D700 op NSP

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Tobias

Re: D700 op NSP

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 3:02 pm

iBub schreef: De 14-24 was "opeens" €2098,- Beetje jammer..

Gerard
Hier is even wachten zinvol :roll:

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » vr feb 25 2011 3:07 pm

flippie17 schreef:Wat mij opvalt is dat als er een opvolger aankomt of aan zit te komen, het lijkt of het huidige model ineens niet meer voldoet. Dat is toch best vreemd.
Moraal : Ik ga met Cees mee, en als je geld genoeg hebt wachten, want voor de opvolger betaal je de eerste paar maanden de hoofdprijs. En anders gewoon
een D700 camera gaan halen en genieten maar.
Geloof toch dat je dit moet nuanceren. Als er een opvolger komt mag je inderdaad aannemen dat deze beter is en betere prestaties levert.
Dat maakt de oude camera niet slechter, maar deze daalt wel een treetje op de absolute ladder.

Was de D700 stel op 100 punten gewaardeerd en er komt een D800 die alles net even beter doet en de schaal wordt niet aangepast dan krijgt de D700 nog maar 85 punten of zo.
Is de D700 dan ineens 15 punten slechter. Ja en nee. Ja tov de D800 en nee de camera doet nog precies hetzelfde. Maar je moet ergens die lat willen leggen.
En als de D700 voor jou de camera is, dan moet je die kopen,maar je zult altijd wel ergens van iemand te horen krijgen ik heb de betere camera want ik heb de D???.
En ja als dat inderdaad bewezen is, dan is dat ook zo. Daar is technisch geen speld tussen te krijgen.

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 3:13 pm

Mee eens. Toen de d300s uitkwam ben ik tot op heden mijn d300 trouw gebleven. Er zaten voor mij niet direct verbeteringen waarmee ik voordeel kon doen.

Als de opvolger van de d700 niet dat brengt wat ik nodig heb dan blijf ik ook de d700 trouw. Voor alleen een opwaardering in pixels geef ik geen euro meer uit.

Met de d300 en d700 kan ik nog jaren vooruit wat betreft de soort fotografie die ik doorgaans bedrijf.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr feb 25 2011 3:17 pm

Let even op!

De actie bij Saturn loopt tot vanavond 22.00 uur!
http://www.saturn.nl/
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 3:21 pm

Cees Laarman schreef:Let even op!

De actie bij Saturn loopt tot vanavond 22.00 uur!
http://www.saturn.nl/
Oh dat is mooi. Dan kan je morgen de d7000 alsnog voor € 1024 kopen. Ze hanteren de laagste prijs garantie in hun verkoop voorwaarden. :huh:

Geen zin om het addertje onder het gras te zoeken maar als ze nergens hebben staan dat ze artikelen uitsluiten van de huidige actie dan zullen ze moeten leveren.

Edit; Nog even hun voorwaarden gelezen en bij het lijstje van uitgesloten zijn;.... staat geen nikon.

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 4:12 pm

Kon het niet laten en opnieuw gebeld met Saturn Utrecht en gewezen op hun verkoop voorwaarden en dat in hun actie nikon niet is uitgesloten van..

Na wat druk ging de verkoper overstag met als enige verweer dat als ik een fotozaak in een straal van 15km kon aanwijzen dan gingen ze met die prijs mee en daarover de korting.

Formule is zoek een fotozaak in een straal van. Verwijs naar de voorwaarde van de laagste prijs en de artikelen die niet uitgesloten zijn van de actie.

Het heeft er toch de schijn van dat ze een beetje aan kopers bedrog doen.

Ben er wel klaar mee met dit soort praktijken maar als je de punten dus op de i zet willen ze wel leveren. Ga toch liever naar een leverancier die minder zweverig is

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 4:57 pm

Is een lang verhaal maar ben net gebeld door Saturn Rotterdam. Was mijn eerste telefoontje.

Voor de liefhebbers die 15% willen.

De verantwoordelijke voor de afdeling (Lars) gaat mee in de prijzen die Foka en KE hanteert. D7000 €1029 minus de actie korting. Een heel ander verhaal dan UTREG.

Volgens zijn zeggen loopt de actie nog het hele weekend door. Morgen is hij er niet maar dan vragen naar Barry. Als je van plan bent om... dan kun je het beste vandaag nog bellen en morgen betalen.

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » vr feb 25 2011 4:57 pm

verkopen ze ook D3S of D3x?
15% is toch een leuke korting....dream...dream
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 25 2011 5:04 pm

Reest schreef:verkopen ze ook D3S of D3x?
15% is toch een leuke korting....dream...dream
Gewoon bellen. DIt hebben ze niet (vermoed ik) op voorraad maar bestellen het. Deze route heb ik bij MM met mijn d7OO gevolgd tijdens de btw vrije dagen een jaar terug. Komt ongeveer op hetzelfde neer. 16%.

