Manuele strobist flitser
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Manuele strobist flitser
De SB-26 heeft als enige van de 24-26-28 serie een optische slave stand.
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Maar dat is geen specifiek Yongnuo probleem; dat heeft de SB900 ook.YN560 heeft ook er last van overheating
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Sorry, was me er niet van bewust dat de SB900 al aan de orde was gekomen. 

Ik dank iedereen voor de info. Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar neig toch sowieso naar een nieuwe flitser. Zag dat de Lumipro LP160 ook goed schijnt te zijn.
Wel weer een stuk duurder. Maar ik ga binnenkort beslissen. Nu weet ik het nog niet helemaal...
Groetjes,
Marleen
Wel weer een stuk duurder. Maar ik ga binnenkort beslissen. Nu weet ik het nog niet helemaal...
Groetjes,
Marleen
Ik heb deze discussie over flitsers voor strobistfotografie even zitten lezen. Zelf geef ik workshops strobistfotografie (http://www.ps-photo.nl/pages/ws_strobist_mp.html) en maak tijdens de workshop gebruik van zowel Nikons SB600's, de Nissin i866 en de Yongnuo YN-460 II. Ook tijdens mijn werkzaamheden als beroepsfotograaf gebruik ik deze flitsers regelmatig.
In mijn opinie is de YN-460II een echt werkpaard. Ik heb nooit weigeringen, nooit last van oververhitting (wat bij de Nissin overigens na 4x flitsen al voorkomt) en de flitser kost 2x niks.
Dus mijn advies: Wil je goede flitsers voor weinig geld voor gebruik bij strobistfotografie koop de YN-460II van Yongnuo. Beter dan tweedehands spul en je hebt er drie voor de prijs van één SB600.
Groetjes,
Peter
PS-Photo
In mijn opinie is de YN-460II een echt werkpaard. Ik heb nooit weigeringen, nooit last van oververhitting (wat bij de Nissin overigens na 4x flitsen al voorkomt) en de flitser kost 2x niks.
Dus mijn advies: Wil je goede flitsers voor weinig geld voor gebruik bij strobistfotografie koop de YN-460II van Yongnuo. Beter dan tweedehands spul en je hebt er drie voor de prijs van één SB600.
Groetjes,
Peter
PS-Photo
Dank je voor de praktische info Peter. Ik neem aan dat de YN-560 kwalitatief hetzelfde presteert als de 460. Ik heb hem nog niet gekocht, maar zit er toch al een tijdje hard aan te denken.
Jammer dat de Cactus V5 nergens te krijgen is momenteel, want daar hoor ik ook goede verhalen over.
Dan ben ik voorlopig weer even compleet denk ik...
Groetjes,
Marleen
Jammer dat de Cactus V5 nergens te krijgen is momenteel, want daar hoor ik ook goede verhalen over.
Dan ben ik voorlopig weer even compleet denk ik...
Groetjes,
Marleen