Nikon D90 met analoog Tokina 60-300

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nikon 90 met analoog Tokina 60-300

Bericht door Patrick » do mar 31 2011 5:28 pm

Lodewijk68 schreef:Ik ben nu bezig met de aanschaf van een lensbaby fisheye kost €126,=
Voor af en toe is dit een mooie en goedkope oplossing, anders betaal je ruim €750,= voor eentje van Nikon.
Wat is jullie ervaring?

Een verloop bajonet voor macro fotografie, wie heeft hier ervaring mee?
Lijkt me een goede vraag voor een ander draadje. Dat past niet in dit draadje.

Ben het overigens niet eens met het advies van de winkel. Ik ben er wel van overtuigd dat bijvoorbeeld de Nikon 70-300 VR (veel) beter is dan deze Tokina, en die kost minder dan 400 Euro.

Je haalt trouwens de termen duur en veel geld door elkaar. Dat zijn twee verschillende zaken! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Lodewijk68

Nikon D90 terug gestuurd naar Nikon

Bericht door Lodewijk68 » wo apr 27 2011 7:29 pm

Gisteren kreeg ik telefoon van de fotozaak.
Ze heeft contact gehad met haar leverancier en de probleem cq klacht neer gelegd.

Om het nog kort uit te leggen wat het probleem is, is dat mijn tele objectief niet naar behoren werkt op de body.
De ene keer wel en de andere keer niet, totdat iemand hier op het forum met de geniale oplossing kwam :!:

Probeer het eens op een andere Nikon D90 body, uitgeprobeerd ook met een Fuji body.....
En wat denk je?
Het doet het gewoon geen problemen, de ene na de andere scherpe foto werd gemaakt met het tele objectief.

Conclusie: ik heb dus mijn body terug gegeven aan de fotozaak, deze wordt terug gestuurd naar Nikon.
Ik hoop binnen 3 slopende weken wachten een nieuwe Nikon D90 te ontvangen :mryellow:
Dan hoop ik......

Dat dan heerlijke foto's kan gaan maken op mijn a.s. vacantie in hopelijk een mooi Bretagne :oohh:

V60

Re: Nikon D90 met analoog Tokina 60-300

Bericht door V60 » do apr 28 2011 10:39 am

Even de mening van een amateur.

September vorig jaar een D90 gekocht. Ik heb nog een oude Sigma 70-300 APO.. en een Nikon 44-80 (of iets dergelijks) die ik gebruikte bij mijn F50 en waar ik ook tevreden over was. Beide lenzen en de F50 opzijgelegd. Je krijgt er niets meer voor.

Samen met de D90 een 18-105 VR als kitlens en enkele maanden later de 70-300 VR gekocht. Zo een Nikor 70-300 VR kost minder dan 400 euro en is perfect compatibel met een moderne camera. Niet fijn om je oude spullen waar je destijds geld voor hebt uitgegeven opzij te leggen maar de mogelijkheden van een nieuw aangeschaft toestel niet volledig benutten omdat je lenzen van enkele generaties terug zijn vond ik ook niet prettig.
Met de jaren worden de ogen minder :oops: en dan is AF welgekomen, evenals VR

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » do apr 28 2011 11:12 am

Ik wil niet in herhaling vallen, maar Nikon D90 daar passen èn werken de objectieven op.
Probleem is dus tele objectief doet wel en dan weer niet......
Op andere body doet hij het probleemloos.....
Dus verwacht ik gewoon voor zo'n dure camera dat dit wordt opgelost!
Garantie werk dus!

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » wo mei 18 2011 10:35 am

Hier is weer ff een kleine update.
De camera was afgelopen vrijdag 13 mei weer terug.....
Ik helemaal blij naar de fotozaak....
In de veronderstelling en volgens afspraak zou er een nieuwe body komen, nou nee!
Ze hadden zo genaamd een update aan de body gedaan, het resultaat!
De body reageerd nu helemaal niet meer, ook niet op het orginele objectief :!:

De winkelier is behoorlijk kwaad op Nikon.
Alles is nu opgestuurd, ik ben er helemaal klaar mee :(

Je koopt een camera van ruim €900,= terwiijl Nikon aangeeft dat alle lenzen werken op deze body.
Ik persoonlijk vind het schandalig, ik heb er maar 1 week gebruik van gemaakt van deze camera.
Als Nikon het niet oplost, dan is het voormij einde oefening Nikon Camera D90 :cry:
Dan wil ik mijn geld terug en ga ik weer ouderwets analoog fotograferen.......

