flippie17 schreef:Wat mij opvalt is dat als er een opvolger aankomt of aan zit te komen, het lijkt of het huidige model ineens niet meer voldoet. Dat is toch best vreemd.
Moraal : Ik ga met Cees mee, en als je geld genoeg hebt wachten, want voor de opvolger betaal je de eerste paar maanden de hoofdprijs. En anders gewoon
een D700 camera gaan halen en genieten maar.
Geloof toch dat je dit moet nuanceren. Als er een opvolger komt mag je inderdaad aannemen dat deze beter is en betere prestaties levert.
Dat maakt de oude camera niet slechter, maar deze daalt wel een treetje op de absolute ladder.
Was de D700 stel op 100 punten gewaardeerd en er komt een D800 die alles net even beter doet en de schaal wordt niet aangepast dan krijgt de D700 nog maar 85 punten of zo.
Is de D700 dan ineens 15 punten slechter. Ja en nee. Ja tov de D800 en nee de camera doet nog precies hetzelfde. Maar je moet ergens die lat willen leggen.
En als de D700 voor jou de camera is, dan moet je die kopen,maar je zult altijd wel ergens van iemand te horen krijgen ik heb de betere camera want ik heb de D???.
En ja als dat inderdaad bewezen is, dan is dat ook zo. Daar is technisch geen speld tussen te krijgen.