De Tamron is een 17-50. Inderdaad een enorm goed objectief voor een relatief bescheiden prijs.annoh schreef:Wanneer je een beter alternatief zoekt zou je ook aan de Sigma 17-50 mm en de Tamron 17-70 mm kunnen denken. Beide objectieven hebben een lichtsterkte van 2.8 en zijn voorzien van een beeldstabilisatie. Ik heb ze inmiddels getest en met name de Tamron vind ik een aanrader.
Beter Nikon standaardzoom objectief
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Beter Nikon standaardzoom objectief
-
- Forumlid
annoh schreef:Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van de 16-85 mm erg ongunstig als je kijkt naar de optische prestaties bij 85 mm. Daarnaast heb ik weinig verbetering gezien t.o.v. de bekende Nikkor 18-105 mm.
Hoezo slecht bij 85?
Zie de test: http://www.photozone.de/nikon--nikkor-a ... vr?start=2" onclick="window.open(this.href);return false;
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
-
- Forumlid
Zou de sigma laten liggen, zie andere draadjes daarover, of je moet hem eerst UITGEBREID kunnen testenannoh schreef:Wanneer je een beter alternatief zoekt zou je ook aan de Sigma 17-50 mm en de Tamron 17-70 mm kunnen denken. Beide objectieven hebben een lichtsterkte van 2.8 en zijn voorzien van een beeldstabilisatie. Ik heb ze inmiddels getest en met name de Tamron vind ik een aanrader.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
Adviesprijs van die 17-55 is bijna 1400 euro. Dus hij is in ieder geval niet waardevast voor de eerste eigenaar...Patrick schreef:Een vaak gestelde vraag. Meestal komen mensen uit op de Nikon AFS 16-85 VR of de Tamron 17-50 f2.8, waarvan meerdere smaken in omloop zijn (met of zonder scherpstelmotor, met vibratiereductie en zonder).
Zoek even op het forum. Je moet heel wat kunnen vinden hierover!
P.S. Het mooiste vind ik de Nikon AFS 17-55 f2.8, die tweedehands voor rond de 700 Euro te koop is. Dat is nog wat meer geld, maar wel de beste investering. En een waardevast objectief!
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het is een misverstand dat Nikon objectieven waardevast zouden zijn. De meeste dalen gewoon in waarde in de tijd o.a. omdat er betere objectieven op de markt komen, als gevolg van technische vooruitgang.
Het is wel zo dat bepaalde Nikkors héél veel geld waard zijn en dat enkele daarvan zelfs in waarde stijgen.
Maar dat zijn uitzonderingen.
Het is wel zo dat bepaalde Nikkors héél veel geld waard zijn en dat enkele daarvan zelfs in waarde stijgen.
Maar dat zijn uitzonderingen.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je de adviesprijs hebt betaald, dan ben je niet zo'n goede inkoper...Remco Jan schreef:Adviesprijs van die 17-55 is bijna 1400 euro. Dus hij is in ieder geval niet waardevast voor de eerste eigenaar...

Een eerste afschrijving heb je altijd. Met waardevast bedoel ik wat daarna gebeurt met de prijs. Dat is bij een 17-55 relatief weinig. Ik heb er persoonlijk in bijna 2 jaar een paar (niet veel) tientjes op afgeschreven. En ja, ik heb iemand anders de eerste afschrijving laten doen.