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo mei 18 2011 1:09 pm

Ik vind dit een 100% horrorverhaal. Wat een ellende.
En eigenlijk ben ik helemaal met je eens dat ook een Tokina AF-objectief, zeker na een "update" door Nikon, zou moeten werken op een moderne D90, desnoods met geringe beperkingen (ik ga er van uit dat het geen AF-D objectief is). Echt, Tokina is niet de minste merk. Als het vroeger werkte op een analoge AF-body hoor je dezelfde mogelijkheden op een moderne digitale body te houden.
Het begrip "update" wil mijns inziens zeggen dat Nikon wist wat er aan schortte. Zo niet hadden ze dat moeten melden. In het uiterste geval hadden ze kunnen vragen ook het betreffende Tokina-objectief mee te sturen.
Ik hoop dat het alsnog, en snel, in orde komt.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 18 2011 1:34 pm

900 euro voor een losse body?? Dat is wel extreem duur, voor iets meer had je de body compleet met 18-105 én 70-300 VR kunnen kopen. :shock:

Kun je niet gewoon je geld terugvragen?
Spul waarmee je foto's maakt...

F5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door F5 » wo mei 18 2011 2:11 pm

@ReneG:
Dat dacht ik ook toen ik zijn prijs hoorde, de D90 doet nu 599 (als hij voorradig is)

JanR
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » wo mei 18 2011 2:18 pm

Misschien een kitversie voor die prijs, en anders is de prijs belachelijk hoog.

Maar heeft de fotozaak deze camera opgestuurd naar Nikon Repair Centrum, de ervaring leert dat ze daar behoorlijk snel reageren.
Niet dat ik nu weer tevreden ben over ben, maar das een ander verhaal, de reactie was op zich snel en correct.
Ik zou toch eens informeren of jouw serienummer daadwerkelijk daar geweest is.

Heb je het garantiecertificaat erbij moeten doen?
Heb je een schrijven van Nikon Nederland met een eventueel geconstateerd probleem en de geboden oplossing?

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 18 2011 2:36 pm

JanR schreef:Heb je een schrijven van Nikon Nederland met een eventueel geconstateerd probleem en de geboden oplossing?
Dat zou ik inderdaad ook even checken.
Spul waarmee je foto's maakt...

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » wo mei 18 2011 6:27 pm

Dat zullen ze nu alles retour is toch wel op lossen ,vraag me af wat voor update dat geweest is
gr bert
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » wo mei 18 2011 8:26 pm

Als je het gehele topic lees dan heb ik een complete D90 set gekocht, zonder het Tokina objectief en de standaard Nikkor objectief van mijn oude analoge F50 objectief.
Alles is volgens de standaard procedure opgestuurd, Tokina objectief eerst naar Tokina. Ander lid hier op het forumkwammet het idee probeer een andere D90 body! Gedaan ook zelfs met een Fuji body! Alles werkt zoals het moet werken :!:

Dus is de conclusie dat het gewoon aan mijn D90 body lig, dus opsturen en bellen door mijn fotozaak.
Alles gedaan zoals het moet.....
Garantie bewijs, codes noem maarop.........

Is dat nu service van Nikon?
Nee, dus.....

Dus.........
Wordt weer vervolgd......

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » ma jun 06 2011 10:07 am

Ondertussen zijn we de maand mei ook weer uit, en nog steeds heb ik niets gehoord van Nikon.
Ik vind het een bron van ergenis, hoe men hier mee om gaat.
Ik heb de eis neer gelegd, einde van de week terug gerepareerd en al of al mijn geld terug.
Hier is Nikon nog steeds schuldig in, en geven nu geen enkel commetaar.
Geld weg!
Camera weg!
Al mijn objectieven weg!

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma jun 06 2011 10:51 am

Zijn je contacten met Beverwijk schriftelijk geweest of heb je ook gebeld?

Mijn ervaring is dat bellen de procedure een stuk verduidelijkt. Bij de reparatie/onderzoek naar klachten van mijn camera had ik bijna dagelijks contact met ze. Ze hielden mij goed op de hoogte en ik kon inspringen op constateringen.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » ma jun 06 2011 10:55 am

Alles is opgestuurd naar het hoofdkantoor van Nikon Nederland en niet naar het reparatie centrum, daar hebben ze een zogenaamde update uitgevoerd, waardoor het de body het dus helemaal niet meer werkte!
Vandaar nu mijn ergenis!
Alles is naar een speciale afdeling gestuurd op het hoofdkantoor van Nikon zelf!
Daar ligt nu mijn zeer duidelijke eis!

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”