NAS, NAS, NAS :lol: :lol: :lol:

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » vr feb 25 2011 5:18 pm

Tobias
Net gechecked.....de opbrengst van mijn stoppen-met-roken-actie is nog niet voldoende... Helaas :cry:
Ik goochel wel verder met D200 & D300 ....waren tenslotte toch ook ooit (en voor mij nog steeds) top-camera's
Van 1 verslaving ben ik zo goed als af (van nelle)..... NAS is iets moeilijker :roll:
Grtz en fijn foto-weekend
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

iBub

Bericht door iBub » vr feb 25 2011 7:12 pm

Tobias schreef:
iBub schreef: De 14-24 was "opeens" €2098,- Beetje jammer..

Gerard
Hier is even wachten zinvol :roll:
2 weken terug was hij 1598 euro.

jaro
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jaro » vr mar 04 2011 7:32 pm

Ik ben vandaag weer bij Calumet in Amsterdam geweest om hun mening te horen over het nu kopen van een D700 of toch nog wachten op een eventuele spoedige opvolger. Zij verkopen nog steeds redelijk veel D700 camera's. Na een uitvoerige gedachtewisseling denk ik er over om toch voor een D700 te gaan. Ik moet dan wel nieuwe lenzen aanschaffen. We hebben gesproken over de 24-70 en 70-200, maar ook over de 24-120 f/4. De laatst genoemde is de derde generatie en zou echt een goede lens zijn. Veel beter dan de twee voorgaande modellen. Ze hadden de lens niet in voorraad, maar deze is besteld. Dit is vrijblijvend, zodat ik er eerst wat mee kan spelen.

De aanschafkosten spelen natuurlijk een belangrijke rol. Ik ben geen pro. Voor mij is fotograferen een uit de hand gelopen hobby en mag natuurlijk geld kosten. Echter, de laatste paar maanden heb ik wat betaalde opdrachten gekregen. Als zelfstandige heb je voordelen v.w.b. investeringen. Die heb ik nu niet. Ik ben tevreden over mijn huidige D300, maar voel de drang naar een hoger platform.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
Jan Ronday

D4s, D700, D300, Nikkor 70-200 f/4G, Nikkor 24-120 f/4G, Nikkor 85 f/1.8G, Nikkor 50 f/1.8G, Nikkor 35 f/1.8G, plus een aantal dx lenzen, Fujifilm X100s

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » vr mar 04 2011 7:50 pm

De vraag is of je echt een hele stap hoger gaat tov de D300.
Begrijp me goed de D700 is een fantastische camera, maar ja als je gelijk ook tegen een fikse investering qua lenzen aanloopt, kun je er wellicht voor kiezen om in eerste instantie alleen voor de lenzen te gaan.
Even afhankelijk wat je allemaal wilt cq moet fotograferen.
Als je de investering weer terugverdient dan is de keus denk ik niet zo moeilijk. Dan zou ik ook voor een D700 gaan in jouw geval. Of toch eerst de lenzen
En ik geloof ook niet dat een fotovakhandel het advies zal geven om op een opvolger te wachten, het blijft tenslotte een commercieel bedrijf. En een verkochte D700 + lenzen is weer een mooie voor in de boeken.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za mar 05 2011 12:14 am

Waarom zou je je haasten met de beslissing. Je hebt een prima bruikbare D300.

Wat denk trouwens zoveel beter te krijgen bij de overstap? Hogere ISO waarden kwaliteit?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mar 05 2011 9:34 am

Reest schreef:Tobias
Net gechecked.....de opbrengst van mijn stoppen-met-roken-actie is nog niet voldoende... Helaas :cry:
Ik goochel wel verder met D200 & D300 ....waren tenslotte toch ook ooit (en voor mij nog steeds) top-camera's
Van 1 verslaving ben ik zo goed als af (van nelle)..... NAS is iets moeilijker :roll:
Grtz en fijn foto-weekend
Rinus

Die D200 is ook voor mij een perfecte camera , hij heeft namelijk geen video zoals andere modellen wel hebben (time lapse noem ik geen video eerder still motion)
heb zelf ook naar een D300 /d300s gekeken maar waren mij te duur , Mijn D200 heb ik via gevraagd en aangeboden weten te verkrijgen en IK ben er MEER dan te vreden mee
Op deze manier hou ik de hobby leuk en betaalbaar .

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”