Tussenringen voor de 35mm 1.8

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
pacha
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tussenringen voor de 35mm 1.8

Bericht door pacha » wo mei 11 2011 9:41 am

Kika schreef:Dankje!
Ik zag op mp ook een paar van rond de 80 a 90 euro.
Kan ook wel op ebay kijken, maar eigenlijk durf ik dat met dit soort dingen niet aan.
Kika,
marktplaats is mogelijk minder veilig.
Het merendeel van mijn fotografische aankopen, zowel nieuw als tweedehands,
doe ik via ebay, in Nederland of in Duitsland, en dat verloopt prima.
Ebay, is relatief veilig, uit de feedback score van de verkoper, kan je heel wat afleiden.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo mei 11 2011 9:54 am

En als je bij marktplaats gewoon gaat afhalen en je gezond verstand gebruikt (dat is nog wel het belangrijkst) is er ook niks aan de hand. Verzenden naar Nigeria is een ander verhaal.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 11 2011 10:21 am

Afhalen, als het dan niet echt in de buurt is wordt het nog een relatief kostbare bedoening voor een paar tussenringen.

Strikt gezien is Ebay zelfs veiliger om te kopen dan marktplaats. De organisatie en gecontroleerde verkoop is daarbij aanzienlijk beter georganiseerd dan die van marktplaats. Is er onenigheid over een transactie, heb je ondersteuning van de Ebay organisatie om daarin tot een oplossing te komen. Berichten tussen koper en verkoper wordt om die reden aanbevolen die strikt via het Ebay berichtensysteem te laten verlopen. Communicatie onderling wordt op die manier "bindend" vastgelegd.
Betaal je via Paypal heb je tot een bepaald bedrag zelfs een verzekerde transactie.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo mei 11 2011 10:57 am

Marktplaats en paypal kan ook.

Goodje

Bericht door Goodje » wo mei 11 2011 6:45 pm

Kika schreef:
Goodje schreef:Neem gewoon voorzet ringen heb ik ook werk redelijk tot goed :wink2:

Ik neem geen genoegen met redelijk :P

Voorbeeld 1
Afbeelding

Voorbeeld 2

Afbeelding

Voorbeeld 3

Afbeelding

Deze foto's zijn gemaakt met een zetje voorzetringen

Kika

Bericht door Kika » wo mei 11 2011 10:41 pm

Zulke foto's kan ik wel met de kitlens maken :oops:
Maar goed, ik ben een verwend nest :P en wil gewoon beterrrr :mrgreen:

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do mei 12 2011 7:07 am

Zelf zou ik afraden om op een groothoekobjectief een tussenring te plaatsen. Tussenringen en prime lange brandpunten horen meer bij elkaar. Met de dunste ring tussen een groothoekobjectief en je camera zou het misschien nog net kunnen, maar met een grotere ring kun je waarschijnlijk in het geheel niet meer scherpstellen.
Heel leuk macro krijg je als je een groothoekobjectief middels een PK-2A ring omgekeerd op je camera zou zetten. Helaas gaat dit niet op voor G objectieven. Je AF-S DX 35 mm f/1,8 G is niet echt handig om om te keren. Het diafragma zal geheel dicht gaan en is niet mechanisch te bedienen. Haal het objectief maar eens van je camera en kijk er doorheen. Met touwtjes en plakbank is misschien het diafragma nog wel te bedienen.

De genoemde Soligor ringen zijn spotgoedkoop. Één Nikon PK-13, waar jij niks aan hebt, kost hetzelfde en heeft geen AF contacten.
Nikon zelf heeft voor jouw camera alleen een leuke set macro-objectieven. 60, 85 en 105 mm. Met de 200 mm kan je camera niet overweg. Een Soligor ring aanschaffen, naar de winkel waar je zoiets mag uit proberen. Zet de ringen ook even op je andere objectieven.

