D7000? of toch niet!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D7000? of toch niet!
Met de D7000 doe je gewoon een goede aankoop niets meer niets minder.
En met kwaliteits lenzen haal je echt het onderste uit de kan.
En met kwaliteits lenzen haal je echt het onderste uit de kan.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
een klap lcd scherm is onder bepaalde omstandigheden heel handig!
bovendien kun je hem zodaanig klapppen dat hij niet beschadigd.
de d5100 bied dat de d7000 niet!
d5100 heeft geen scherpstelmotor in body, dat is een nadeel als je een aantal lenzen bezit zonder scherpstel motor..
maar de d5100 heeft minimaal dezelde foto / beeld kwaliteit als de d7000
en kost minder.
dus is m.i. de d5100 een heel intresante body.
en zal voor heel veel a fotograven een uitstekend toestel zijn.
houd je nog wat geld over voor wat glas.
bovendien kun je hem zodaanig klapppen dat hij niet beschadigd.
de d5100 bied dat de d7000 niet!

d5100 heeft geen scherpstelmotor in body, dat is een nadeel als je een aantal lenzen bezit zonder scherpstel motor..
maar de d5100 heeft minimaal dezelde foto / beeld kwaliteit als de d7000

en kost minder.
dus is m.i. de d5100 een heel intresante body.
en zal voor heel veel a fotograven een uitstekend toestel zijn.
houd je nog wat geld over voor wat glas.
Bekijk ook de reviews van de camera.
Her en der komen er ook een aantal negatieve geluiden over de D7000 boveborrelen.
Her en der komen er ook een aantal negatieve geluiden over de D7000 boveborrelen.
-
- Forumlid
Wat is negatief, of is het minder positief.
Elke camera heeft dat wel, De D7000 heeft wat eigenschappen, en als je die eenmaal kent is het een prima camera.
Het enig wat ik als echt wat minder beschouw is de buffer, deze is eigenlijk niet groot genoeg voor een camera die 6 fps kan neerzetten.
Mijns inziens had een dubbele buffercapaciteit niet echt heel veel prijsverhogend gewerkt
Elke camera heeft dat wel, De D7000 heeft wat eigenschappen, en als je die eenmaal kent is het een prima camera.
Het enig wat ik als echt wat minder beschouw is de buffer, deze is eigenlijk niet groot genoeg voor een camera die 6 fps kan neerzetten.
Mijns inziens had een dubbele buffercapaciteit niet echt heel veel prijsverhogend gewerkt
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Apart. Zelfde sensor, dus min of meer gelijke beeldkwaliteit kan kloppen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat die van de D5100 beter zal zijn.breimer schreef:maar de d5100 heeft minimaal dezelde foto / beeld kwaliteit als de d7000![]()
Daarbij nog toegevoegd dat een camera meer is dan een sensor. De autofocus van de D7000 is bijvoorbeeld veel geavanceerder dan die van de D5100. Leuk als je D5100 mooie ruisvrije plaatjes kan maken als de foto niet scherp is. Ik durf zelfs te beweren dat ik met mijn "antieke" D300s in heel wat situaties met betere foto's terugkom dan iemand met een D7000 of D5100, ondanks dat de sensor die daarin zit in wezen duidelijk het onderspit moet delven.

Even om aan te geven dat het allemaal niet zo makkelijk is als je het hier doet voorkomen. De D5100 is een prachtig apparaat, maar de D7000 is echt gewoon de betere camera. Mag ook wel; je betaalt er toch een paar honderd Euro extra voor. Geld dat je, als je serieus objectieven gaat bijkopen, trouwens zo uitspaart omdat je uit meer objectieven kan kiezen. En ook het feit dat de D7000 zelf een flitser op afstand kan aansturen is een feature die ik zou missen met een D5100. Oh ja, een beter meetsysteem voor de belichting in de D7000, meer knopjes dus sneller te bedienen. En zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken...
-
- Forumlid
Patrick schreef: Ik durf zelfs te beweren dat ik met mijn "antieke" D300s in heel wat situaties met betere foto's terugkom dan iemand met een D7000 of D5100, ondanks dat de sensor die daarin zit in wezen duidelijk het onderspit moet delven.![]()
Vereor ne modum corrupta fratrem

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Google laat het afweten... en ik spreek geen Asterix en Obelix. Mijn opleiding is niet klassiek genoeg...JanR schreef:Patrick schreef: Ik durf zelfs te beweren dat ik met mijn "antieke" D300s in heel wat situaties met betere foto's terugkom dan iemand met een D7000 of D5100, ondanks dat de sensor die daarin zit in wezen duidelijk het onderspit moet delven.![]()
Vereor ne modum corrupta fratrem

