D700 op NSP
- jaro
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
D700 op NSP
Vandaag zag ik een D700 op Nikon Service Point voor net geen € 1200,00 met 6 maanden garantie. Ze wilden mij niet zeggen wat de reparatie was. Ik heb geaarzeld met mijn beslissing om hem te kopen. Even later was hij weg. Dat is een teken dat de D700 nog steeds gewild is, maar ik wilde eigenlijk ook afwachten of hij een tijdje te koop bleef staan. Dat zou erop kunnen duiden dat er misschien snel een opvolger komt. Ik fotografeer nu met de D300 en overweeg naar FX te gaan. De keuze is natuurlijk aan mij, maar ik vind het moeilijk te beslissen wanneer. Nu een D700 of wachten op zijn opvolger.
Jan Ronday
D4s, D700, D300, Nikkor 70-200 f/4G, Nikkor 24-120 f/4G, Nikkor 85 f/1.8G, Nikkor 50 f/1.8G, Nikkor 35 f/1.8G, plus een aantal dx lenzen, Fujifilm X100s
D4s, D700, D300, Nikkor 70-200 f/4G, Nikkor 24-120 f/4G, Nikkor 85 f/1.8G, Nikkor 50 f/1.8G, Nikkor 35 f/1.8G, plus een aantal dx lenzen, Fujifilm X100s
- Cees
- Forumlid
Re: D700 op NSP
Er is op het forum weleens gezegd dat je altijd kunt wachten op de opvolger, maar dan kun je wachten tot je een ons weegt, want elk toestel krijgt een opvolger......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat mij opvalt is dat als er een opvolger aankomt of aan zit te komen, het lijkt of het huidige model ineens niet meer voldoet. Dat is toch best vreemd.
Moraal : Ik ga met Cees mee, en als je geld genoeg hebt wachten, want voor de opvolger betaal je de eerste paar maanden de hoofdprijs. En anders gewoon
een D700 camera gaan halen en genieten maar.
Moraal : Ik ga met Cees mee, en als je geld genoeg hebt wachten, want voor de opvolger betaal je de eerste paar maanden de hoofdprijs. En anders gewoon
een D700 camera gaan halen en genieten maar.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Hmmmm en genieten dat doe ik zeker!
Sinds gister in bezit van Nikon D700 met PDK1.
Groeten,
Bram
Sinds gister in bezit van Nikon D700 met PDK1.
Groeten,
Bram
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Zeker heeft Cees in bepaalde mate een punt, maar er is ook nog iets van gezond verstand, om niet een "ouder" model camera te nemen als binnen no time de opvolger verschijnt, ondanks dat die meer kost.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Precies zoals Cees zegt. Als je denkt dat de D700 jouw camera is, gewoon kopen.
Nu is hij betaalbaar en waneer de opvolger komt en wat hij gaat kosten is koffiedik kijken.
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat er hier op het forum mensen zijn die de aanschaf van een D700 afraden vanwege achterhaald en de komst van een nieuwe, terwijl ze eveneens vrolijk een D90 adviseren.
Als je een D700 wilt, gewoon kopen, daar kan je nog jaren mee vooruit. :mrgreen:
Nu is hij betaalbaar en waneer de opvolger komt en wat hij gaat kosten is koffiedik kijken.
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat er hier op het forum mensen zijn die de aanschaf van een D700 afraden vanwege achterhaald en de komst van een nieuwe, terwijl ze eveneens vrolijk een D90 adviseren.

Als je een D700 wilt, gewoon kopen, daar kan je nog jaren mee vooruit. :mrgreen:
- jaro
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik mij wel eens afvraag bij de apparatuur die op NSP te koop worden aangeboden is, waarom de eigenaar het niet zinvol acht om de kosten van de reparatie te betalen. In dit geval voor de D700. Is de camera te oud, of verwacht hij meer problemen in de toekomst? NSP geeft geen achtergrondinformatie en zegt alleen dat de camera goed functioneert. Hebben jullie ervaring met het kopen van camera's en lenzen bij Nikon Service Point? Zouden jullie bij NSP een D700 voor € 1200,00 kopen, of voor € 500,00 meer een nieuwe kopen met 000 clicks?
Jan Ronday
-
- Forumlid
Inderdaad. Maart, April?Léon Obers schreef:Zeker heeft Cees in bepaalde mate een punt, maar er is ook nog iets van gezond verstand, om niet een "ouder" model camera te nemen als binnen no time de opvolger verschijnt, ondanks dat die meer kost.
De opvolger zou zomaar een 16-18 mp sensor kunnen hebben met een ISO/ruis prestatie beter dan dat van de D3s.... Altijd leuk.
http://nikonrumors.com/2011/01/20/what- ... -2011.aspx
Maar dan moet je wel het volle pond willen betalen. € 1500? Wie zal het zeggen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Zelf ook pas de knoop doorgehakt en een d700 gekocht. Mijn "eis" was FF en goede ruisprestaties. Dit zat in een D3 (voor mij te duur, dwz ik had er geen 2800 voor over) en in de D700.
Aan de 12 M pixels heb ik voldoende en ben nog steeds onder de indruk van de hoge ISO icm ruis.
Dus voor mij is 16 of 24 M pixels of nog betere ruispresaties overkill.
Ook de prijs bij de MM, iets meer dan 1400, nieuw, 0 clicks en 2 jaar garantie was doorslaggevend.
Echt veel zal de D700 niet zakken, al komt er een opvolger (als de D700 nog te koop blijft)
Nu alleen nog een SB900... Of zal ik wachten op zijn opvolger ???
Aan de 12 M pixels heb ik voldoende en ben nog steeds onder de indruk van de hoge ISO icm ruis.
Dus voor mij is 16 of 24 M pixels of nog betere ruispresaties overkill.
Ook de prijs bij de MM, iets meer dan 1400, nieuw, 0 clicks en 2 jaar garantie was doorslaggevend.
Echt veel zal de D700 niet zakken, al komt er een opvolger (als de D700 nog te koop blijft)
Nu alleen nog een SB900... Of zal ik wachten op zijn opvolger ???
-
- Forumlid
1500?? Reken eerder maar op 2500 bij introductie.Marten schreef:Inderdaad. Maart, April?Léon Obers schreef:Zeker heeft Cees in bepaalde mate een punt, maar er is ook nog iets van gezond verstand, om niet een "ouder" model camera te nemen als binnen no time de opvolger verschijnt, ondanks dat die meer kost.
De opvolger zou zomaar een 16-18 mp sensor kunnen hebben met een ISO/ruis prestatie beter dan dat van de D3s.... Altijd leuk.
http://nikonrumors.com/2011/01/20/what- ... -2011.aspx
Maar dan moet je wel het volle pond willen betalen. € 1500? Wie zal het zeggen.
En met alle gezonde verstand van de wereld kan je dan niet rechtvaardigen om niet nu een D700 te kopen.