Je hebt de kans dat er zondagmiddag 1300 Nikon fotografen in een bloemen en vlindertuin rondlopen met hun macro spullen. De NCN organiseert de enige macro-doe-dag in dit jaar toevallig dit weekend. Wat let je om er ook rond te lopen.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » do mei 12 2011 7:35 am

Misschien een hele domme vraag, maar ik kan een setje tussenringen van een collega overnemen (met contactpunten), ik heb totaal geen ervaring, maar wat heeft een tussenring (of meerdere) voor effect op een macrolens b.v. mijn vriendje de 105VR, is het zinvol om tussenringen te gebruiken op een macrolens ??? (Sorry Kika, dat ik in jouw topic even een vraag stel)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

george013

Bericht door george013 » do mei 12 2011 8:10 am

Kwam deze site een tijdeje geleden tegen. Staat een beetje theorie in die wel handig kan zijn. Nu nog de grafische voorstellingen erbij.
http://www.tripodplaces.com/
George

Kika

Bericht door Kika » do mei 12 2011 8:42 am

Hans Braakhuis schreef:Zelf zou ik afraden om op een groothoekobjectief een tussenring te plaatsen. Tussenringen en prime lange brandpunten horen meer bij elkaar. Met de dunste ring tussen een groothoekobjectief en je camera zou het misschien nog net kunnen, maar met een grotere ring kun je waarschijnlijk in het geheel niet meer scherpstellen.
Heel leuk macro krijg je als je een groothoekobjectief middels een PK-2A ring omgekeerd op je camera zou zetten. Helaas gaat dit niet op voor G objectieven. Je AF-S DX 35 mm f/1,8 G is niet echt handig om om te keren. Het diafragma zal geheel dicht gaan en is niet mechanisch te bedienen. Haal het objectief maar eens van je camera en kijk er doorheen. Met touwtjes en plakbank is misschien het diafragma nog wel te bedienen.

De genoemde Soligor ringen zijn spotgoedkoop. Één Nikon PK-13, waar jij niks aan hebt, kost hetzelfde en heeft geen AF contacten.
Nikon zelf heeft voor jouw camera alleen een leuke set macro-objectieven. 60, 85 en 105 mm. Met de 200 mm kan je camera niet overweg. Een Soligor ring aanschaffen, naar de winkel waar je zoiets mag uit proberen. Zet de ringen ook even op je andere objectieven.

Je hebt de kans dat er zondagmiddag 1300 Nikon fotografen in een bloemen en vlindertuin rondlopen met hun macro spullen. De NCN organiseert de enige macro-doe-dag in dit jaar toevallig dit weekend. Wat let je om er ook rond te lopen.

Ik ga maar helemaal afzien van de ringen enzo, ik zie door de bomen het bos niet meer en ga ik lekker sparen voor een lens :P
Is dat in Emmen?
Zou het wel heel tof vinden om daar ook heen te gaan! Moet ik wel oppas vinden.
Bedankt voor je tip!

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » do mei 12 2011 8:52 am

Nee Kika, de meeting is in de orchiedeeenhoeve in Luttelgeest. Een geweldige omgeving om je te storten op macrofotografie. Helaas (of eigenlijk helemaal niet helaas :lol: :shock: :roll: ) ga ik zondag al naar de DTM race in zandvoort, anders had ik ook beslist meegegaan.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Kika

Bericht door Kika » do mei 12 2011 8:54 am

Oh crap, dat is niet eens zo heel ver weg :o
Hmmm... ik ga proberen een oppas te regelen... hoop wel dat ik als 'vreemde eend in de bijt' mee mag :P

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » do mei 12 2011 9:41 am

Dat is helemaal geen probleem. De regel is wel dat je als nieuweling op je eerste meeting de rest van groep trakteert op koffie en gebak. En aangezien er volgens Hans 1.300 mensen meegaan zitten er voorlopig dus geen nieuwe fotospullen voor je in. :o :shock: :o

Kika

Bericht door Kika » do mei 12 2011 9:43 am

:D
Zal wat leuke foto's maken van gebak en koffie en die rond delen :P

Goodje

Bericht door Goodje » do mei 12 2011 3:14 pm

Kika schreef:Zulke foto's kan ik wel met de kitlens maken :oops:
Maar goed, ik ben een verwend nest :P en wil gewoon beterrrr :mrgreen:
Zonder die voorzet lensjes kan je dit echt niet maken, deze zijn gemaakt met de 18-55 en drie voorzet ringen er op.
Maar als je genoeg geld heb zou ik ook liever een dikke macro lens kopen, maar om het macro fotografie te proberen vind ik het een goed alternatief :ugeek:

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”