Zoiets als Nikon vs Canon dus ... Heeft die ATI dan ook minder ruisonno schreef:NVidia is net als ATI een fabrikant van processors voor grafische kaarten. Beide zijn zeer aan elkaar gewaagd. Zoals bij veel merken hebben ook deze beide hun fans...

Een 17 inch monitor is waarschijnlijk te klein om het verschil tussen DVI en VGA te kunnen zien. Ik heb een 20 en 21 inch LCD scherm. Op beide schermen zie ik heel duidelijk het verschil tussen aansturing via VGA en DVI.Roelof schreef:Zelfde monitoren: Acer AL1721, zelfde aanschafdatum, op een maand verschil zelfs met hetzelfde euvel ter reparatie aangeboden. (Op mijn vraag of dat model daar vaker last van had, kwam een heel verantwoordigd 'Nee. Hoezo?')
Al met al kan ik dus met redelijk vertrouwen stellen dat het identieke monitoren zijn.
Zowel NVidia als ATI hebben speciale produkten voor grafische/cad professionals. Geen idee hoe het zit met marktaandeel hiervan.Dennisdeboer schreef:nvidia word meer gebruikt door proffesionals.
ook is nvidia veel verder als het op technologie aankomt.
nvidia werkt ook beter samen met een intel cpu.
gr. Dennis
Waarom niet, het maakt uiteindelijk geen verschil. Beiden ontlopen elkaar niet veel. Dan is de ene weer sneller daarna de andere. Waar wel verschil in kan zitten is dat bepaalde typen kaarten van beide merken sneller werken op een bepaalt type processor. Maar ook dit wisseld, uiteindelijk zal denk ik AMD aan het langste eind trekken die heeft een eigen video afdeling (ATI). Intel en Nvidia werken wel samen maar zijn toch concurenten van elkaar. Vandaar dat AMD uiteindelijk het moederboard zal maken met de beste performance.Dennisdeboer schreef: geef me dan eens een reden waarom je voor ati zou gaan ? gr. Dennis
Op kantoor... zozo... daar zitten de experts... nu ben ik ook overtuigd... (sorry)Dennisdeboer schreef:wat betreft intel/nvidia.
maakt niet zo heel veel uit.
maar een nvidia kaart kan beter weg met een intel cpu.
hier zijn ook testen mee gedaan.
mijn buurman werkt op kantoor, die heeft me dit verteld.
aangezien ik eerst voor een ati wou gaan.
Daar gaat het me niet om maar om het principe. Het lijkt er sterk op dat we de discussie andersom hadden gevoerd wanneer jouw buurman een ATI had aangeraden. Dat is prima. Dan heb ik mijn punt gemaakt...Dennisdeboer schreef:nu heb ik een 7600gt pci-express die het zeer goed doet, vooral de nieuwe vista drivers waardeer ik met de vele instel mogelijkheden.
geef me dan eens een reden waarom je voor ati zou gaan ?