Bij MM € 1400. Dat was zeker tijdens de btw vrije dagen?
Volg de prijzen wekelijks maar op dit moment zit de d700 gemiddeld nog boven de € 1700 nieuw bij de reguliere handel.
Wachten heeft vaak geen zin. Hooguit een paar maanden (als je het kunt opbrengen
) vanwege een prijsdaling, wat niet altijd vanzelfsprekend is.
Zelf wacht ik met smart op een opvolger van? met betere video specs.. Voor mijn gevoel ben ik meer dan een ons afgevallen
Volg de prijzen wekelijks maar op dit moment zit de d700 gemiddeld nog boven de € 1700 nieuw bij de reguliere handel.
Wachten heeft vaak geen zin. Hooguit een paar maanden (als je het kunt opbrengen

Zelf wacht ik met smart op een opvolger van? met betere video specs.. Voor mijn gevoel ben ik meer dan een ons afgevallen

-
- Forumlid
Klopt, moest besteld worden, was niet op voorraad. Had hem op 12e februari opgehaald.
Nu heeft de saturn (zusterbedrijf ?) een actie dat je elke 100 euro 15 euro kassakorting krijgt.
Komt de D700 op +- 1475 uit.
(En de sb900 op 285, hmm denk dat ik hem morgen toch maar ga halen. Ps heb overigens geen aandelen in de MM of saturn)
Nu heeft de saturn (zusterbedrijf ?) een actie dat je elke 100 euro 15 euro kassakorting krijgt.
(En de sb900 op 285, hmm denk dat ik hem morgen toch maar ga halen. Ps heb overigens geen aandelen in de MM of saturn)
Met het idee het voordeel van €15 per €100 te besteden werd ik wat ongeduldig. Toch maar voorlopig een d7000 want als medio maart een opvolger wordt aangekondigd zal het een paar maanden duren voordat er wordt uitgeleverd. Kan ik alvast wat stoeien met video en daarna een ander plezieren met een d7000 tegen billijke prijs.F5 schreef: Ps heb overigens geen aandelen in de MM of saturn)
Saturn Rotterdam wist het niet wat ze moesten rekenen voor de d7000. Daarna Saturn Utrecht gebeld. Ja d7000 was op voorraad. Prijs €1025. Oke, dan gaat daar nog de aktie korting vanaf a €150. Nee, dat is inclusief korting meneer. Oh, maar bij KE, Cameratools, Fotokonijnenberg staan ze ook voor die prijs.
Tja met internetboeren kunnen wij niet concurreren. Maarre dit zijn toch echt gerenommeerde..... Datte kan wel so zijn maar daar kunne we niet aan meedoen.
Vreemd dat ze bij het zusje wel tijdens de btw vrije dagen korting geven op de concurrerende prijzen.
Saturn, Dat is niet mijn winkel!

De 14-24 was "opeens" €2098,- Beetje jammer...F5 schreef:Klopt, moest besteld worden, was niet op voorraad. Had hem op 12e februari opgehaald.
Gerard
- Frank B
- Forumlid
1475,- in Amsterdam?
Net Saturn Groningen hiermee geconfronteerd. In Groningen kan ik de body krijgen voor 1664 (dus met de korting).
Toen ik begon over zusterbedrijf midden NL dat daar dezelfde body weggaat voor 1475,- kon zelfs de verkoopleider dit niet geloven.
Werd 10 minuten later teruggebeld met de mededeling dat zij echt niet met deze prijs mee konden gaan.
Bijna 200 euro verschil tussen Saturns op 200 km afstand.
Niet te geloven.
Net Saturn Groningen hiermee geconfronteerd. In Groningen kan ik de body krijgen voor 1664 (dus met de korting).
Toen ik begon over zusterbedrijf midden NL dat daar dezelfde body weggaat voor 1475,- kon zelfs de verkoopleider dit niet geloven.
Werd 10 minuten later teruggebeld met de mededeling dat zij echt niet met deze prijs mee konden gaan.
Bijna 200 euro verschil tussen Saturns op 200 km afstand.