-
- Forumlid
Dat valt me tegen bij Toutatis :mrgreen:
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat moet op z'n minst een heel vrije vertaling zijn...JanR schreef:Dat valt me tegen bij Toutatis :mrgreen:

Wat tikte je hierboven nou precies in het Latijn?
-
- Forumlid
Ja jij begon over Asterix en Obelix
Maar jij durft te beweren.........
En dan durf ik te beweren "je loopt een weg bezijden mijn waarheid broeder"
Maar het gekke is ik krijg dat zelf ook niet terug met google

Maar jij durft te beweren.........
En dan durf ik te beweren "je loopt een weg bezijden mijn waarheid broeder"
Maar het gekke is ik krijg dat zelf ook niet terug met google

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Die discussie durf ik wel aan. Waarom denk je dat ik ongelijk heb? Denk je echt dat in alle situaties de D7000 de betere camera is? Dat geloof je toch niet zelf?JanR schreef:En dan durf ik te beweren "je loopt een weg bezijden mijn waarheid broeder"

-
- Forumlid
Nee, maar andersom geloof ik wat jij beweert ook niet. 
En heel wat dat zijn er nogal wat.

En heel wat dat zijn er nogal wat.

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Gelukkig, maar niet geheel toevallig, heb ik dat ook niet beweerd.JanR schreef:Nee, maar andersom geloof ik wat jij beweert ook niet.

Ik zou m'n D300s in ieder geval niet ruilen voor een D7000. Ik ben verpest door de superieure ergonomie en gebruikersgemak. Maar ik weet dat ook de D7000 geen straf is om mee rond te moeten lopen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
de d7000 zal beter zijn. dat ontken ik niet.
maar de beeldkwaliteit is niet beter dan de d5100.
volgens mijn foto blad iets minder omdat de soft w op de d5100 doorontwikeld is.
zij hebben beide boddy 's getest.
maar de uitgebreide af met geloof ik 38 punten, wil er nog wel eens naast zitten bij de d7000.
heb meerdere verhalen van beziters gelezen die hem dan op een scherpstelpunt zetten.
de 11 van de d5100 zijn m.i. meer dan genoeg voor de meeste fotograven.
de af van de d7000 is volgens mij zowel een voordeel als een nadeel!
voor het prijsverschil koop je zomaar de af-s 70-300 vr lens.
en die is veel beter dan de oudere exemplaren zonder af-s.!
maar de beeldkwaliteit is niet beter dan de d5100.
volgens mijn foto blad iets minder omdat de soft w op de d5100 doorontwikeld is.
zij hebben beide boddy 's getest.
maar de uitgebreide af met geloof ik 38 punten, wil er nog wel eens naast zitten bij de d7000.
heb meerdere verhalen van beziters gelezen die hem dan op een scherpstelpunt zetten.
de 11 van de d5100 zijn m.i. meer dan genoeg voor de meeste fotograven.
de af van de d7000 is volgens mij zowel een voordeel als een nadeel!

voor het prijsverschil koop je zomaar de af-s 70-300 vr lens.
en die is veel beter dan de oudere exemplaren zonder af-s.!
Kan beamen dat je de camera echt moet leren kennen heb hem nu 1 week in mijn bezit en net wat je zij onscherpe foto's,dan weer te licht.peterpj schreef:Gewoon doen, Ik heb zelf een d300s maar gezien de specificaties is dit een fantastische camera. Alleen trek 1 jaar uit om er goed mee te leren omgaan.( Mijn ervaring) Accepteer de frustaties van, waarom is die foto niet goed belicht en waarom onscherp. De d7000 is een geweldig instrument wat zeer veel studie vereist om goede foto's te maken.De manual moet echt grondig worden gelezen. Daarna krijg je de frustatie over de lensen. De D7000 zal hogere kwaliteitseisen stellen aan het glas.Je zult verlangen naar kwalitatief betere lensen en dat kost pecunia.
Echter de beloning van deze inspanningen s groot..
Succes met je beslissing.
Je moet echt de manual goed doorlezen wat ikzelf nog niet echt heb gedaan,ben meer van hetzelf schieten en daardoor te leren.
Heb er wel een betere lens bij een sigma 70-200mm f2.8 en aangezien ik niet de hele tijd met een statief wil lopen,omdat vrouwlief dan helemaal gestoort van mij word moet ik dus snellere sluitertijden nemen om nog vanuit de hand te kunnen fotograferen.