Welke N-Router?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Re: Welke N-Router?

Bericht door Tien » di jul 26 2011 8:36 pm

En welke is dat dan geworden en bevalt deze? Altijd leuk om een topic helemaal af te ronden....
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » di jul 26 2011 9:52 pm

Tien schreef:En welke is dat dan geworden en bevalt deze? Altijd leuk om een topic helemaal af te ronden....

Het is een sitecom 300N geworden, maar het is nog steeds niet mogelijk deze aan de praat te krijgen. De TV herkent de router, maar daar stopt het. Ik wacht nu op de thuiskomst van de technicus die er verstand van heeft. Het schijnt te moeten kunnen, maar het is noch mij, noch mijn buurman die in de IT zit gelukt. Wordt vervolgd :)

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » ma aug 01 2011 12:45 pm

om welke tv gaat het en wat lukt er precies niet?
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » ma aug 01 2011 1:27 pm

Tien schreef:om welke tv gaat het en wat lukt er precies niet?
Het gaat om de Samsung UE 37 D 6570 LED TV en de Sitecom Router AD4240 300 N. Ik zoek het netwerk op in de TV en dan moet hij de draadloze router gaan zoeken. Hij geeft aan dat hij de router herkent, Noemt deze bij naam en als je dan verder wilt, met het controleren van de netwerkverbinding krijg je de melding dat hij de draadloze router niet kan vinden. Heb al van alles geprobeerd en wacht nu maar rustig af tot de verkoper terug is van vakantie.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » ma aug 01 2011 7:11 pm

Mijn eerste wifi-ding was een Linksys WRT54G met extra lange antennes (7db versterking), geweldig apparaat. Eenmaal Apple adept geworden overgeschakeld op een Apple Airport Extreme, deze leverde een veel beter bereik op dan de linksys ondanks dat deze geen externe antennes heeft. Nu heb ik een Apple Time Capsule, dat is een N-router (802.11n simultaneous dual-band: 2,4 GHz en 5 GHz) met een 2Tb harddisk erin voor automatische back-ups. Die 5GHz band is interessant omdat die nog niet veel gebruikt wordt. Dus weinig last van storing door netwerken in de buurt.
Ik raad iedereen uiteraard een Airport Extreme of Time Capsule aan. Ook vanwege het installatiegemak. 8)
Maar Cisco en Sitecom bakjes zijn natuurlijk wel een stuk goedkoper.
Blacksheep schreef:De TV herkent de router, maar daar stopt het.
Veel verbindingsproblemen met draadloze netwerken ontstaan doordat er netwerken in de buurt zijn die op hetzelfde kanaal ingesteld staan. Probeer eens een ander kanaal. Op mijn MacBook Pro gebruik ik Wifi-scanner zo nu en dan om te checken of ik nog het meest vrije kanaal gebruik. (Gekocht toen het nog geen €5,99 koste :-) ). Een gratis alternatief is Kismac.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma aug 01 2011 7:20 pm

Hier in huis staat een Belkin. Never nooit geen problemen mee. Deels wired en deels draadloos.
Wat draait erop:
3 laptops, desktop, 5 SONOS audio elementen en een NAS.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » ma aug 01 2011 7:41 pm

De reacties zijn interessant, maar geen antwoord op mijn eigenlijke probleem. Ik kan met de laptop wel het internet op, maar de TV kan niet in het netwerk opgenomen worden. Daar liggen de problemen. Daar stopt hetn. Niet met de laptop of een andere computer.

GM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door GM » ma aug 01 2011 9:07 pm

Probeer de tv eens met een kabel aan te sluiten.
Misschien is er ook nieuwe firmware voor je tv?
Welke foutmelding geeft de TV?
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » do aug 04 2011 11:40 am

Blacksheep schreef:
Tien schreef:om welke tv gaat het en wat lukt er precies niet?
Het gaat om de Samsung UE 37 D 6570 LED TV en de Sitecom Router AD4240 300 N. Ik zoek het netwerk op in de TV en dan moet hij de draadloze router gaan zoeken. Hij geeft aan dat hij de router herkent, Noemt deze bij naam en als je dan verder wilt, met het controleren van de netwerkverbinding krijg je de melding dat hij de draadloze router niet kan vinden. Heb al van alles geprobeerd en wacht nu maar rustig af tot de verkoper terug is van vakantie.
Hoewel er al wat suggesties voorbijkwamen (probeer het eerst eens bedraad en als dat wel werkt een firmware-update), zou je de USB-adapter ook eens kunnen proberen werkend te krijgen op een computer (daar heb je wat meer controle over de instellingen).

Wat je ook zou kunnen doen in je TV is bij de netwerkinstellingen (menu Plug&play, Netwerk, netwerkinstellingen) een vast IP-adres te geven binnen de range van de IP-adressen die de router verwacht. Kijk even in de netwerkinstellingen van een werkende laptop om te zien wat een mogelijk ip-adres/subnet/gateway kan zijn en tel bij het ip-adres er een paar aan het einde op (zodat je geen dubbel ip-adres krijgt). Kijk vervolgens in je router of er een bronlijst te vinden is zodat je kunt checken of de TV uberhaupt de router bereikt. Zet vervolgens in de router ook dat ip-adres vast ('reserve' meen ik). Verder heeft ieder apparaat, en dus ook de TV een MAC-adres. Je zou eens kunnen kijken of de router deze toestaat. Overigens heeft de TV een netwerk-test. Daarin kun je ietsjepietsje zien waar het misgaat.

succes

GM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door GM » zo aug 14 2011 11:05 am

En? opgelost?
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » zo aug 14 2011 2:14 pm

Alles geprobeerd. Het gekke is dat je wel een netwerk hebt, dat je welmet de laptop het internet op kunt, maar niet met de TV. Maar niet getreurd, binnenkort komt de verkoper van de TV terug van vakantie en die gaat het dan voor m e oplossen. Jullie krijgen nog een vervolg.

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » za aug 27 2011 11:42 am

Ondertussen is het netwerk in orde. Ik heb de router er een paar dagen tussenuit gehaald en ben opnieuw begonnen. Na het invoeren van het wachtwoord, kon ik het internet op. Vraag me niet wat er de vorige keer mis ging. Ik heb echter wel een nieuw probleem. Op het moment dat mijn draadloze router tussen modem en internet zit, is mijn internetverbinding extreem langzaam. Haal ik de router er tussenuit, dan zit ik weer op volle snelheid. Moet dus nu even kijken of ik soms een andere kabel nodig heb. Wat een gedoe! Maar de foto's kunnen uitstekend bekeken worden op de TV dat is tenminste een pluspunt.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”