fotobewerking op laptop

Discussies over fotobewerking en archivering
Macosx

Bericht door Macosx » do apr 05 2007 10:41 am

yoyo schreef:Het is heel simpel.
Heb je een budget van 500 euro dan koop je een perfekte CRT van 22''.
Wil je een plat ding dan ben je voor een monitor die alleen geschikt is voor beeldbewerking minimaal 1000 euro kwijt. Een extreme compromis monitor zeg maar. Voor een echt goede ben je 2000 tot 4000 euro kwijt.

Iemand die anders beweert heeft nog nooit een goede monitor gezien.

(Krijg ik nu een gele kaart...?)
:roll:
Wat dacht je van Barco beeldschermen 8)
Laatst gewijzigd door Macosx op do apr 05 2007 12:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rikterveen

Bericht door rikterveen » do apr 05 2007 12:09 pm

Ik ken het probleem, en ik heb eigenlijk weinig anders te melden dan de anderen hier.
zelf heb ik een oude Compaq Armada e500. foto's bewerken doe ik met 2 computers tegelijk en daarbij gebruik ik mijn 17" CRT die aangesloten is op de Laptop. werkt superfijn. als de foto's eenmaal klaar zijn gaat de monitor uit en zet ik alles in de mappen.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Barco

Bericht door George Fennes » do apr 05 2007 4:27 pm

Macosx schreef:

Code: Selecteer alles

Wat dacht je van Barco beeldschermen
Ja dit waren de beste beeldschermen, maar in Berkel -Enschot bij Gijs Moonen vertelde de demonstrator van beeldschermen, dan Barco niet meer is.
Helaas geen Barco o0f je moet een tweedehands exemplaar op de kop tikken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid

Laptop

Bericht door George Fennes » do apr 05 2007 4:32 pm

Olle schreef:

Nee er is geen reflectie en door dat cristal brite is het eigenlijk een heel goed scherm, je kunt links en rechts met een hele grote invalshoek het beeld nog heel duidelijk zien. 
Het probleen is als ik het scherm kantel, dus naar boven of onderen. 
De foto veranderd dan van zwaar overbelicht naar bijna zwart (beetje overdreven) 
Ik heb dat op mijn LCD scherm achter de gewone comp niet. 
Ik heb een HP van een aanzienlijk bedrag en deze heeft ook een Cristal brite scherm, en inderdaad recht ervoor, iets naar links of rechts, perfect beeld, maar de hoogte moet je exact afstellen, anders zie je geen d.........
Maar staat je scherm goed is het beeld beslist niet slecht te noemen.
Natuurlijk is een scherm van 4000 euro beter, maar het gemak wil ook wel wat.
En wil je een beter scherm, dan koop je er gewoon een los scherm bij en dat werkt perfect.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do apr 05 2007 4:38 pm

Sjors,
Ik vind een los scherm koppelen aan de laptop geen optie daar heb ik hem niet voor gekocht.
We hebben hier 6 comp,s in huis staan draaien , allemaal met goeie schermen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

George Fennes
Clublid
Clublid

los scherm

Bericht door George Fennes » do apr 05 2007 4:43 pm

Olle schreef:

George, 
Ik vind een los scherm koppelen aan de laptop geen optie daar heb ik hem niet voor gekocht. 
We hebben hier 6 comp,s in huis staan draaien , allemaal met goeie schermen.  
Daar heb je helemaal gelijk in Olie, maar als iemand een Laptop heeft gekocht en het scherm achteraf wat vindt tegenvallen, dan kan een los scherm een optie zijn.

Of voor onderweg een laptop en thuis het losse scherm erbij.

Groetjes Sjors :twisted:

rikterveen

Bericht door rikterveen » do apr 05 2007 4:50 pm

zo gebruik ik hem dus ook :)

Macosx

Re: Barco

Bericht door Macosx » do apr 05 2007 8:09 pm

George Fennes schreef:Macosx schreef:

Wat dacht je van Barco beeldschermen
Ja dit waren de beste beeldschermen, maar in Berkel -Enschot bij Gijs Moonen vertelde de demonstrator van beeldschermen, dan Barco niet meer is.
Helaas geen Barco o0f je moet een tweedehands exemplaar op de kop tikken.

Barco bestaat nog hoor 8)
http://www.barco.be

De software afdeling is overgenomen door Esko graphics

De beeldschermen zijn nog steeds te koop zie o.a.
http://www.wvscolor.nl/index.php?page=54

8)

Roberto

Bericht door Roberto » ma apr 09 2007 6:09 pm

de discussie verschuift van het brightview probleem met laptop naar wat nu een goed beeldscherm is!
brightview met bepaalde laptops geeft idd de trouble die olle aankaart! nu ligt het ook aan de laptop en merk zelf. ik heb zelf een toshiba tecra m7 en ik heb het probleem niet... kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

De oorzaak van de problemen zit hem in de technische opbouw van het scherm zelf! Het enige laptopscherm is de andere niet: ik ga u niet vervelen met termen van transmissiviteit en transflectiviteit en zo. Voordat de laptop gekocht ging worden, had je daar gewoon over geinformeerd moeten worden / zelf naar vragen over het bedoeld gebruik en zo...

Verder zweer ik voor een "externe monitor" bij het merk iiyama, welke goedkoper is dan banco en beter dan eizo, zowel op CRT als op LCD-gebied! De computerprofs /betere -amateurs onder u weet waar ik het over heb...

groeten,

Robbert

Roberto

Bericht door Roberto » ma apr 09 2007 6:21 pm

RECT: ik zeg banco, maar het is natuurlijk barco en enige moet ene zijn... voordat er gevallen gaat worden en dat doet zeer... :oops:

hanninkj
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door hanninkj » ma apr 09 2007 6:42 pm

Ik heb ook een iiyama scherm en deze heeft een briljante kleur.

GdP

Bericht door GdP » ma apr 09 2007 6:50 pm

hanninkj schreef:Ik heb ook een iiyama scherm en deze heeft een briljante kleur.
CRT of LCD?

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » ma apr 09 2007 6:57 pm

Ik heb een MacBook Pro van Apple waarop ik foto's bewerk. Dit gaat niet beter of slechter dan met mijn 3 á 4 jaar oude externe LCD scherm van Benq op mijn Mac Mini. Komende dinsdag verwacht ik mijn Spider2 beeldscherm calibrator. Dan zal het nog wel iets beter worden en kan ik beide schermen op elkaar afstemmen.
Het is niks in vergelijk met een beeldscherm van flink wat centen maar het kan prima.

Roberto

Bericht door Roberto » ma apr 09 2007 6:59 pm

Hey gerrit en anderen,

Ik ben in het bezit van zowel CRT (vision master pro) als LCD ** (2x prolite E431s in dual view modus) Beide schermen doen niet voor elkaar onder. Daarnaast heb ik nog een prolite e1900s gekocht, maar nog niet aangesloten...

Naast nikon, ben ik qua scherm ook merkvast... solid ground, hahaha...

Greetzzz,

Robbert

** :TFT eigenlijk, want het is een actieve LCD! Perfect in te stellen en de ondersteuning van iiyama op CD-Rom = met kleurprofielen = is perfect in o.a. photoshop... Truecolour like IT should be!!! En niet duur...

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma apr 09 2007 7:00 pm

onno schreef:Komende dinsdag verwacht ik mijn Spider2 beeldscherm calibrator. Dan zal het nog wel iets beter worden en kan ik beide schermen op elkaar afstemmen.
Die heb ik ook aangeschaft, dat helpt werkelijk heel veel. succes ermee :lol:
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”