Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, onder menu "Aanpassen" ----> "Licht" ----> "Automatische niveaus".george013 schreef:Wat vond je van het gebruik van auto-levels?
"Automatische niveaus" lijkt mij prima om te doen als startpunt, maar het kan simpel nog een stuk beter.
Klap het pijltje "Automatisch" bij het 2e sub-venstertje (zo'n klein rechthoekig venstertje) van de "Automatische niveaus" naar beneden en kies "Geavanceerd".
Schuif daarna even naar behoefte aan de onderste slider "Kleurzweemcorrectie". Je kunt zo'n te blauwe foto dan zelf nog "warm" maken.
Contrast kun je ook nog fine-tunen met de slider erboven.
Dat D-lIghting de zaak weer teniet zou doen, vraag ik me af of je de instellingen van Capture NX2 goed hebt staan.
Schakel je vinkjes van bewerkingen aan- en uit, worden default de navolgende bewerkingen ook uitgeschakeld.
Zet in Capture onder voorkeuren bij "Algemeen" een vinkje bij "Alle stappen actief houden".
Dan kun je om en om in de bewerkingslijst vinkjes in- en uit schakelen en kijken wat het doet, zonder dat voorgaande en navolgende bewerkingen worden in- of uitgeschakeld. In die stand maakt een extra D-Lighting de voorgaande kleurcorrectie niet ongedaan.