog steeds met een 16-85 objectief) zou moeten kiezen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

tomthijs

Bericht door tomthijs » di feb 08 2011 8:01 pm

Beste Forumers

Ik wou namelijk de D7000 te kopen maar heb toch meer zin gekregen in de D700 met Nikon 24-70.
Zouden daar echt veel meer voordelen mee zijn ? Qwa prijs is hij wel een pakje duurder dus ga dan nog even moeten sparen,
Graag jullie advies even :)

Groeten Tom

xscream

Bericht door xscream » di feb 08 2011 8:32 pm

tomthijs schreef:Beste Forumers

Ik wou namelijk de D7000 te kopen maar heb toch meer zin gekregen in de D700 met Nikon 24-70.
Zouden daar echt veel meer voordelen mee zijn ? Qwa prijs is hij wel een pakje duurder dus ga dan nog even moeten sparen,
Graag jullie advies even :)

Groeten Tom
Ja, hier zijn veel voordelen mee, maar wellicht een beetje overdreven als je alleen de vrachtwagens fotografeert (with all do respect). Het is natuurlijk ook wel een wat zwaardere combi, en als je tele nodig hebt is de crop-factor van DX erg prettig.

pimmetje
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pimmetje » di feb 08 2011 8:50 pm

Mooie combinatie,"zware" D700 met zware vrachtwagens.
Doen! Ga je geen spijt van krijgen.

Pim

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”